30 Reacties

5 jaar geleden
Sinds wij onze dochter van 6 weken ook ‘s middags naar bed brengen (haar bedje boven) is ze een veel tevredener meisje. Hier krijgt ze echt haar rust. Eerder lagen we haar ook in de box (omdat ik door de keizersnede niet goed naar boven kon), maar dat waren elke keer maar hazenslaapjes. Ze bleef moe en dat resulteerde in oververmoeidheid en veel huilen ‘s avonds. Dat is nu helemaal voorbij! Succes.

5 jaar geleden
Heb hetzelfde probleem gehad met m'n zoontje van 2 maand oud..
Ofwel zette ik hem in de wipper en moest ik hem letterlijk stevig 'door elkaar' wippen (gewoon echt heel hard, niet normaal) of ik zette white noise op m'n gsm op. Je hebt verschillende geluidjes: de stofzuiger, haardroger, hartslag, baarmoedergeluiden,... Bij mijn ventje is regen-geluid op z'n luidste het enigste waar hij kalm van word en in slaap van valt.
White noise is misschien het proberen waard?

5 jaar geleden
Mijn dochtertje deed dit ook. Tot dat ik haar ging inbakeren en echt een “vast ritme” aan hield. Na Voeden lekker knuffelen, dan even zelf in de box spelen en zodra ze de eerste verschijnselen toont van moeheid breng ik haar maar bedje en baker ik haar in. Ze wordt dan altijd meteen rustig. Soms ligt ze een half uurtje stil en rustig in bedje voordat ze in slaap valt en loop ik af en toe naar haar toe om haar speentje te geven.
S avonds heeft zij wel iedere avond tussen 9 en 10 even een huil momentje maar dan knuffelen we haar heel veel en zet ik haar zazu schaapje aan

5 jaar geleden
Reactie op Eva2304
Sinds wij onze dochter van 6 weken ook ‘s middags naar bed brengen (haar be ...
Herkenbaar. Wij zijn vandaag begonnen met onze dochter overdag in haar eigen bed te slapen, wennen. Vind het voor de nacht nog wel spannend. Dus dat stel ik nog een paar dagen uit.
Ze is nu 6 weken.

5 jaar geleden
Het kan ook oververmoeidheid zijn. Hoe moeier ze zijn, hoe slechter ze vaak in slaap vallen. Wij hebben onze dochter overdag 2 keer op bed liggen. Dit werkt alleen op het moment dat we haar echt bij de eerste vermoeidheidssignalen wegleggen. Is ze te moe dan valt ze niet in slaap of wordt heel snel weer wakker.

5 jaar geleden
Lastig he, baby's die tegen de slaap vechten. Maar zoals hier al gezegd werd; hoe moeier ze zijn, hoe moeilijker ze in slaap vallen.
Mijn advies is om het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom te lezen. Inbakeren heeft hier heel veel rust (en slaap!) gebracht. Maar ook als je je kindje niet wilt inbakeren, is het een fijn boek om te lezen. Er staan veel adviezen mbt slapen van je baby. Bijv hoeveel uur je baby ongeveer zou moeten slapen. Dit gaf mij heel veel inzicht.
Succes ermee!

5 jaar geleden
Vaak zijn ze dan te moe, onze zoon was soms de hele dag wakker! Ik ben een vast ritme gaan aanhouden: wakker worden, even spelen, eten, knuffelen, naar bed. Max een uur wakker en dan het bed ritueel en in eigen bed. Was best lang even zoeken maar gaat nu super goed, vaak slaapt hij maar een uur in bed. Daarna neem ik hem bij me en valt hij weer in slaap, dan leg ik hem daarna weer terug

5 jaar geleden
Hier vanaf de geboorte elke middag in haar eigen bedje gelegd, zonder afleiding eromheen. Wel met gordijnen open om dag-/nachtritme aan te leren. Ze is nu 8 weken en dat ritme zit erin. Inderdaad gelijk bij de eerste signalen van vermoeidheid wakker in bed leggen. Ze tuurt dan zelf nog even in het rond en valt in slaap. Uiteraard wil haar vader haar altijd nog knuffelen op schoot en haar dan slapend in haar bed leggen, dan schrikt ze doorgaans altijd weer wakker met huilen. Is lief bedoeld maar dat werkt bij die van ons niet.

5 jaar geleden
Reactie op Yfke8
Hier vanaf de geboorte elke middag in haar eigen bedje gelegd, zonder aflei ...
Wat ook kan helpen, met een zachte doek (hydrofiel o.i.d.) over het gezichtje vegen. Zeg maar, eroverheen laten glijden van voorhoofd naar beneden. Door dat donker/licht voor de ogen, vallen de oogjes dicht. Dit kan paar minuten duren maar werkt hier goed. Ook wanneer je dit doet als de kleine huilt. In die tussentijd niet tegen de kleine praten, alleen 'vegen. Succes!

