2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op JFL

Wij zitten beetje in hetzelfde schuitje, wel met avent flessen. Tenzij ze o ...
De avent flessen zijn best heftig qua uitgifte van melk hebben wij gemerkt. Er zat echt een enorm verschil in hoe snel onze baby kon drinken uit avent of uit dr Brown. Zou Eens een dr Brown fles proberen, wellicht dat dat al helpt :-)

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Op het moment is de fles geven aan onze dochter niet heel prettig. Ze draai ...
Wij zijn overgeschakeld op verzadiging

4 jaar geleden

Reactie op JFL

Wij zitten beetje in hetzelfde schuitje, wel met avent flessen. Tenzij ze o ...
Wij ook met avent en blijf wel met speen nr 1 geven. Durf ik naar 2 gaan zelfs met de verzadiging heeft ze hetzelfde probleem. Maar bij speen 1 en een tussen pauze inlassen heeft ze het niet

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

De avent flessen zijn best heftig qua uitgifte van melk hebben wij gemerkt. ...
Dr brown flessen drinken trager? We geven nu nan complete comfort, een dikkere melk met speentjes 3, 120ml + 4 en doet tussen de 10 à 15min over.. Volgens vroedvrouw en kraamzorg ideaal... Als we speen 2 of speen 1 geven, doet ze er een stuk langer over 20 a 30min en volgens vroedvrouw kan dit echt Niet. Zij geeft zelf eens een flesje gegeven en zei dat ons meisje te veel moeite moest doen om een beetje melk binnen te krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Wij ook met avent en blijf wel met speen nr 1 geven. Durf ik naar 2 gaan ze ...
Wij geven nan complete comfort is een dikkere melk met speen 3. Gemiddeld 10 a 15min.. Bij speen 1 of 2 doen we er 20 a 30min over en is veel te lang volgens vroedvrouw, ze moet teveel moeite doen vooraleer ze een beetje melk kan doorlinken zegt ze.

4 jaar geleden

Reactie op JFL

Dr brown flessen drinken trager? We geven nu nan complete comfort, een dikk ...
Hier zegt onze vroedvrouw dat een halfuur fles geven echt niet erg is dat dat een beetje afhankelijk is van wat je kind wil en aangeeft ... pas vanaf 45 min a een uur ben je verkeerd bezig zei ze ons. Ons meisje drinkt graag op haar gemak .. met speen 1 .. duurt soms 30’min soms 20min maar ze is tevreden.. boert zonder weergeven, krijgt minder lucht binnen doordat ze aan 1 stuk blijft drinken. Ik ondervind amper nog klachten nu ... wel als ik speen 2 gebruik dan drinkt ze idd 10 a 15 min en dan heeft ze zowat dezelfde klachten of jou kindje.

4 jaar geleden

Reactie op JFL

Wij geven nan complete comfort is een dikkere melk met speen 3. Gemiddeld 1 ...
Elke vroedvrouw is andzrs heb ik gemerkt in het ziekenhuis... en ik volg men gevoel. En onze zelfstandige vroedvrouw die aan huis komt heeft me gelijk. Ik ondervind geen klachten meer door haar niet te forceren. Nu jij moet je kindje aanvoelen natuurlijk

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Is ze wel tevredener met de hoeveelheid voeding als ze meer krijgt? Wij had ...
Poepen doet ze om de dag/om de twee dagen. Wij dachten ook dat het daaraan lag, maar helaas doet ze het ook na het spugen. Als ze iets extra’s krijg, dan drinkt ze misschien 20 cc... maar voor mijn gevoel komt het er daarna net zo hard weer uit. Tutje geeft hetzelfde effect alleen dan zonder spuug. Misschien johannesbroodpitmeel proberen. Misschien dat het dan wat beter in haar maagje blijft zitten.

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Wij zijn overgeschakeld op verzadiging
Is dat wat dikker ook dat het beter in haar maagje blijft zitten? Helpt dat ook tegen krampjes?

