15 Reacties
3 jaar geleden
Grote kans dat dit komt van al het natte dat gepaard gaat met verkoudheid. We zijn hier ook droge tissues ipv natte doekjes gaan gebruiken om de neus af te vegen. Het vocht in de natte doekjes droogt de huid nog meer uit. Haar wangetjes waren helemaal schraal en kapot. En elke ochtend en avond smeerde we haar wangen en kin in met Naif nurturing cream. Daar zit wel wat parfum in. Als je kindje een gevoelige huis heeft zou je misschien eerst zoiets maar dan van neutral, bepanten of vaseline gebruiken. Het smeren was hier best moeilijk aangezien ze haar mond open doet zodra er een hand in de buurt komt😅.
3 jaar geleden
Reactie op Tessssssa
Ik gebruik deze cream. Werkt perfect. Haar droge gezichtje is nu gewoon goe ...
Bedankt voor de tip! Gewoon te koop bij drogist?
3 jaar geleden
Reactie op DD90
Grote kans dat dit komt van al het natte dat gepaard gaat met verkoudheid. ...
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Klopt week daarvoor kreeg hij tandje dus ook extra kwijlen en weer nattig. Zo zielig. En anders heeft hij altijd een heel mooi egaal huidje.
3 jaar geleden
Onze dochter heeft ook erg schrale wangen en mondhoeken door het kwijlen. Wij gebroken de purelan tepelzalf van medela. Is erg vet maar het helpt super! En als ze het in haar mondje krijgt is niet erg, omdat het eigenlijk tepelzalf is, dus wanneer je borstvoeding geeft zal ze dit ook binnen krijgen en het is niet schadelijk. ( heeft de kraamhulp ons verteld )
3 jaar geleden
Bepanthen of andere vette crème helpt hier goed. Elke keer bij luier wissel smeer ik even zijn wangen in.
3 jaar geleden
Reactie op DD90
Komt wel weer terug😊. Een week na haar verkoudheid waren haar wangetjes we ...
Hoelang bleef de verkoudheid?
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJoey
Hoelang bleef de verkoudheid?
Soms is ze er binnen 3 dagen vanaf. De laatste heeft wel ruim anderhalve week geduurt. Niet de volle tijd even heftig. Ik denk dat het 4-5 dagen echt extreem was. Dat we voor elke voeding met neusspray en zo'n snotpipet in de weer waren. Daarna hoefde het een paar dagen alleen s ochtends en s avond nog. Tegen de tijd dat haar wangen kapot waren was het nog 4 dagen ofzo denk ik.
Zo zielig! Je wil ze helpen maar helaas kan je zo weinig voor ze doen, behalve snot zuigen en knuffelen
3 jaar geleden
Reactie op DD90
Soms is ze er binnen 3 dagen vanaf. De laatste heeft wel ruim anderhalve we ...
Ja inderdaad haha. Zo gaat het hier dus ook. Sneu maargoed... hopen dat het snel over is..