15 Reacties

3 jaar geleden

Grote kans dat dit komt van al het natte dat gepaard gaat met verkoudheid. We zijn hier ook droge tissues ipv natte doekjes gaan gebruiken om de neus af te vegen. Het vocht in de natte doekjes droogt de huid nog meer uit. Haar wangetjes waren helemaal schraal en kapot. En elke ochtend en avond smeerde we haar wangen en kin in met Naif nurturing cream. Daar zit wel wat parfum in. Als je kindje een gevoelige huis heeft zou je misschien eerst zoiets maar dan van neutral, bepanten of vaseline gebruiken. Het smeren was hier best moeilijk aangezien ze haar mond open doet zodra er een hand in de buurt komt😅.

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Grote kans dat dit komt van al het natte dat gepaard gaat met verkoudheid. ...
Of van weleda, dat is volgens mij ook 1 voor de gevoelige huid

3 jaar geleden

Ik gebruik deze cream. Werkt perfect. Haar droge gezichtje is nu gewoon goed! Ook een hele gevoelige huid.

3 jaar geleden

Reactie op Tessssssa

Ik gebruik deze cream. Werkt perfect. Haar droge gezichtje is nu gewoon goe ...
Bedankt voor de tip! Gewoon te koop bij drogist?

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Grote kans dat dit komt van al het natte dat gepaard gaat met verkoudheid. ...
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Klopt week daarvoor kreeg hij tandje dus ook extra kwijlen en weer nattig. Zo zielig. En anders heeft hij altijd een heel mooi egaal huidje.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft ook erg schrale wangen en mondhoeken door het kwijlen. Wij gebroken de purelan tepelzalf van medela. Is erg vet maar het helpt super! En als ze het in haar mondje krijgt is niet erg, omdat het eigenlijk tepelzalf is, dus wanneer je borstvoeding geeft zal ze dit ook binnen krijgen en het is niet schadelijk. ( heeft de kraamhulp ons verteld )

3 jaar geleden

Bepanthen of andere vette crème helpt hier goed. Elke keer bij luier wissel smeer ik even zijn wangen in.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Klopt week daarvoor kreeg hij tandje dus ...
Komt wel weer terug😊. Een week na haar verkoudheid waren haar wangetjes weer lekker zacht!

3 jaar geleden

CB gaf aan geen vette crème zoals vaseline te gebruiken dit sluit de huid af met als gevolg dat het alsmaar erger word. Zelf gebruik ik Bepanthen crème voor de gevoelige huid die smeert lekker zacht uit.

3 jaar geleden

Reactie op Roos4286

CB gaf aan geen vette crème zoals vaseline te gebruiken dit sluit de huid a ...
Bedankt! Hier op cb zeiden ze juist wel vaseline😅. Fijn al die verschillende adviezen. Nu toch blij het niet gedaan te hebben

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Komt wel weer terug😊. Een week na haar verkoudheid waren haar wangetjes we ...
Hoelang bleef de verkoudheid?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Hoelang bleef de verkoudheid?
Soms is ze er binnen 3 dagen vanaf. De laatste heeft wel ruim anderhalve week geduurt. Niet de volle tijd even heftig. Ik denk dat het 4-5 dagen echt extreem was. Dat we voor elke voeding met neusspray en zo'n snotpipet in de weer waren. Daarna hoefde het een paar dagen alleen s ochtends en s avond nog. Tegen de tijd dat haar wangen kapot waren was het nog 4 dagen ofzo denk ik. Zo zielig! Je wil ze helpen maar helaas kan je zo weinig voor ze doen, behalve snot zuigen en knuffelen

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Soms is ze er binnen 3 dagen vanaf. De laatste heeft wel ruim anderhalve we ...
Ja inderdaad haha. Zo gaat het hier dus ook. Sneu maargoed... hopen dat het snel over is..

3 jaar geleden

Kleine is hier ineens niet lekker, is wat neusverkouden en heeft koorts 39.6 vanmiddag. Arm kind

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Bedankt voor de tip! Gewoon te koop bij drogist?
Ja! Ik heb m online gekocht op de DA website