17 Reacties

3 jaar geleden

Wij maken porties van 200 gram. In bakjes invriezen. Maak vaak iets wat wij zelf ook eten. Of ik maak gelijk 3 porties. Zo heb ik meestal voor 1,5 week in de vriezer liggen en genoeg variatie.

3 jaar geleden

Ik heb potjes van Avent die geloof ik bedoeld zijn voor borstvoeding invriezen. Deze vul ik met complete maaltijden. In een grote bak voor ijsklontjes te maken heb ik rijst en aardappel. Ik laat Daan steeds meer mee eten met wat wij eten, maar mochten we een keer iets eten wat hij niet mag doe ik een paar ijsklontjes rijst of aardappel en ik heb altijd diepvries spinazie die ik blokjes is. Zo heb ik altijd snel en makkelijk een maaltijd voor de kleine man. De volledige invriesmaaltijden gebruik ik om mee te geven naar de oppas. Nu heb ik wel een extra vriezertje met 3 lades in de schuur staan. Dus dat maakt het misschien extra makkelijk om die bakjes te gebruiken. Anders nemen ze best veel ruimte in beslag

3 jaar geleden

Ik heb bakjes van Nuby, gaan tot 250ml volgens mij. Eens in de week maak ik de bakjes met aardappelen, vlees en groente en vries ik dan in.

3 jaar geleden

Wij maken het ook met ijsblokjes. Ik vind dat juist ideaal. Groentes soms wel combineren met rijst, soms niet en je kunt makkelijk de portie ophogen

3 jaar geleden

Ik deed het eerst ook met een ijsblokjesvorm maar inmiddels eet ze 180-200 gram en dan heb je 4 a 5 blokjes per keer nodig. Heb bij de appie kleine vierkante vriezerbakjes gekocht, ideaal!

3 jaar geleden

Stuk of 12 glazen potjes gekocht en een keer per week maak ik een zwik potjes om in te vriezen

3 jaar geleden

Bij de hema heb je diepvriesbakjes van 250ml. Volgens mij betaal je €2,50 voor 5 stuks en die werken echt heel fijn. Ik doe vaak restjes van wat wij eten (mits het past in het 'dieet' van onze kleine) in die bakjes en kan hij er nog een keer van eten en één keer in de zoveel tijd maak ik weer een aantal porties.

3 jaar geleden

Als ik hapjes invries en het later ontdooi is het helemaal brokkelig en is precies al het water eruit gekomen, dat staat dan zo in het bakje. Ik bedoel daarmee niet het 'normale' vrieswater overigens. Hier dus helaas alleen porties rauwe groenten in blokjes in de vriezer 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Ik maak porties van gerechtjes in bakjes en die zet ik in de vriezer. Hoef ik niet na te denken over combinaties of onderdelen die op zijn. Gewoon bakje uit de vriezer en klaar. Verder zorg ik dat ik altijd diepvriesgroente in huis heb zoals spinazie. Dat mogen ze wel niet te vaak maar een paar blokjes spinazie met wat pasta, beetje roomkaas en wat vlees/vis en er staat een heerlijk pastaatje op tafel voor noodgevallen

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Als ik hapjes invries en het later ontdooi is het helemaal brokkelig en is ...
Dit had ik eerst ook! Als je het hapje verhit in een pannetje (ipv au bain marie) herstelt de structuur meestal weer netjes.

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Als ik hapjes invries en het later ontdooi is het helemaal brokkelig en is ...
Dat zou beter moeten gaan als je het opwarmt en door roert :-)

3 jaar geleden

Bakjes van Nuby en Blokker. Die achterste hoge van de blokker vind ik het fijnst, hebben gekleurde draai deksels 👌🏼

3 jaar geleden

Ik heb deze siliconen vriesvorm van Beaba. Echt een aanrader. Als ze klaar zijn dan kan je ze bewaren in een andere doos zodat je de vorm kan hergebruiken. Te koop op Bol en andere sites. Groetjes

3 jaar geleden

Als ik doe dan doe ik ze in de medela bv zaakjes.. neemt weinig plek in beslag

3 jaar geleden

En hoeveel vriezen jullie in? Ben benieuwd hoeveel jullie kleintjes al eten. Ik heb deze bakjes en die zijn super fijn! Kunnen ook in de vaatwasser en magnetron. Ik heb die van Medela ook, toen gebruikt voor moedermelk, maar de opening is te klein en met de bakjes die ik nu heb kan een eetlepel makkelijk in.

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

En hoeveel vriezen jullie in? Ben benieuwd hoeveel jullie kleintjes al eten ...
Ik maak porties van 200 gram, en als ik maak om later nog pasta/rijst/couscous vers aan toe te voegen vries ik 150gr in en voeg later 50 gr carbs toe.