18 Reacties

5 jaar geleden

Sinds onze meid hapjes krijgt heeft ze ook dikkere ontlasting en zie en ruik je wat het was. Dat is normaal. Ik heb wel gelezen dat alles met kool onder de 7 maanden niet aangeraden wordt omdat de darmpjes nog niet zo ver zijn.

5 jaar geleden

Hier bij oefenhapjes bloemkool 2 nachten krijsend wakker geworden van de buikpijn. Schijnt idd een 'kool'-ding te zijn. Wij hebben nu besloten gewoon verder te gaan met andere groentes en kool over paar maandjes weer te proberen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op Daantje7420

Sinds onze meid hapjes krijgt heeft ze ook dikkere ontlasting en zie en rui ...
Oh echt! Ik had juist gelezen dat bloemkool heel mild zou zijn maar daar denk ik nu anders over. Bedankt voor je reactie. Durf bijna niks anders te geven nu maar ga eens kijken naar andere groenten!

5 jaar geleden

Reactie op LadySophie

Hier bij oefenhapjes bloemkool 2 nachten krijsend wakker geworden van de bu ...
Wat zielig hè! Goeie, Ik denk dat wij de kool variaties ook even laten dan...

5 jaar geleden

De darmen moeten sowieso wennen aan vast voedsel, dus de eerste weken kan obstipatie of lastig poepen voorkomen. Dit is normaal. Ik kreeg als tip van het cb hapjes pruim te geven of een beetje olijfolie door de groentehapjes te doen. Kindje moet natuurlijk ook wennen om wat dikkere poep eruit te drukken.

5 jaar geleden

Reactie op Miarnold

De darmen moeten sowieso wennen aan vast voedsel, dus de eerste weken kan o ...
Kijk daar kunnen we wat mee! Bedankt voor de tip!

VRIEND

5 jaar geleden

Hier ging bloemkool redelijk goed, maar wat je beschrijft had hij met wortels. S avonds ook echt heel hard huilen ervan. Sperziebonen gingen wel heel goed, helemaal klachtenvrij en dat vond hij lekker ook. Misschien dat een keer proberen.

5 jaar geleden

Als bloemkool niet goed was zouden ze denk ik geen hapjes maken van bloemkool bij 4 + maanden.. wij geven haar van alles bloemkool broccoli courgette aubergine pompoen wortel doperwtjes pastinaak. En alles maak ik vers en ja de ene x is had poep oranje en de andere keer dik en dan weer doen. De darmpjes moeten wennen idd aan vast voedsel en zolang ze gewoon poept ga ik me geen zorgen maken. Onze dochter die doet hard persen hoor je kunt het aan de andere kant van de kamer horen die geluiden hahah, en der hoofdje loopt rood aan maar het lukt haar altijd 💪

5 jaar geleden

Oh echt! Ik had juist gelezen dat bloemkool heel mild zou zijn maar daar de ...
Venkel lust de onze heel graag!

VRIEND

5 jaar geleden

Olijf olie of een andere vetstof toevoegen. Ik probeer ook groentes die verstropping veroorzaken zoals worteltjes niet te vaak na elkaar te geven en vaak af te wisselen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Oh echt! Ik had juist gelezen dat bloemkool heel mild zou zijn maar daar de ...
Wortel en pompoen zijn heel mild en fijn voor de darmpjes. Ik merk dat mijn dochter ook wat meer reageert op de bruine boontjes met appel terwijl ze die echt heel lekker vindt.

5 jaar geleden

Ons zoontje reageert juist heel goed op bloemkool maar niet op broccoli. Dat harde poepen heeft hij nu hij oefenhapjes krijgt wel vaker.. Van zoete aardappel en pompoen gaat hij heel goed poepen, misschien kun je dat proberen?

5 jaar geleden

Mijn dochtertje is niet verstopt maar haar poep is nu echt klei achtig en stinkt echt enorm!

5 jaar geleden

Ik heb hier gemerkt dat ik beter eve´ geen broccoli meer geef. Heb al een glycerine zetpil moeten geven. Ze kreeg het er echt niet meer uitgeduwd.

5 jaar geleden

Bij ons was dat ook echt een probleem bloemkool. Probeer eens bio voeding bloemkool van olvarit ik merk echt een verschil bij mijn zoontje. Als het niet beter is even stoppen met bloemkool dat advoes heb ik gekregen. En olijfilie bij de groeten pap doen mag redelijk veel in.

5 jaar geleden

Reactie op Miarnold

De darmen moeten sowieso wennen aan vast voedsel, dus de eerste weken kan o ...
Mijn zoontje heeft hier nu al paar dsgen erg last van. Elke nacht (en dag) huilen en persen :(

5 jaar geleden

Reactie op Babyboy 🤰🏻

Mijn zoontje heeft hier nu al paar dsgen erg last van. Elke nacht (en dag) ...
Ahh zo zielig. Misschien helpt het om het buikje te masseren of met de benen te fietsen? Hier helpt het om haar benen omhoog te houden als ze ligt te persen

5 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Ahh zo zielig. Misschien helpt het om het buikje te masseren of met de bene ...
Ja, dat doe ik ook, Maar helaas helpt dat ook niet. Hij laat mij dan ook niet toe ..😔😔