28 Reacties

5 jaar geleden

Onze dochter sliep steeds langer overdag waardoor ik haar steeds voor een voeding wakker moest maken. Toen ze de nachten inderdaad ook nog ging doorslapen kwam ik qua tijden niet meer mooi uit. Toen heb ik de 6e voeding weggelaten. Eerste nachten kwam ze soms nog een keer aan het einde vd nacht en kreeg ze een 6e fles maar na een paar dagen zat ze in het nieuwe ritme. Krijgt nu om 7, 11, 15, 19 en 22 (eerst was dat nog 23u maar hebben we inmiddels vervroegd).

5 jaar geleden

Hoi! Hier beetje hetzelfde qua gewicht. Ons mannetje is ook te klein geboren, maar ook te vroeg! Hij is nu ook bijna 4 maanden (3 maanden gecorrigeerd) en weegt nu 4500 gram. Wij zijn twee weken geleden van 6 voedingen naar 5 voedingen gegaan. Eerst kreeg hij 6x90cc, & nu zitten we op 5x120cc. Al een geruime tijd zijn we gestopt met de fles te geven rond 22/23 uur en kijken wanneer die kwam. Nou in het begin was dat rond 03/04uur in de nacht. Nu krijgt hij rond half 8/8 zijn laatste fles en slaapt hij door tot nu vanochtend 06.00! Kwestie van tijd 😊

5 jaar geleden

Toen ik bij mijn dochter ging verhogen van 120+4 naar 150+5, omdat ze om de 2,5 uur kwam, toen kon ik een fles minderen omdat ze dan 4 uur tussen de voedingen liet. Nu sinds een week aan het verhogen naar 180+6. Meld je dochter zich voor de fles of bied je deze zelf aan? Misschien proberen dat ze zelf meld en dan die kleinere fles weg laten en dan gewoon zelfde fles als normaal geven, en dan om te 4 uur

5 jaar geleden

Reactie op Pattt

Toen ik bij mijn dochter ging verhogen van 120+4 naar 150+5, omdat ze om de ...
En als ze 4 maanden is mag je ook de laatste fles van 23 uur weg laten, want dan mogen ze inprinciepe de klok al rond slapen, mits ze dit wil en niet in de nacht wakker word door honger

VRIEND

5 jaar geleden

Bij ons (3maanden) is het sindskort: 07:00 11:00 15:00 19:00 23:00. Dit kan wel wat speling hebben, na de flesjes van 7 en 11 slaapt ze nog wat dus laat ik haar gwn zelf komen. Enkele weken geleden was er nog een nachtvoeding bij rond 3 uur, deze heeft ze zelf laten vallen door langer te slapen. Ik bied telkens 180 aan maar dat drinkt ze zelden leeg. Meestal tussen de 100-170. Varieert dagelijks.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Babyjdv

Onze dochter sliep steeds langer overdag waardoor ik haar steeds voor een v ...
Ik zit aan hetzelfde schema. Vanaf wanneer heb je de fles van 23 vervroegd? Mijn dochtertje valt de laatste tijd vroeger in slaap(tegen 21 u) maar ik maak haar steeds wakker om 23 uur omdat ik denk dat ze het van 19-7 nog niet zal trekken.

5 jaar geleden

Reactie op SaEl1989

Ik zit aan hetzelfde schema. Vanaf wanneer heb je de fles van 23 vervroegd? ...
Sinds een aantal weken al wel. Ze slaapt van 19.30u boven in bed en we moeten haar voor die laatste fles altijd wakker maken. Op een gegeven moment sliep ze daarna door tot half 8, 8 uur. Met het oog op het weer moeten gaan werken straks, dus vroeger opstaan en papa en mama die 's avonds wat eerder naar bed willen zijn we die laatste fles steeds iets eerder gaan geven. Nu krijgt ze hem dus rond half 10, 10 uur.

5 jaar geleden

Probeer te voeden op verzoek en biedt dan eens meer melk aan. Ze hoeft dan niet alles op te drinken maar misschien drinkt ze wel meer dan je denkt en raakt ze goed verzadigd, dan kan ze langer wachten tot haar volgende fles! Had ik hier precies zo, en ik heb ook een prematuurtje. Mijn meisje is nu 5200 gram, 4 maanden (gisteren) en drinkt 4 of soms 5 keer 200ml!

5 jaar geleden

Wij zijn de fles van middernacht steeds een half uurtje gaan vervroegen. Op dit moment krijgt ons zoontje van 3 maanden zijn laatste fles om 20uur/20.30 En slaapt tot 7uur. Krijgt nu 5 flessen van 180ml. Hij heeft dit ritme al een maandje. Wij voeden niet op verzoek en proberen de tijden 6.30 - 10.00 - 13.30 - 17.00- 20.30. Aan te houden. (3,5uur) we merken nu dat 3,5uur weer wat te kort is en vaak nog lekker ligt te slapen. We gaan dan ook zijn laatste fles weer een half uurtje inkorten tot we bij 19.00 zijn. De flessen rustig opbouwen tot 200ml. En dan naar het ritme van 4 flessen. Deze 'tactiek' ook met onze 1e zoon gedaan. Het pakt in ons geval hetzelfde uit. Ze slapen heerlijk en wij vonden dit fijn met afbouwen van een fles. Misschien is dit ook een fijne manier voor jullie omdat je aangeeft dat de kleine 's avonds te moe is voor een fles.

