2359 Reacties
4 jaar geleden
Hoort er zeker bij! Hier ook een onzekere mama en dat geldt voor een heleb ...
Dat is mooi dat ze dat hebben gezegd. Ik heb donderdag telefonisch contact voor het eerst dus ik ga het even vragen van het wakker zijn kijken wat ze zeggen
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op AnnaW
Leuk topic!!
Ik heb (zoals nog mama’s hier blijkbaar) wel geprobeerd om bo ...
Wij zijn overgestapt van BV naar KV met Nutrilon Prefea. Dit is speciale voeding voor als je van borstvoeding naar flesvoeding gaat. Onze zoon doet het hier echt fantastisch op, elke dag een zachte poepluier. Wel wat aan de prijzige kant volgens mij, maar ik durf in ieder geval voorlopig niet over te stappen ;-)
4 jaar geleden
Hoort er zeker bij! Hier ook een onzekere mama en dat geldt voor een heleb ...
Onze oudste dochter (zo mag ik ze inmiddels noemen) was vanaf baby al heel alert. Sliep niet wat een normale baby sliep. Elke baby drinkt is moe en slaapt weer. Hooguit een half uurtje wakker. Zij sliep hooguit een half uurtje. Nu definitief hoogsensitief bevonden. Een schatje maar kan sommige dingen moeilijk verwerken in haar slaap. Dus je hebt blij alert...en te alert. Nu eerste nachtje met ons jongste prulleke erop zitten, maar is echt een heel groot verschil.
4 jaar geleden
Waar laten jullie je kindje overdag slapen? Beneden of boven? En als beneden heb je dan een box of reisweg? En hoe lang laat je hem/haar beneden?
Wij hebben haar overdag veel in de box liggen en s avonds/s nachts in wiegje op onze kamer. Ze is nu vier weken, maar sinds enkele dagen slaapt ze in de box en wieg minder lang. Ze is lang wakker, maakt geluidjes maar huilt niet. Dus nu twijfel ik of ze niet bij elk slaapje naar boven moet of misschien wel in haar eigen kamertje ipv bij ons...wat n twijfels als nieuwe mama zeg
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Waar laten jullie je kindje overdag slapen? Beneden of boven? En als benede ...
Wij proberen het af te wisselen. Meestal overdag 1 slaapje in de kinderwagen omdat we hebben gewandeld en dan slaapt hij dus laten we hem er lekker in bij thuiskomst. Om de dag laten we hem 1x overdag in zn eigen bedje op zijn slaapkamer slapen (snachts slaapt hij in de wieg bij ons) maar overgrote deel slaapt hij overdag in de box in zn babynestje. Ze worden ouder en blijven dus ook steeds langer wakker he. Wij hebben soms ook periodes van een paar dagen dat hij lichter slaapt en dan na een paar dagen is het weer anders.
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Ons kindje slaapt overdag ook in de box maar merk ook dat ze overdag vaker wakker is. Ze huilt dan niet maar maakt inderdaad geluidjes.
Snachts slaapt ze bij ons wel heel goed vaak duurt het wel een hele poos voor ze in slaap valt.
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Onze zoon slaapt na de fles van 9u meestal in de kinderwagen. Na de fles van 13u proberen we hem boven in zijn eigen bed te laten slapen en na de fles van 17u ligt hij in de box. Dan is hij meestal ook wat langer wakker en we merken dat hij de box dan fijner vindt dan de kinderwagen. Na de fles van 21u gaat hij boven in zijn eigen bed de nacht in.
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Boven op me.. heb haar eigenlijk constant bij me. Smiddags slaapt ze even in de kinderwagen neem haar mee naar bed als ik zelf ga en dan slaapt ze bij ons in bed
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Mijn kindje slaapt alleen in zijn bedje, in de wagenbak blijft hij wakker en de box vind ik om te spelen. Smiddags is hij vaak wakker, maar sowieso één keer tussen twee voedingen door..
