19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb begrepen dat vanaf 18.00 een gangbare bedtijd is. Ik houd zelf wakkertijden tussen 5en 6 uur aan voor mijn zoontje van 18 mnd. Dus 5 uur wakker is tussen 10 en 11 naar bed. En dan vanaf wakker worden weer 5 a 6 uur ee tussen laten eer ze naar bed gaat. Wakkertijden van 5 uur is idealer, maar soms komt het niet uit. Succes!

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde! Vooral sinds wintertijd. Ze slaapt heel goed en vast maar is wel enorm vroeg wakker (05.15uur..), dus wij zijn rond 20.00uur savonds kapot haha. Dus ik lees graag mee met de tips die je ontvangt

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook...

2 jaar geleden

Reactie op Maddie

Wij hebben precies hetzelfde! Vooral sinds wintertijd. Ze slaapt heel goed ...
Hadden wij ook hoor. Moet vanzelf goed komen.

2 jaar geleden

Reactie op Maddie

Wij hebben precies hetzelfde! Vooral sinds wintertijd. Ze slaapt heel goed ...
Oh ja dat snap ik! Vreselijk hè dan duurt de dag heel lang.. Op donderdag komt ze na een oppasdag ook oververmoeid rond 18.00 pas thuis, dan moet ik haar dus eigenlijk al naar bed doen.. nou vandaag is ze thuis dus dan ga ik rond 18.00 naar bed maar eens proberen 🤩

2 jaar geleden

Bij ons heeft eerder naar bed brengen wel geholpen. Voorheen lag hij om 19u in bed en werd hij rond 6u-6.30u wakker. Nu ligt hij bij 2 uur slapen in de middag om 18.45u in bed, als hij 's middags minder dan 2 uur heeft geslapen ligt hij om 18.30u op bed. Hij wordt nu meestal rond 7u-7.15u wakker (uitzonderingen daargelaten).

2 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Bij ons heeft eerder naar bed brengen wel geholpen. Voorheen lag hij om 19u ...
Oké goed om te horen dat eerder naar bed brengen positief werkt. Alles na 06.30 is al mooi meegenomen!

2 jaar geleden

Ja hier werkt ook eerder naar bed brengen wel. Dan hij is meeste tussen 6.30 en 7 uur wakker. Met een aantal uitschieters tot half of 8 uur. Hoe later ik hem naar bed breng hoe eerder hij in de ochtend wakker is. Door omstandigheden lag hij gisteren pas om 19.45 te slapen en werd hij dus vanochtend om kwart voor 6 wakker 😖. Verder kijken wij ook naar wakker tijden van gemiddeld 5 uur. De ene keer iets eerder of later even wat net uit komt.

2 jaar geleden

Voor iedereen: heb even contact gehad met een slaapcoach en die gaf 2 tips: OF middagslaapje inkorten tot 1.5 uur OF bedtijd verschuiven naar 19.30uur Weer nog niet wat wij hiermee gaan doen maar vond wel fijn om haar advies te vragen

2 jaar geleden

Reactie op Maddie

Voor iedereen: heb even contact gehad met een slaapcoach en die gaf 2 tips: ...
Iedereen zegt juist eerder naar bed? Ik probeer dus de laatste weken om hem na 19.00 te bed te doen. Gister was het bijna zelfs 20.00 uur... Nou hij was er lekker weer 05.30 bij.. Ik ga nu de tips van de andere meiden gebruiken. Ik heb hem nu 11 uur erin gedaan en maak hem op zijn laatst 13.30 uur wakker. Dan ga ik hem er vanavond om 18.15 uur indoen. Hij is meestal toch nog even wakker dag verwerken.