5 jaar geleden

Reactie op Mama1992

Wij zijn de fles van middernacht steeds een half uurtje gaan vervroegen. Op ...
Ah ik lees dat jouw zoontje dus ook van 20u/20:30 doorslaapt tot 7u.. dit doet die van mij oon sinds een aantal weken al.. maar gaf ik nog een droomfles om 22:30 en moest ik nog geregeld eruit voor een speen. Nu sinds een aantal dagen de fles van 22:30 niet gegeven en gekeken wanneer hij kwam.. dat was 2u en later 3u en later niet meer en was alleen de troost van de speen nog voldoende.. Nu heeft hij 2 nachten terug nog maar 1x om de speen "gevraagd" en vannacht zelfs van 20u tot 7u doorgeslapen met een klein minuutje mopperen om 5u (niet naar toe geweest) Met dus de fles van 22:30 er af. Ik heb ook 180+6 maar kom nu dus aan 4 voedingen voordat hij gaat slapen. (7u-11u-15u-19u) Gister avond heb ik 18:30 de fles met 180+6 gegeven en hem om 19:30 nog een flesje aangeboden en dronk hij nog zon 80cc weg. Maar vervolgens dus de hele nacht stil op dat minuutje mopperen na.. ene kant denk ik; top! We hebben het gevonden, heeft toch 4,5 fles gehad ipv 5. Maar andere kant maakt het me haast onzeker omdat hij nog geen 13 weken is en ik me afvraag of het wel goed is zo.. Wat denk jij?

5 jaar geleden

Hoihoi, Hier geven we ook de laatste voeding om 2245 en hij slaapt ook door tot 0730. Wij doen het zo: 0730 180 11.15 150 1500 180 1845 150 2245 180 Niet afgieten, 165 en 205 eigenlijk dus

5 jaar geleden

Wat een super fijne tips en reacties allemaal! Super bedankt! Ik ga het vanaf morgen proberen naar 5 flessen en dan kijken of ik 4 uur/3,5 ertussen kan laten zitten overdag. Ben benieuwd!!

5 jaar geleden

Wij hebben steeds gemeerderd in hoeveelheid, daardoor werd de tijd tussen flessen automatisch langer. Daardoor kon er dan een fles af. Soms kwamen we net niet uit en moest er bijv nog even een flesje van 30 tot 90 ml tussendoor. Uiteindelijk gaven we 5x 210 waarvan hij 180 dronk. Toen hebben we gewoon de fles van 23u weggelaten. Duurde twee nachten maar hij vraagt er niet meer om. En nu drinkt hij die 210 gewoon 4x leeg.

5 jaar geleden

Wij hebben steeds gemeerderd in hoeveelheid, daardoor werd de tijd tussen f ...
Mag ik vragen hoe oud je zoontje is en wat de flestijden zijn?

5 jaar geleden

Reactie op KxS

Mag ik vragen hoe oud je zoontje is en wat de flestijden zijn?
4mnd, fles om 7-11-15-19.

5 jaar geleden

Reactie op Anneb

Ah ik lees dat jouw zoontje dus ook van 20u/20:30 doorslaapt tot 7u.. dit d ...
Je zou nog kunnen proberen om de flessen niet meer af te gieten en gewoon 200ml aan te bieden. Er van uit gaande dat de kleine ook al rond de 6 kg zit. Dan vervalt het flesje van 19.30 misschien ook. Verder laten ze echt wel van zich horen als ze het er niet mee eens zijn hoor.

5 jaar geleden

Nou de eerste testdag lijkt goed te zijn verlopen. Nu nog afwachten wat ze de nacht doet maar heb vandaag dit gedaan. Om 7.15: 150+5 Om 11.00: 150+5 Om 15.00: 150+5 Om 19.00: 150+5 Ze dronk hiervoor dus 150 ml of 135, maar heb niet afgegoten nu en ze tankte dus zonder moeite de vollere flesjes (bijna 170) weg..... :O alleen nu net die van 19:00 heeft ze iets laten staan. Rond de 10ml denk ik. Ben wel heel benieuwd wat ze om 23.00 nog gaat drinken.... Maar we gaan het zien :D

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op LadySophie

Nou de eerste testdag lijkt goed te zijn verlopen. Nu nog afwachten wat ze ...
Geeft echt niks als ze soms wat laat staan. De ene dag zal ze meer drinken en de andere dag wat minder. Maar voorlopig gaat het precies goed he! Hopelijk slaapt ze lekker tot 7 u. Wat ook soms kan helpen als ze iets vroeger wakker wordt is haar speentje geven. Als ze echt honger heeft helpt dit natuurlijk niet, maar soms vallen ze terug in slaap voor een paar uurtjes

5 jaar geleden

Hier werkt het om te rekken met wandelen. 20 minuutjes voor ik verwacht dat ze honger krijgt zo'n 3 kwartier gaan wandelen, ze slaapt dan. Vandaag zou ze bijvoorbeeld om half 2 de fles weer willen maar wij zijn om kwart voor 1 gaan lopen en waren kwart voor 2 terug. Ze sliep toen door tot 3 uur

5 jaar geleden

Ok om 23.00 nog 135 ml gedronken. Vanochtend rond kwart voor 6 aan het huilen maar met ogen dicht (dromen?) Speentje erin gedaan. Om 6 uur nog een keer en nu slaapt ze nog...(half 8). Zo maar wakker maken want anders loopt m'n schema in de soep xD hoe doen jullie dat?