Is er nog iemand bij wie de baby zich echt in slaap moet piepen/huilen, mijn kindje piept altijd minstens 10 minuten voor hij slaapt, ik heb dan de behoefte om hem te pakken, maar dan slaapt hij helemaal niet meer of alleen op mijn borst en daar heb ik ook niet altijd tijd voor.
Hij valt tijdens de fles in slaap en ik leg hem slapend weg maar toch wordt hij meestal wakker en huilt/piept even, maar als ik hem er dan uit haal blijft hij gapen en huilen van de slaap, iemand ervaring mee?
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Hier slaapt hij heel variërend. Soms in de box, minimaal 1 keer per dag in zijn wiegje zodat die echt rust krijgt ivm ze grote zus, in de reiswieg als we willen gaan wandelen of raamvisite krijgen of lekker bij papa of mama als we tijd hebben 🥰
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Mijn kindje slaapt alleen in zijn bedje, in de wagenbak blijft hij wakker e ...
Dit hebben wij ook. Ik heb op internet gelezen dat babies zich vaak in slaap huilen, of als ze al slapen ze ook huilen. Dit schijnt te komen doordat ze de dag verwerken en van lichte slaap in een diepe slaap zakken . Het gehuil kan dan even aanhouden, maar hij valt wel in slaap gelukkig. Sinds wij dit weten pakken we hem ook niet meer op. Tenzij zijn gehuil meer en luider wordt, dan heeft hij gewoon honger. Ik hoop dat je hier iets mee kan.
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Mijn kindje slaapt alleen in zijn bedje, in de wagenbak blijft hij wakker e ...
Die van ons lijkt ook steeds te vechten tegen zijn slaap of is op zijn minst nog wat aan het protesteren, maar ik laat hem dan wel liggen. Alleen als hij echt hysterisch gaat gillen of echt blijft huilen haal ik hem er uit om te troosten.
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Fijn dat iemand het herkent, ik vind het altijd heel zielig als hij zo ligt ...
Ja ik ook, het kost me moeite om hem te laten liggen, maar omdat hij uiteindelijk wel slaapt is het ok. Wij hebben hem hele nachten moeten wiegen als we hem oppakten en nog viel hij niet in slaap. Door hem op te pakken schijn het meer kwaad dan goed te doen..
4 jaar geleden
Reactie op Joy-cie
Zijn echte middag slaapje na de fles die tussen 11 en 13 is leg ik hem in bed om te leren dat hij in de middag in bed gaat slapen. We proberen daar ook echt rekening mee te houden qua visite en wandelen. Ook lekker voor onszelf want hebben we echt even rust. Alle andere slaapjes overdag zijn of bij ons of in de box. Als hij tijdens wandelen in de reiswieg in slaap valt dan laat ik m bij thuiskomst liggen tot hij wakker wordt.
Onze man van 4,5 week is overdag ook meer wakker. Ik probeer dan gewoon wat meer met m te “spelen”, ze zijn volgens mij gewoon wakkerder. Bij echte slaap signalen (die we echt nog wel eens missen) krijgt hij een dekentje over en speen in zodat hij hopelijk slapen gaat.
4 jaar geleden
Reactie op Loress Moderator
Boven op me.. heb haar eigenlijk constant bij me. Smiddags slaapt ze even i ...
Bij ons ook maar is meer dat ze niet ergens anders inslaapt. Ze gilt dan de heleboel bij elkaar. Overdag doe ik haar vaak in de draagzak gezien er nog 2 kids in huis zijn. Ik herken het bij mama zijn niet bij mijn vorige 2 die kon ik gewoon in de box of wiegje laten slapen.
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Bij ons ook maar is meer dat ze niet ergens anders inslaapt. Ze gilt dan de ...
Hmm mijn zoon had dat ook maar uiteindelijk werkte het wel als oma dan gewoon even met hem op bed ging liggen (ze bleef dan zelf wel wakker)