7 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven nog gewoon eerst de fles, dan aankleden en beneden een broodje. Zo hebben we dat bij onze zoon ook gedaan en dat gaat vanzelf een keer anders worden dat ze het ook goed vinden hun drinken pas tegelijk met het broodje te krijgen. En melk krijgen ze hier sws in de ochtend bij het ontbijt.

3 jaar geleden

Kom je nog aan 500ml melk als je die fles weg laat? Hier nog melk maar aan de borst en dan geven we fruit of boterham. Ze heeft zelf de melk al deel afgebouwd. Ik zou niet zomaar schrappen maar dan idd eerst minderen

3 jaar geleden

Fles kun je ook verdunnen, dus van 180+6 naar 180+5 naar 180+4 etc... Zo hebben wij enkele flessen afgebouwd. Ging prima. Hier nu alleen nog de bedtijdfles over, maar daar heb ik niet veel haast mee om die af te bouwen. Vind ik nog een fijn momentje samen. ☺️🤭

3 jaar geleden

Ik geef nu sochtends een bordje pap met gewoon halfvolle melk, dan krijgt ze toch haar melk producten. Maar omdat ze verder nog weinig drinkt krijgt ze smiddags na haar slaapje nog een flesje met 150 ml water en 2 schepjes melk. Anders krijgt ze echt te weinig vocht binnen, maar drinken gaat steeds beter dus hoop die binnenkort af te bouwen. Voor het slapen gaan krijgt ze dan nog een volle fles (180+6)..

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Kom je nog aan 500ml melk als je die fles weg laat? Hier nog melk maar aan ...
Als ze een jaar zijn is het advies 300 ml zuivel, dus melk maar bv ook yoghurt mag je hier bij rekenen.

3 jaar geleden

Matthias (13 maanden) heeft echt nog zuigbehoefte dus de ochtend fles weg laten is hier nog wel eens een uitdaging. Halfvolle koemelk drinkt hij wel koud (geen hele beker) of door de pap maar warm in een fles weigert hij dat. Wij geven daarom nu een fles van 150+5 opvolgmelk en 1 boterham in de ochtend. Dan ontbijt hij wel gewoon aan tafel maar krijgt hij wel een fles. Soms geef ik hem pap of koemelk in zijn beker, maar dan wordt hij vaak boos omvat hij echt die fles nog wil. 's Avonds geven wij voor het slapen gaan nog 90+3. Hij heeft het eigenlijk niet meer nodig, maar het is echt nog onderdeel van zijn slaap ritueel. Eerst maakte ik me er ontzettend druk om omdat het cb zei dat hij bij 1 jaar gewone koemelk kon hebben en geen flessen meer, maar niemand werd er hier blij van dus voorlopig vind ik die fles opvolgmelk nog wel prima. Er komt echt wel een moment dat hij blij is met 2 bekers koemelk. Hij krijgt overigens ook wel kwark of yoghurt als toetje dus zo komen we wel aan de 300-400ml zuivel op een dag.

3 jaar geleden

Wij geven op dit moment ook nog opvolg melk 2. Hij krijgt in de ochtend 180+6 en in de avond papfles van 180+6. Overdag krijgt hij nu alpro ipv gewone yoghurt om indd niet nog meer zuivel te geven. Ik wil er eigenlijk heen dat hij in de ochtend dus een broodje eet en dan gewone yoghurt kan eten en een beker melk bij z’n lunch ofz. Avond fles heeft hij ook nog wel echt nodig. Verder drink hij overdag genoeg water.