51 Reacties

5 jaar geleden

Ligt er volgens mij aan hoe zwaar ze is? Op de nutrillon instructie staat dat baby’s boven de 6 kilo maar 4 flessen per dag hoeven

5 jaar geleden

Onze kleine man krijgt ook 4 flessen. En ook tussendoor groentehap om te oefenen. Hij is morgen ook 16 weken.
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

5 jaar geleden

Onze dochter, nu 17 weken, zat met 12 weken al op 4 flessen.. Nu gestart met af en toe fruit of groente te proberen.. Maar ze zit ook wel in de bovenlijn qua gewicht en groei

5 jaar geleden

Ons meisje is 18 weken en krijgt ook 4 flessen. 20:00 naar bed en tussen 22:00/23:00 de laatste fles dan slaapt ze makelijk door tot 7 a 8 uur

5 jaar geleden

Mijn kleine man is sinds hij 17 weken is ook op 4 voedingen per dag. Tussen 7 en 8 eerste voeding dan om 10 uur fruithapje om 12 uur tweede voeding dan om 4 uur derde voeding en om 6 uur warme hap en dat rond 9 uur laatste voeding. Hij gaat in de middag om 1 uur op bed tot 4 uur en in de avond om half 8. Maak hem niet echt wakker voor de laatste voeding. Moet er wel bij melden dat mijn kleine man borstvoeding krijgt.

5 jaar geleden

Reactie op Peetje1980

Mijn kleine man is sinds hij 17 weken is ook op 4 voedingen per dag. Tussen ...
Mag ik vragen wat voor warme hap? Is dat alleen een groentehapje?

5 jaar geleden

Ze eten/drinken wat ze nodig hebben. Slaap is even belangrijk als voeding. Ik zou nooit een baby wakker maken omdat hij/zij langer slaapt als normaal... als ze honger hebben worden ze vanzelf wakker 🤷🏼‍♀️ Ik maak de kleine alleen wakker voor de laatste fles zodat hij vervolgens de nacht doorslaapt. Puur eigenbelang 🤷🏼‍♀️ Als je dochtertje voldoende heeft aan 4 flessen, waarom wil je er dan 5 van maken? Alleen maar omdat er ergens geschreven staat dat ze er 5 moeten hebben rond die aantal weken? Ik zou naar je dochtertje luisteren, niet naar een onderzoeker die het gemiddelde neemt van duizenden baby’s. Just saying 🤷🏼‍♀️ Niet onzeker geworden, gewoon luisteren naar je moederinstinct. Is altijd het beste

5 jaar geleden

Toevallig gisteren contact gehad met de GGD hierover omdat ik ook twijfelde. Zij zeiden dat baby's vanzelf met ongeveer 4 maanden overgaan van 5 naar 4 flessen. Dit gebeurt op natuurlijke wijze.

5 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Onze kleine man krijgt ook 4 flessen. En ook tussendoor groentehap om te oe ...
Vanaf wanneer ga je over van 5 naar 4

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat voor warme hap? Is dat alleen een groentehapje?
Hij krijgt al aardappelen met groente volledig gepureerd. Zelf gemaakt.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op Eva van der Veen

Ligt er volgens mij aan hoe zwaar ze is? Op de nutrillon instructie staat d ...
Die tabel is gebaseerd op onderzoeken op duizenden baby’s. Als je eigen baby behoefte heeft aan meer en de hele boel op de kop zet, omdat hij honger heeft... naar wie luister je dan? Je baby of naar een etiket? 😉

5 jaar geleden

Reactie op Kimmutjuh89

Die tabel is gebaseerd op onderzoeken op duizenden baby’s. Als je eigen bab ...
Ze bedoelt met de tabel volgens mij ook niet te zeggen dat de baby geen 5 flessen mág hebben.. Maar dat je over kán stappen naar 4 flessen volgens die instructies. De vraag van de moeder in het topic is namelijk of haar dochter niet te jong is voor maar 4 flessen.😉

5 jaar geleden

Reactie op kikiidelhaye

Vanaf wanneer ga je over van 5 naar 4
Wij hebben hier ook een paar weken over gedacht, van wat is dan handig, totdat onze zoon er eigenlijk zelf mee kwam. Hij kreeg zijn laatste fles rond 21u, maar viel rond 17 weken een paar avonden achter elkaar om 19u in een diepe slaap en werd ook niet meer wakker voor een fles. Dat was voor ons het teken dat 4 flessen genoeg zijn. We gaven 5x 180+6 en bieden nu 4x 210+7 aan (die hij niet allemaal leeg drinkt).

5 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Ze bedoelt met de tabel volgens mij ook niet te zeggen dat de baby geen 5 ...
Dat kan. Maar dan nog is het maar een richtlijn: je baby bepaalt waar hij/zij aan toe is. Dus als de baby van TS nog niet toe is aan 4 flessen dan gewoon lekker 5 flessen blijven geven ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Kimmutjuh89

Dat kan. Maar dan nog is het maar een richtlijn: je baby bepaalt waar hij/z ...
Oeps, andersom bedoel ik. Lekker 4 flessen geven als ze er voldoende aan heeft

5 jaar geleden

Ja goeie vraag daar twijfel ik ook al een tijdje mee, sinds 3 weken ongeveer slaapt onze kleine man ook de hele nacht door. Waar ik natuurlijk van geschrokken ben 😅. Wij hebben vanaf het begin de keuze gemaakt onze kleine te volgen en natuurlijk met hier en daar wat regelmaat. Omdat er idd overal staat dat ze op deze leeftijd 5 moeten hebben, heb ik een paar keer geprobeerd hem wakker te maken, nou dat was echt verschrikkelijk, hij schrok zo erg dat hij eerst een paar minuten keihard ging huilen en toen maar ze fles opdronk:(. Nou dat hebben we dus niet meer gedaan. We besloten dat als hij om de 5e fles gaat vragen in de nacht of welk tijdstip dan ook, dat we die gewoon geven, zo niet dan is dat ook goed. Hij drinkt trouwens 4x 180+6 en is 6.3 kilo en is nu 17.5 week. Oh hij is trouwens 3 weken te vroeg geboren.

5 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ja goeie vraag daar twijfel ik ook al een tijdje mee, sinds 3 weken ongevee ...
Zoals vele al hebben gezegd, zou ik gewoon je kleine meid volgen. Tenslotte weet jij als moeder wat het beste voor haar is, het zijn richtlijnen zodat mensen enige houvast hebben, maar het is niet in beton gegoten dat het zo moet zijn.

5 jaar geleden

Hier hebben we rond 21:30 de laatste fles. De eerste rond 7:00. Als ik vanaf 7:00 begin ziet het er ongeveer zo uit: 7:00 fles 11:00 fles 13:00 groentehapje 14:30 fles 18:00 fles - naar bed 22:00 fles - nacht Als straks de hapjes 2 momenten en meer wordt, dan ga ik over naar 4 x 210
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Mijn ventje vaste tijden 7.30 fles van 180 plus 6 scheppen 9.30 fruithapje 11.30 fles van 180 plus 6 scheppen 15.30 fles van 180 plus 6 scheppen 17.30 groente hapje 19.30 laatste fles 180 plus 6 scheppen

5 jaar geleden

Hier zat ik met 3 maanden ook al op 4 flessen. Ben ze toen iets op gaan hogen waardoor de totale hoeveelheid precies hetzelfde was.