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Elke vroedvrouw is andzrs heb ik gemerkt in het ziekenhuis... en ik volg me ...
Ja, de adviezen zijn niet altijd gelijk. In het ziekenhuis hadden we geen probleem hiermee, is pas begonnen na thuiskomst. Na 1 vd wekelijkse bezoeken zijn we overgestapt van melk omdat ze pas om de 3 dagen stoelgang hzd, maar vermoedelijk heeft ze ook wat reflux, ze geeft ook na 2u drinken nog melk terug. Kunnen voorlopig niet overschakelen nr AR omdat ze dan terug meer opgestopt zou zijn. Maar de ene vindt om de 3 dagen stoelgang nog oké... De andere niet... Maar ons meisje had wel erg last van de krampjes, die zijn nu veel beter. Het spugen nemen we er voorlopig bij... Nu ze wat ouder wordt zal ik misschien nog eens speentje 2 geven, zal misschien wat beter gaan dan toen ze maar 10 dagen oud was.

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Is dat wat dikker ook dat het beter in haar maagje blijft zitten? Helpt dat ...
Hier hielp de nan complete comfort helpt voor krampjes...

4 jaar geleden

Onze kleine drinkt goed hij doet alleen super lang over de fles. Hij drinkt eerst dan geven we hem een schone luier en daarna hoeft die niks meer te drinken en vervolgens komt die na hele korte tijd weer om te drinken. Dit is sinds iemand anders hem de fles gegeven heeft. Zou het hier aan liggen? Hebben andere hier misschien ervaring mee?

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Onze kleine drinkt goed hij doet alleen super lang over de fles. Hij drinkt ...
En als je probeert om eerst een schone luier te doen en daarna pas de fles? Zo doen wij het tenminste en dat werkt goed bij ons

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

En als je probeert om eerst een schone luier te doen en daarna pas de fles? ...
Ja ik laat hem eerst een deel drinken en dan een schone luier met het idee dat als die bij de eerste helft een beetje indut dat die wakker word van het verschonen

4 jaar geleden

Reactie op JFL

Dr brown flessen drinken trager? We geven nu nan complete comfort, een dikk ...
Bij ons wel ja. Kregen ook als advies om dr Brown te gaan gebruiken omdat hij uit advent te snel dronk. Hier werd aangegeven dat een minuut of 20-30 per fles prima is, die van ons is zo gulzig dat t vaak in 10-15 naar binnen gat maar met de dr Brown iig trager dan de avent met wat minder spugen tot gevolg.

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Is dat wat dikker ook dat het beter in haar maagje blijft zitten? Helpt dat ...
Ja is idd ook dikkere pap. Die ook helpt tegen allerhande klachten :). Ons meisje de eerste dagen wel krampjes ivm aanpassen maar is nu volledig verlost van alles die echt problematiek was 🤗 blij voor haar dat ze weer vredig is

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Bij ons wel ja. Kregen ook als advies om dr Brown te gaan gebruiken omdat h ...
Welke speen gebruik je dan op de Dr. Browns fles? Als ik standaard voeding + 1 schepje jbpm gebruikt werkt speen 2 wel, maar nu ik voeding heb waar de jbpm al in zit (beide Kruidvat overigens) komt er amper iets uit de fles.

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Welke speen gebruik je dan op de Dr. Browns fles? Als ik standaard voeding ...
Ik gebruikte speen 1 (brede hals fles) bij 120 + 1 jbpm. Daar moest hij flink op werken maar ging wel goed. Nu op 180 +2 frustreert hij zich enorm dus speen 2 besteld en die komt hopelijk snel. In de tussentijd drinkt hij dit wel heel makkelijk uit de avent met speen 1 dus denk gewoon dat dat gaatje groter is of de speen minder stug ofZo :-)

4 jaar geleden

Kan het zijn dat onze kleine uit z’n doen is geweest met een paar voedingen nadat iemand anders hem de fles had gegeven?

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Kan het zijn dat onze kleine uit z’n doen is geweest met een paar voedingen ...
Als je me dit gister had gevraagd had ik gedacht onzin... maar vanmiddag heeft Tess voor het eerst bv uit een flesje gekregen.. nou drama hier 😰 Dus ik denk het wel.. ben bang dat ik daardoor een helse nacht tegemoet ga!