28 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben met 9 maanden overgestapt. Mijn zoon zat echt klem in de cybex cloud Z. Hij zit een stuk comfortabeler nu. Maar ik vind het erg wennen als ik alleen met hem rijd omdat hij natuurlijk omgekeerd zit. Heb net een baby spiegel gekocht zodat hij naar mij kan kijken en ik naar hem.
3 jaar geleden
Volgens mij zeggen de pedagogische Veiligheid-websites 15 maanden. Maar als je kindje erboven uit begint te groeien of al goed rechtop kan zitten, kan/mag je een autostoel aanschaffen die vooruit zit. Het achteruit zitten heeft natuurlijk vooral te maken ivm een ongeluk, de inslag klap en nekje. Wij hebben een net een stoel aangeschaft, Maxi cosi pearl! Ik ben benieuwd! Zoontje is bijna 11 maanden.. ik schat mijn rij kunsten wel goed in en ons zoontje heeft flink genoeg van t achteruit zitten. Vandaar de keuze om al eerder eentje te kopen
3 jaar geleden
Reactie op Ashleyh
Afgelopen week overgestapt. Ze zat met dr beentjes echt opgevouwen als we d ...
Dit zit er prima uit! Zit hij vast aan zo iso fix? Want daar heb ik de maxi cosi nu op vastgeklikt namelijk.
3 jaar geleden
Ik heb toevallig van het weekend gekeken. Ze zit nu altijd in babystoel Maxi Cosi Rock, maar straks koop ik de Maxi Cosi Pearl Smart i size (die kan op dezelfde isofix basis). In dat stoeltje kan ze tot 4 jaar achterstevoren zitten, wat het veiligst is. Ze raden aan minstens tot 18 maanden achterstevoren te vervoeren.
Reden dat ik 'm nog niet gekocht heb: ik kan haar optillen als ze nu in haar babystoeltje zit. Straks in de opvolg-stoel moet ik haar in en uit de auto zetten terwijl de stoel in de auto blijft. Dat is niet handig met tassen etc.
Ik dacht dat de richtlijn was als het hoofdje boven het randje uit komt. Maar ik zag die van het weekend dat die opvolg-stoel al met 9 maanden of 9 kilo te gebruiken is. Dat is ze al. Ik ga dus binnenkort maar eens overstappen.
3 jaar geleden
Wij hebben kort geleden de maxi cosi tobi aangeschaft. Zoon zit er toch lekkerder in nu hij 10kg+ en 75cm+ is.
3 jaar geleden
Ik wil al wel overstappen, maar ik wacht liever even tot de winkels weer open zijn. Het wordt sowieso de Cybex Sirona omdat die op dezelfde base kan, maar ik wil graag de stoffen zien. Mijn zoon kan nog wel in de Cybex Cloud Z dus op zich is er geen haast. Wij blijven, ook met het nieuwe stoeltje, zo lang mogelijk achteruit vervoeren.
3 jaar geleden
Wij zijn overgestapt naar de cybex sirona toen ons zoontje een dikke 8 maand was, hij zat echt niet meer comfortabel in de cybex cloud z (is wel groot voor zijn leeftijd). Zo lang je merkt dat hij nog goed zit en hij niet met zijn hoofdje bovenuit steekt is er geen haast bij!
3 jaar geleden
Van de week overgestapt op de Maxi Cosi Assisfix. Kwa lengte past ze nog makkelijk in de autostoel van Cybex, maar ik vond het zelf erg zwaar tillen icm veel rugpijn en bekkenpijn. Ook zat ze er niet meer comfortabel in. Eventjes wennen dat de autostoel niet meer op de kinderwagen geklikt kan worden, maar gelukkig is de buggyzit stuk lichter dan autostoel en baby.
3 jaar geleden
Reactie op MamaDo-24
Zetten jullie de stoel voor of achteruit?
Achteruit ivm veiligheid! Ik wil dat echt niet op mijn geweten hebben. Ik heb 3 jaar terug een auto ongeluk gehad op de snelweg, waarbij mijn nek echt kapot is gegaan. Ik gruwel echt bij de gedachte als mijn baby meisje erbij was en vooruit meer klappen had opgevangen.
3 jaar geleden
Nu achteraf bedenk ik mij waarom ik niet een autostoel heb gekocht die geschikt is vanaf de geboorte tot 4 jaar. Enige nadeel daarvan was dat de meeste niet vast geklikt kunnen worden op de kinderwagen. En aangezien baby’s de eerste maanden veel en overal slapen (over het algemeen hihi) lijkt mij dat dan niet zo praktisch.
3 jaar geleden
Wij zijn ook wel zover dat we moeten overstappen, maar wij willen liever wachten tot de winkels open zijn.. dan kunnen we een stoel even in de winkel testen i.p.v. verhalen op internet uitgaan
3 jaar geleden
Toen wij bij onze oudste overstapten werd ons op het hart gedrukt dat ze echt 80cm lang moest zijn. Maar dat kan natuurlijk afhankelijk zijn van het soort stoel. Wij zijn toen net na haar eerste verjaardag overgestapt en gaan dat nu weer doen. Wij hebben gewoon een stoel met de rijrichting mee omdat onze oudste heel huilerig werd van het achterstevoren zitten en minder kunnen zien. En daarnaast blijf je het opgepropt met de benen zitten houden als ze achteruit zitten en dat vond ik juist heel comfortabel worden aan de maxi cosi op het eind
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Toen wij bij onze oudste overstapten werd ons op het hart gedrukt dat ze ec ...
Comfortabel moet natuurlijk oncomfortabel zijn. Ons meisje van bijna 10 kilo en 9,5 maand past ook nog prima in haar autostoel 0 van joie
3 jaar geleden
Mijn dochterke is nu bijna 10mndjes en zit al vanaf de 8ste mnd in maxicosi🤭eigenlijk toen ze bijna 9kilo woog mocht ze in autostoeltje.🥰
3 jaar geleden
Hier met 6 maanden overgegaan naar een autostoel van BeSafe. Giulia was met 6 maanden net zo lang als een meisje van 1 jaar, vandaar de vroegere overstap.