13 Reacties

3 jaar geleden

Ik zit met ongeveer hetzelfde, kan ook geen ovulatie ontdekken. Mijn huisarts is ervan overtuigd dat er wel een ovulatie is. Maar ik zelf niet, want de testen krijgen hem niet gevonden. Ik zelf vermoed dat dit te maken heeft met mn schildklier. Ik heb sinds na de zwangerschap een trage schildklier. Na een paar keer vragen heeft de huisarts mij nu een doorverwijzing gegeven naar een internist. Over 2 weken kan ik terecht.

3 jaar geleden

Ik heb altijd lange en onregelmatige cyclussen gehad(zelf tot 42 dagen) en ben gelukkig drie keer makkelijk zwanger geworden. Nu weet ik wel dat dat natuurlijk niet voor iedereen geld. Maar ik zou me voor nu niet te veel zorgen maken, je hebt al een kindje, je lijf weet hoe het werkt 😊 Mocht je over een aantal maanden nou nog niet zwanger zijn kan je altijd hulp inschakelen. Ik moet wel zeggen dat ik nooit ovulatietesten heb gedaan.

3 jaar geleden

Oh ja lastig.. Ik heb 2x per maand bloedingen, ook heel bijzonder... wacht het deze maand nog even af en anders ga ik ook even naar de arts. Als ik jou was zou ik een verwijzing naar de gynaecoloog vragen, vooral omdat jullie nu weer een kinderwens.

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Oh ja lastig.. Ik heb 2x per maand bloedingen, ook heel bijzonder... wacht ...
Hebben

3 jaar geleden

Wij zijn weer een ivf traject gestart. Deze ene keer zonder medicatie omdat ik nog borstvoeding gaf. Ik heb een cyclus van ongeveer 30-32 dagen. Ik moet ovulatietesten gebruiken. Geen positieve test? Dan een echo maken om te zien of er een folikkel is en hoe groot. Ik heb geen positieve ovulatietest gehad deze maand (2x per dag testen). Wel een groeiende follikel, want die hebben we gezien op de echo. Ben nu ongesteld, dus er is wel een eisprong geweest. Ben er dus wel achter dat de ovulatietest niet altijd alles goed aangeeft. Ik weet (door mijn iui en ivf traject) ongeveer wanneer mijn eisprong is. Ik kan redelijk aan mijn lichaam "voelen" wanneer ik de eisprong heb. Kun jij dat ook? Daar moet je namelijk op vetrouwen! Beste indicator ben ik achter ;-)

3 jaar geleden

Reactie op Yvon0505

Ik heb altijd lange en onregelmatige cyclussen gehad(zelf tot 42 dagen) en ...
Oké, dat zijn inderdaad ook lange cyclussen. Wel ontzettend fijn dat het bij jou 3 keer op makkelijk is gelukt, ik zelf zou het dan wel even aan gaan kijken! Dankjewel voor je advies, nu dus nog maar even blijven hopen!☺️

3 jaar geleden

Reactie op Liebeideoot

Ik zit met ongeveer hetzelfde, kan ook geen ovulatie ontdekken. Mijn huisar ...
Dat is inderdaad wel lastig, en ik herken jouw schildklier problemen ook. Tijdens mijn zwangerschap bleek ik een veel te trage schildklier te hebben, en dit blijkt nog steeds het geval te zijn. Over 8 weken moet ik nog een keer bloedprikken op mijn schildklier, mocht het nog steeds traag zijn, of nog trager zijn geworden wordt ik ook doorgestuurd. Kan de schildklier hier eventueel wat mee te maken hebben, of is het bij toeval?

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Oh ja lastig.. Ik heb 2x per maand bloedingen, ook heel bijzonder... wacht ...
Ik ga het even aankijken, en anders ga ik alsnog een doorverwijzing aanvragen. Bij mij zit er helemaal geen regelmaat in. De ene keer ben ik 6 weken niet ongesteld, daarna ben ik 3 weken lang ongesteld, en vervolgens heb ik weer tig spottingen in een maand. Al is 2 keer per maand een bloeding ook zeker niet fijn, goed dat je het even af zal wachten, en anders een doorverwijzing aanvraagt.

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjuhx

Oké, dat zijn inderdaad ook lange cyclussen. Wel ontzettend fijn dat het bi ...
Ik hoop dat het snel lukt! Die schildklier kan er zeker mee te maken hebben, misschien dat je dat wel even bij de huisarts kan aankaarten.

3 jaar geleden

Reactie op mariekeb

Wij zijn weer een ivf traject gestart. Deze ene keer zonder medicatie omdat ...
Oké, dat lijkt mij ook wel heftig. Dit in de zin van 'vele emotie's' die hierbij komen kijken, maar wel ontzettend fijn dat je kan aanvoelen wanneer jouw eisprong komt, of wanneer de eisprong er is. Ik heb hier wat meer moeite mee, omdat er bij mij helemaal geen regelmaat in zit. De ene keer wordt ik 6 weken lang niet ongesteld, daarna ben ik weer 3 weken lang ongesteld, en vervolgens heb ik tig spottingen in een maand tijd. Ook kwa afscheiding/slijmverlies lijk ik altijd al wel veel te hebben, dus daar kom ik helaas ook niet verder mee. Bij ons eerste kindje duurde het zwanger worden 9 maanden lang (voor een eerste nog wel redelijk snel, volgensmij), maar ik wordt hier toch wel onzeker van. Wel fijn om te weten dat een ovulatie test dit dus niet altijd goed aangeeft, maar dat maakt het dan wel weer iets lastiger.

3 jaar geleden

Reactie op Yvon0505

Ik hoop dat het snel lukt! Die schildklier kan er zeker mee te maken hebben ...
Dankjewel, ik zal het wel eens even aan gaan kaarten bij de arts. Voorderest inderdaad hopen dat het snel mag gaan lukken!😊

3 jaar geleden

Voor mijn 1e zwangerschap altijd een hele regelmatige cyclus gehad. Na mijn bevalling verschilde het tussen 22 en 39 dagen. Ik heb online zowel de vruchtbare dagen uitgerekend voor een cyclus van 22 dagen en 39 dagen en alles daartussen genomen als mogelijk vruchtbaar. Ik was in de 2e ronde weer zwanger dus het is zeker mogelijk om zwanger te raken met een onregelmatige cyclus 😊

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Voor mijn 1e zwangerschap altijd een hele regelmatige cyclus gehad. Na mijn ...
Dat is ook een goede optie zeg! Ik zal dat eens gaan opzoeken, en het vanuit die manier proberen. Wauw dat is ook mooi, en snel.😊 Dankjewel voor je ervaring, ik ga hier zeker iets mee doen!