28 Reacties
3 jaar geleden
Hoe gaat het bij jullie nog, lovezoetje? We zitten een beetje in een lastige vicieuze cirkel, denk ik. Het duurt ‘s ochtends veel langer om in slaap te vallen, en in de namiddag wou hij dan niet meer slapen. Daarom hebben we beslist om gewoon hem 1 keer te laten slapen. Maar hij blijft ondanks alles wat we probeerden de voorbije 2 maanden (langer slapen, korter slapen, sneller slapen, later slapen,…) veel vroeger wakker worden (6u of zelfs vroeger). Met als gevolg dat hij best lang wakker is tot zijn middagdutje. Maar twee keer slapen blijft veel meer geklooi.
Moest hij nu zoals twee maanden geleden telkens tot 7u/half 8 slapen, dan was het ideaal. Heeft hij van zijn 3 maanden tot zijn 13 maanden gedaan. Echt geen idee wat ervoor zorgt dat hij nu telkens vroeger wakker is. Maakt ook niet uit wanneer hij slaapt; het blijft standaard 6u. Dus sommige nachten zorgen voor oververmoeidheid ‘s ochtends. Gisteren sliep hij pas tegen 21u omdat hij had overgegeven, we alles moesten verversen (inclusief ik in de douche want hij had op mij overgegeven) en hij in overdrive ging. Vandaag alsnog 6u. 😅
Ik vind het allemaal niet ZO erg, daar niet van, maar ik vind het heel vervelend dat ik zijn slaappatroon na twee maanden nog steeds niet snap. Het lijkt wel dat we absoluut niet meer kunnen inschatten wanneer hij moe genoeg is om te slapen.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Hoe gaat het bij jullie nog, lovezoetje? We zitten een beetje in een lastig ...
Nou, wij zijn terug gegaan naar 2 slaapjes. Ze is toevallig vorige week ziek geweest, hand, mond en voetziekte opgelopen bij de opvang. Dus dat was weer even een rommelige tijd. Maar nu leg ik haar weer weg om 9:30 en ze slaapt! Joepie. Soms 45 minuten, soms 2 uur! Dan smiddags, ongeveer 3 uur na het wakker worden, slaapt ze vaak weer 45 minuten. In de tussentijd even de hond uitlaten, boodschapjes doen, buitenspelen, igg ook veel beweging geven zodat ze in de middag echt moe is en toch gaat slapen. Gister was ze bij mijn moeder en had ze haar middagdutje overgeslagen, maar dat was geen pretje hoor pff. Zolang zij nog 2 x goed slaapt, ben ik blij 🙂 Dat kan ook zo weer voorbij zijn.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Heel herkenbaar, wij zijn hier ook al bijna 2 maanden bezig. Tot op heden nog niet echt ontdekt waar het allemaal aanligt en/of wat de oplossing is. Ons zoontje slaapt tegenwoordig niet meer dan 2 uur op een dag. 😞 De ene keer is hij om 7.30 wakker en de andere keer om 7 uur en vandaag weer om 6 uur 🤷♀️ geen idee dus. Als hij om 6 uur wakker is dan lukt het soms nog wel om 2 slaapjes te hebben overdag, alleen dan ligt hij pas om half of kwart voor 9 te slapen. 😒 Het is helaas dan niet een garantie dat hij in eens langer slaapt de volgende dag. Dus nu doen we meestal 1 slaapje, alleen gaat hij gewoon iets eerder naar bed en in de avond ook. Soms ligt hij al om half 7 de slapen en soms om 7 en soms half 8. Helaas is het slaapje niet langer dan 1,5 uur tegenwoordig. Ik heb ook echt geen idee hoe ik dat slaapje langer kan krijgen of dat hij weer terug gaat naar 2 goeie slaapjes.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Hoe gaat bij jou met de slaapjes van de kleine ?
Hier inmiddels van de ene oorontsteking naar de tandjes perikelen. Wat inmiddels wel wat rustiger lijkt te zijn. Door zijn tandjes was hij wel weer toe aan 2 slaapjes overdag, omdat de nachten wat onrustig waren. Alleen nu hij zich beter begint te voelen, is het weer terug bij af en is alles weer een beetje chaotisch. 😑
3 jaar geleden
Reactie op Daniela xm
Hoe gaat bij jou met de slaapjes van de kleine ?
Hier inmiddels van de ene ...
Hout vasthouden, maar voorlopig gaat het hier wel goed. Geen idee hoe het juist komt, maar hij slaapt nu vaker tot 7 uur/half 8, waardoor hij zonder problemen kan wakker blijven tot ‘s middags. Als we dan ‘s middags naar boven gaan, slaapt hij vrijwel altijd binnen de vijf minuten.
‘s Avonds gaat hij nu ook wat later slapen (tegen half 8 naar boven). Ik denk dat we hem te lang te vroeg in bed hebben gestoken waardoor hij nog lang wakker bleef. Door iets later te gaan slapen, valt hij veel sneller in slaap. De voorbije dagen sliep hij ‘s middags met gemak 2,5 uur en moesten we hem wakker maken.
Ik hoop dat het zo even kan blijven doorgaan. Maar af en toe is het nog wel anders. Zo was hij donderdag toch weer voor 6 uur wakker, de dag dat we naar zee gingen. In de auto op weg naar daar heeft hij in de voormiddag dan 40 minuten geslapen. Vroeg wakker betekent echt wel twee dutjes. Maar da’s prima zo voor ons.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Hout vasthouden, maar voorlopig gaat het hier wel goed. Geen idee hoe het j ...
Wat goed om te horen dat het nu goed gaat en dat jullie er een modi’s in hebben gevonden!! Super goed!!
Als hij om 6 uur wakker is hoelaat zijn dan de twee dutjes? En hoelang duren ze? Hoe laat slaapt hij dan in de avond.
Gisteren hadden we ook 2 dutjes, waarvan ik eentje heb ingekort, anders doet hij geen tweede. Alleen in de avond sliep hij pas rond kwart voor 8 a 8 uur in de avond. Hij was dan van 15.30 tot die tijd wakker.
3 jaar geleden
Reactie op Daniela xm
Wat goed om te horen dat het nu goed gaat en dat jullie er een modi’s in he ...
We steken hem dan rond half 10 weer in bed, en afhankelijk van wanneer hij in slaap valt, laten we hem een halfuurtje slapen.
Tweede dutje proberen we dan tegen half 2. Dan laten we hem 2 uur slapen, al wordt hij vaak vanzelf wat vroeger wakker.
Gaan slapen is dan ook meestal rond 19u30, maar het effectieve in slaap vallen; wederom geen idee. Soms slaapt hij na een kwartier, soms duurt het een uur.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
We steken hem dan rond half 10 weer in bed, en afhankelijk van wanneer hij ...
Ja ik twijfel bij ons om hem zo snel al wakker te maken in de ochtend. Want hij is meestal dan echt niet te genieten hahah.
Wie weet dat ik dat nog probeer. Voor nu gaan we inderdaad rond 6 uur wakker ook maar twee dutjes aan bieden. Hopelijk komt er ook snel verandering net zoals bij jullie.