31 Reacties
3 jaar geleden
Hoi! Ons eetschema is momenteel:
8.00 papfles 180ml, hier zit opvolgmelk in verwerkt.
10.00 fruithap
12.00 boterham met 150ml melk, gaat niet altijd op
16.00 tussendoortje met water
17.30 groentehap met water
19.00 180ml melk
Wij zitten al met al op 3 flessen nog. Wij volgen vanaf het begin het schema van t consultatiebureau, deze staat in zijn groeiboekje.
3 jaar geleden
Klinkt best goed. Ik zou smorgens nog wat extra melk aanbieden na de boterhammetjes. En s'avonds voor de fles bv 18u30 een boterham (ipv het koekje).
3 jaar geleden
Die van ons is 9,5 maand en eet ook bijna alleen vast. Wij volgen haar ritme vanaf het begin en hebben ons nooit verdiept in schema's en hoe het hoort. Ze krijgt borstvoeding. Het is nu sinds ongeveer een week zo dat ze als ontbijt muesli eet (vaak rond 7 uur), dan een of twee stuks fruit (9 uur ongeveer), 2 boterhammen (11.30 ongeveer), tussendoortje en 180 ml borstmelk in de middag , rond 17.30 eet ze wat de pot schaft en daarna krijgt ze nog hooguit. Als ze toch nog trek heeft kan ze natuurlijk altijd meer krijgen, maar eigenlijk komt dat niet echt voor.
3 jaar geleden
Reactie op Essie1234
Advies is geloof ik 500 ml melk voor 9 maanden, dan is 1 flesje wel wat we ...
Na haar brood of patatjes wil ze absoluut geen melk.. Ze drinkt wel overal veel water bij.. En van zowel de patatjes als de fruitpap eet ze 200 à 250g en heel uitzonderlijk 300g 🤷♀️
3 jaar geleden
Reactie op Silvy25
Na haar brood of patatjes wil ze absoluut geen melk.. Ze drinkt wel overal ...
Goede eter, dan krijgt ze aardig wat voedingsstoffen binnen lijkt me. Melkproducten zijn nog wel belangrijk voor kleintjes, ik dacht ivm calcium (maar misschien ook andere dingen), misschien in plaats van brood pap aanbieden? Of yoghurt oid ipv fruitpap.
Ipv water kan je ook melk bij het eten doen.
Maargoed, ik ben geen voedingsexpert oid, dus of je al die moeite moet doen weet ik ook niet zeker hoor... misschien advies inwinnen bij t consultatiebureau?
3 jaar geleden
Dit lijkt mij ook een beetje de weinig melk nog, melk is echt nog heel belangrijk voor hun eerste verjaardag (daarna ook trouwens) Ons schema is als volgt:
08:00 210cc
11:00 1 stuk fruit
12:00 1 boterham + 120cc
15:00 soepstengel
16:30 200gr warme hap
17:30 180cc
Om 18:00 gaat ze naar bed
3 jaar geleden
Reactie op Kroon27
Dit lijkt mij ook een beetje de weinig melk nog, melk is echt nog heel bela ...
Kun je onderbouwen dat babies een bepaalde hoeveelheid melk zouden moeten krijgen omdat dit beter is? Ik kan veel informatie vinden over de positieve effecten van het langdurig geven van borstvoeding, ongeacht hoe veel een kindje precies krijgt. Maar ik vind nergens iets over een bepaald minimum en dat meer beter zou zijn. Als dat toch zo is, wil ik dat natuurlijk graag voor mijn kindje. Heb je meer info? Thanks :)
3 jaar geleden
Reactie op Seldam
Kun je onderbouwen dat babies een bepaalde hoeveelheid melk zouden moeten k ...
De voornaamste redenen zijn de extra voedingsstoffen in borstmelk en poedermelk. Die heeft een baby het eerste jaar nodig en haalt hij minder goed uit andere voedingsmiddelen. Hoe meer melk je geeft, hoe meer voedingsstoffen de baby binnenkrijgt. Die uitleg kreeg ik toch altijd. :)
3 jaar geleden
Reactie op Seldam
Ja, dat klinkt aannemelijk! Maar ik zou zo graag weten over welke voedingss ...
Ze bevatten o.a. meer ijzer en goede vetten en minder eiwitten dan bv. gewone melk. Veel verder reikt mijn kennis niet. :P
Rolinde Op De Groei is trouwens een interessante om te volgen op Instagram wat baby’s en voedsel betreft! Ze heeft een wetenschappelijke achtergrond. Vind het altijd enorm interessant. ^^