5 jaar geleden
Reactie op TrotseMamaVanDean
Heb hetzelfde probleem gehad met m'n zoontje van 2 maand oud..
Ofwel zette ...
Die geluidjes doen wij ook maar als ze dan slaapt en we zetten het af wordt ze toch weer wakker 🤔

5 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Die geluidjes doen wij ook maar als ze dan slaapt en we zetten het af wordt ...
Ah oei.. Ik doe dat bij mij met een timer van 10-15 minuutjes, als dat dan stilvalt wacht ik nog een paar minuutjes en als ik dan niets hoor neem ik m'n gsm weg en is hij wel zoet voor een uurtje of 2.
Je moet echt zien dat ze diep slapen, als ik het geluid te vroeg afzet word hij ook terug wakker dus misschien het geluidje iets langer laten opstaan?

5 jaar geleden
Hier was het normaal nooit zo erg, maar gisteren was het de hele dag een drama, sochtends had hij krampjes waardoor hij niet in slaap kwam en toen was hij over zijn slaap heen en heeft de hele dag niet meer geslapen. Savonds duurde het 3 kwartier voor hij opgaf en in slaap viel.
Ik leg hem sinds 2 weken elk slaapje in zijn eigen bedje en dat scheelde echt enorm, daarvoor sliep hij overdag niet of alleen hazenslaapjes en kwam hij savonds niet in slaap, nu is dat helemaal over. Overdag piept hij hooguit 3 minuutjes voor hij slaapt en savonds gaat hij rond 17:00/18:00 en slaapt dan tot 6:00 met één droomvoeding om 23:00. Na de fles van 6:00 is hij nu zowaar weer in slaap gevallen en hij slaapt nog steeds

5 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt sinds een paar dagen overdag nauwelijks. Als hij al slaapt is het in mn armen en dan moet ik met mn arm op en neer gaan en hem zo vasthouden dan ik zn handjes kan tegenhouden zodat hij zich niet wakker slaat. Zodra ik hem neer leg wordt hij wakker. De nachten gaan gelukkig wel nog steeds goed.

5 jaar geleden
Hoe doet iedereen dat met een rondje willen wandelen met de kleine? Want dit doe ik regelmatig in de middag. Natuurlijk valt de kleine in slaap en zodra ik weer terug ben thuis, laat ik hem daar ook slapen, want anders wordt hij wakker als ik hem eruit haal. Vind het wat om de hele dag thuis te zitten, zodat die kleine in zijn bedje kan slapen.

5 jaar geleden
Reactie op Daniela xm
Hoe doet iedereen dat met een rondje willen wandelen met de kleine? Want di ...
Wij gaan vaak wandelen als ze wakker is geworden en het is nog geen tijd voor de voeding of na de voeding in de middag. Na de voeding in de ochtend en tussen de middag gaat ze vaak op bed. Na de voeding van de middag laten we haar bij ons beneden omdat ze na de avondvoeding van 19.30 weer op bed gaat tot de volgende ochtend. Bij onze eerste hebben we hulp gehad van een babyconsulent omdat ze enorm veel huilde mede vanwege overprikkeling. En zij had als regel dat als ze s ochtends goed hebben geslapen het prima is om in de middag iets te ondernemen.

5 jaar geleden
Hier ook zo'n draak. En nee ze was niet te moe. Ze had net 10 uur geslapen (met een voeding er tussen) en we zijn bewust rustig boven gebleven, verschonen, spelen, muziekje en toen rustig op mijn bed gelegd en ik er naast. Eerst moeilijk doen, maar uiteindelijk viel ze in slaap...3 hele minuten.... en toen wakker en uiteindelijk brullen net zo lang tot ze bij me mocht. Ze wil gewoon het liefst er bij.
Ik heb inbakeren geprobeerd, maar vind het zo zielig...ze vind het echt niks. Huilen als dat ding aan doe (3 x geprobeerd) Ze slaapt normaal ook altijd met haar armen omhoog of hand tegen haar hoofd. Dus snap dat dit voor haar oncomfortabel moet zijn.Maar ja, ze maait ook erg om zichzelf wakker te houden..

5 jaar geleden
Reactie op Yfke8
Hier vanaf de geboorte elke middag in haar eigen bedje gelegd, zonder aflei ...
Doe je dan een pyjama en slaapzakje aan? Of gewoon in de kleren in bed?

5 jaar geleden
Hier ook zo'n draak. En nee ze was niet te moe. Ze had net 10 uur geslapen ...
Wij hebben een inbakerslaapzak van woombie. Deze zijn van een rekbare en dun materiaal die nauw aansluiten om de geborgenheid van de baarmoeder na te bootsen. Daarin is ze nog wel vrij om haar armen enigszins te bewegen. Onze oudste had ook graag haar handen bij haar hoofd en zo kon ze in ieder geval met haar handjes onder haar kin. Op de foto zie je in welke houding ze ligt in het slaapzakje.