2 jaar geleden

Ja dacht ik ook aan hoor, juist wat hierboven gezegd wordt om eerder naar bed te doen. Maar als dat niet werkt kunnen we de tips van die slaapcoach nog gebruiken ;-)

2 jaar geleden

Hoi hoi! Vervelend, want dat is natuurlijk hartstikke vroeg. Kan mij voorstellen dat jullie erg moe zijn. De tips die ik voor je heb (zelf ook een kindje van 18 maanden) - iedere avond, een vast en strikt bedritueel, waarbij alle stappen bijna voorspelbaar worden voor de kleine. Hierbij kan een warm badje/douche fijn zijn om alle prikkels van de dag af te sluiten. -vroeg wakker worden kan allerlei oorzaken hebben. Sluit daarbij honger uit, kou, omgevingsfactoren bijv een krantenjongen of een verwarming die aansluit. Is de kamer goed donker? -meteen naar de kamer lopen voor een fles oid brengt rituelen aan, je kleintje verwacht je ook. Je kunt het gaan rekken door steeds later de kamer binnen te komen, als je besluit de dag te starten beneden pas eten/fles/drinken doen. Bij echt huilen loop je natuurlijk de kamer binnen. -slapen DOET slapen. Zo maak ik nooit mijn kleine wakker, daarnaast is het afmaken van een volledige slaapcyclus belangrijk en pakt je kindje de rust die het nodig heeft. -vroeg naar bed, tussen 18;00 en 18;30 is helemaal geen probleem wanneer het middagslaapje bijv minder is gegaan. Hopelijk heb je hier iets aan! 😊 🍀 succes!

2 jaar geleden

Reactie op Maddie

Oh wat fijn dat je deze tips met ons wilt delen :-) dank! Bedtijd verschuiven geeft hier vaak nog vroeger wakker worden.. dan kies ik er liever voor om het middagdutje 1.5 uur te laten duren, hoe zielig ik het ook vind. 🙄

2 jaar geleden

Reactie op momlife_93

Hoi hoi! Vervelend, want dat is natuurlijk hartstikke vroeg. Kan mij voors ...
- Vast bed ritueel hebben we wel, niet heel strak maar wel altijd hetzelfde - Kou; ben ik mij van bewust. Ze ligt in een romper met korte mouw, een pyjama lange mouw en een dikke slaapzak met lange mouwen + sokken. - verwarming is weleens vroeg afgegaan, hebben we nu anders ingesteld. - Kamer is niet helemaal donker. Nijntje lampje staat op de laagste stand, ik heb laatst een keer het lampje uitgedaan en toen sliep ze toevallig wel een keer langer tot 06.40 🙏🏼 DUS vanaf nu lampje maar uitlaten.. wie weet dat dat al wat kan helpen met de andere tips van het eerder naar bed doen. - je hebt gelijk over het gelijk er naar toe gaan en dan een schone luier en een fles te geven… je doet het omdat je hoopt dat ze nog verder gaat slapen omdat ze wel wrijvend in de oogjes staand in het bedje op me zat te wachten 🙄 zo lastig! - Tsja het wakker maken vind ik ook echt een dingetje, ze wordt meestal rond 2 uur wel wakker… en ik snap jou verhaal helemaal. - en die 5 uur wakkertijd houden jullie dat allemaal aan? (Ik was mij hier niet van bewust) 🍀🍀🍀

2 jaar geleden

Reactie op Maddie

Heeft het met de wakkertijd van 5 uur te maken dat de bedtijd om 19.30 is?

2 jaar geleden

Weet ik eigenlijk niet maar ze gaf wel aan dat iets later op bed leggen zou kunnen helpen. Al horen we hier ook veel geluiden dat juist eerder op bed leggen heeft geholpen dus lastig. Denk uitproberen? Alles om niet elke dag om 5:15 eruit te hoeven haha

2 jaar geleden

Reactie op Maddie

Weet ik eigenlijk niet maar ze gaf wel aan dat iets later op bed leggen zou ...
Ja ik vind later naar bed ook niet zo’n goed idee.. dan gaat ze oververmoeid het bed in. Met alle ellende van de verlatingsangst er nog bij dan wordt het nog later…

2 jaar geleden

Maar wat zouden jullie dan nu doen. Ze ligt vanaf 12.20 in bed tot nu.. wakker maken na 1.5 uur? Dat is dus zo nu en dan. 5 uur later is het 19.00.. is dat dan weer niet te laat? Of laten slapen en dan daarna 5 uur later naar bed? Pff wat een ellende haha!

2 jaar geleden

Op verzoek van topicstarter gesloten