10 Reacties

2 jaar geleden

Zoontje van dik 2 jaar maar hier blijft dat traphekje toch nog héél lang staan hoor.

2 jaar geleden

Hier voorlopig nog lekker traphekjes hoor! Weliswaar zijn ze berekend op een gewicht tot 24 maanden, maar lees ook adviezen om ze te laten hangen tot 4 jaar. Juist ook om te voorkomen dat ze 's nachts slaapdronken de trap af tuimelen. En we hebben hier ook de 'mippaa stair trainer'. Hierdoor kan ze zelfstandig de trap op en af lopen. Ze houdt de leuning met één hand vast en ik houd haar andere hand vast en loop voor (trap af) of achter haar (trap op). Kost wat, maar super investering. Heel blij mee.

2 jaar geleden

Traphekje is gewoon prima hoor !

2 jaar geleden

Wij hebben ook nog steeds traphekje en oefenen wel al telkens meer met dat hij wel leert traplopen.. Maar ook al kan hij telkens beter traplopen, dan nog laat ik het hekje lange tijd hangen.. hij is soms ook in een gekke bui boven aan het heen en weer rennen tussen kamers en dan vind ik het zelf ook gewoon een fijn gevoel dat mocht hij vallen of struikelen dat hekje er nog voor zit..

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hier voorlopig nog lekker traphekjes hoor! Weliswaar zijn ze berekend op ee ...
Leuk ding, die stair trainer. Wist niet dat er een naam voor was, maar bij ons hing al een vergelijkbare leuning (oud huis). Dat gaat supergoed, ze kan zelfs al de beentjes om en om de trap op. Doet ze niet altijd hoor 😄 En traphekje blijft hier voorlopig ook. Denk dat ze niet zomaar naar beneden springt, maar in combinatie met gek doen, struikelen of slaperig nemen we liever het zekere voor het onzekere. Trap af vindt ze ook nog een stuk moeilijker. Onze trap is ook vrij stijl. Bij de opvang en trappen buiten/openbaar gaat dat beter met een hand en leuning vasthouden. Dus wil ook niet dat ze snel alvast de trap afgaat. Dan wil ik toch echt als eerste en haar begeleiden. Traphekje houdt haar mooi tegen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Aagje123

Leuk ding, die stair trainer. Wist niet dat er een naam voor was, maar bij ...
Steil.... 😅

2 jaar geleden

Reactie op Aagje123

Leuk ding, die stair trainer. Wist niet dat er een naam voor was, maar bij ...
Oude trappen zijn vaak steiler ja. Hier lukt trap af ook, maar niet om een om. Trap op wel. Daar probeert ze zelfs een tree over te slaan. Zonder succes uiteraard

2 jaar geleden

Wij hebben geen traphek, nooit gehad ook. We hebben hem vrij vroeg geleerd de trap op te “kruipen” en lopen en ook de trap af te gaan op z’n billen. Dat gaat inmiddels heel goed. Alleen trap af zijn we nog heel voorzichtig mee. Hij weet dat hij niet alleen naar beneden mag en eigenlijk gaat dat prima. Moeten wel alert blijven maar ach, dat is toch onze nieuwe dagtaak

2 jaar geleden

Zeker een traphekje hier, die blijft echt nog lang denk ik! Helemaal nu ze straks uit haar eigen bed kan stappen ben ik heel blij dat wij hem hebben, al is het maar om per ongeluk van de trap af lopen te voorkomen.

2 jaar geleden

Wij hebben hier voorlopig ook nog wel een trap hekje vind het nog een te eng idee dat hij in eens zonder op te letten naar beneden loopt en valt ofzo haha. Wij hebben namelijk ook een open trap, dus aan 1 kant geen leuning en tussen de treden is het ook open. 🫣 Hij weet inmiddels door de opvang, en door met ons en met oma te oefenen dat hij van boven naar beneden al zittend of soms lopend de trap afkomt. Naar boven dan pakt hij zich zelf altijd vast aan de leuning, waar hij echt net bij komt en loopt trede voor trede rustig naar boven. Vind het wel een fijn idee dat hij wel weer hoe het moet, maar door dat alles zo open is, blijft het hekje nog wel staan haha.