19 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb die niet vervangen, gewoon geminderd qua hoeveelheid en er, zoals je zegt, een boterhammetje aan toegevoegd

3 jaar geleden

Reactie op sofiekn

Ik heb die niet vervangen, gewoon geminderd qua hoeveelheid en er, zoals je ...
Geef je dan dreumesmelk of opvolgmelk?

3 jaar geleden

Wij geven hier nog steeds ochtend en avondfles 210 + 7 schepjes. Nan pro 3 sinds ze 1 jaar is. Vorige week bij consultatiebureau geweest en ze houden het daar ook op een halve liter melkproducten per dag maximum. Dochter krijgt wel 's morgens en 's avonds een boterham. Eigenlijk hebben wij een dochter met een enorme eetlust, en dat zou je haar niet geven😅 . Heb ook vriendin waarvan kindje 3 jaar is, die nog flesje krijgt 's avond. Ze is dit nu wel gestopt om hem te leren droog zijn 's nachts.

3 jaar geleden

Reactie op Stresskiekje1992

Wij geven hier nog steeds ochtend en avondfles 210 + 7 schepjes. Nan pro 3 ...
Mijn dochter krijgt nu nog 180+6. CB gaf aan dat ze nu nog maar 2x150cc mag krijgen en vanaf 1 jaar over moet gaan op gewone melk. Tegen jou zeggen ze dus 500ml max aan kunstvoeding of melk?

3 jaar geleden

Wij mochten ook overgaan op gewone melk.. Maar vind ze nog niet echt lekker.. Sochtends krijgt ze een boterham en water.. Wil ze geen melk meer.. Ze krijgt nu hero baby 3..smiddags brood en 120 fles, en savonds na het eten bakje yoghurt en als ze naar bed gaat 180 fles.. Soms hoef ze helemaal niet, en andere x wel of voor de helft. Drinkt verder water en diksap..

3 jaar geleden

Reactie op Aquarius

Geef je dan dreumesmelk of opvolgmelk?
Ik geef volle melk! 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Aquarius

Mijn dochter krijgt nu nog 180+6. CB gaf aan dat ze nu nog maar 2x150cc mag ...
Inderdaad max 500 ml aan melkproducten. Heb ook een vriendin die gewone volle melk geeft aan haar 2 jarige en de kinderarts drukte haar op het hart om toch opvolgmelk te geven. Ik woon wel in België 😂 tschijnt dat de babys hier anders zijn dan die in Nederland 😂😂😂🤔

3 jaar geleden

Wij geven 's ochtends op kdv dagen nog een fles opvolgmelk nr2 van 180+6. Op vrije dagen eet hij pap met halfvolle koemelk of een boterham met een bekertje melk. 's Avonds krijgt hij nog een fles van 120+4 opvolgmelk, deze zijn we aan het afbouwen. Pap met koemelk en koude melk gaat hier prima, maar warm in een fles weigert hij. Dan nog maar even door met poedermelk, zal vast niet zo veel kwaad kunnen.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wij geven 's ochtends op kdv dagen nog een fles opvolgmelk nr2 van 180+6. O ...
En welke pap geef je?

3 jaar geleden

Reactie op Aquarius

En welke pap geef je?
Olvarit 12+ pap. Ik doe 180ml koemelk en 7 scheppen pap.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Ok bedankt. Ik ga eens even kijken. Mogen ze wel elke dag pap krijgen?

3 jaar geleden

Reactie op sofiekn

Ik geef volle melk! 🙂
Ohw dus eigenlijk de fles vervangen met gewone melk ipv kunstvoeding

3 jaar geleden

Reactie op Aquarius

Ok bedankt. Ik ga eens even kijken. Mogen ze wel elke dag pap krijgen?
Dat weet ik eigenlijk niet, maar dat doen wij zelf niet.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Ga dit ook eens halen. Als ik het zo hoor ben ik eerder alleen met mijn poedermelk😆

3 jaar geleden

Ga dit ook eens halen. Als ik het zo hoor ben ik eerder alleen met mijn poe ...
Niet helemaal hoor. Zolang hij 's avonds nog een klein flesje melk krijgt is dit met poedermelk, want warme koemelk uit de fles weigert meneertje hier. Ach, dan zit hij wat langer aan de poedermelk. Daar zullen we die kinderen heus niet mee verpesten denk ik dan maar.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Niet helemaal hoor. Zolang hij 's avonds nog een klein flesje melk krijgt i ...
Begrijp ook niet zo goed. Op mijn doos melk staat: vanaf 1 jaar en dan heb je ook nog dozen: vanaf 2 jaar. Het is toch verwarrend? Waarom wordt dit allemaal gemaakt als het allemaal niet nodig is? Hmpf. Moet binnenkort bij de kinderarts zijn voor bexsero vaccinatie. Zal eens een blaadje met vragen maken zoals in de eerste maanden 😂 dan zat ik daar ook altijd met mijn blaadje 😂

3 jaar geleden

Begrijp ook niet zo goed. Op mijn doos melk staat: vanaf 1 jaar en dan heb ...
Kijk eens het programma Keuringsdienst van waarde terug, er is een aflevering over poedermelk. Een hoop is namelijk puur marketing. Wij geven bijvoorbeeld ook nog steeds nr.2 en zijn niet verder meer overgestapt. Over de noodzaak van nr.2 bestaat ook discussie, wij hebben het wel gedaan omdat hier meer ijzer in zit dan in nr.1. Het cb gaf bij mij aan dat vanaf 1 jaar halfvolle koemelk ook prima kan. En schaam je niet met zo'n briefje, ik doe dat ook altijd. Ik schrijf gedurende de tijd steeds iets op wat me te binnen schiet zodat ik het niet kan vergeten tijdens mijn afspraak. Ik krijg altijd het idee dat ze het bij hey cb wel prettig vinden.

3 jaar geleden

Is er ook een alternatief voor de pap in de ochtend, behalve brood? Gebruik de pap van Olvarit 12+ en Brinta Havermout met 150ml halfvolle melk, maar ze krijgt een moeizame ontlasting met veel gehuil 🤷🏽‍♀️. Ze drinkt wel veel water over de dag, 2 á 3 bekertjes, dus vindt het vreemd.