10 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies zo. Om het een beetje dragelijk te maken voor onszelf wiegen we hem in slaap maarja zullen we vast ook spijt van krijgen. Maar die strijd vind ik zelf heel zwaar en voor de kleine eigenlijk ook niet nodig. Als hij wel bang is vind ik het ook gewoon zielig. Geen idee meer wat we moeten. Hou me eraan vast dat het een fase is. En lig inderdaad ook om 9 uur in bed 😉 mocht er een magische methode zijn deel hem dan 🙋‍♀️🤦‍♀️😴🤣

3 jaar geleden

Hier is het sinds 1,5 ook weer een drama. Ook alleen maar krijsen en dat kan ook lang doorgaan.... ik had ergens gelezen over een slaapregressie😑. Bij ons gaat hij ook om 7 uur naar bed en slaapt overdag zo'n 1,5 tot 2 uur. Niet anders dan anders maar toch slaapt hij onrustig/slecht. Geen tips dus helaas. En even over eventueel een 2e, mijn man denkt er zo ook over. Terwijl ik er wel aan toe ben🥸. Het is wat!

3 jaar geleden

Hier afgelopen nacht ook een drama, om 2u klaarwakker en niet meer kunnen slapen... behalve uiteindelijk toch maar tussen ons in in bed. Wij twijfelen wel of we daar goed aan doen, maarja anders slaapt zij niet en wij ook niet.... Iemand al ergens concrete tips gevonden hoe met deze fase het beste om te gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Hier afgelopen nacht ook een drama, om 2u klaarwakker en niet meer kunnen s ...
Bij ons in bed werkt juist helemaal niet, hij heeft dan het idee dat het speeltijd is...😅 ik denk dat het geen probleem is hoor, als je haar maar elke nacht eerst in haar eigen bedje doet.

3 jaar geleden

Hier is onze dame ook 1.5 jaar, 18 maanden en is de verlatingsangst weer aangebroken icm een slaapregressie? Middagslaapje is gemiddeld 2 uur maar mevrouw blijft rond 06.00 wakker ook al ligt ze om 21.00 er pas in als ze eindelijk in slaapmiddel gevallen. Ze maakt er inmiddels een spelletje van lijkt het wel. Als ze rond 19.00 naar bed gaat, is ze moe maar na een paar minuten staat ze weer te roepen papa mama!! Ze zegt dan “mee” (wilt mee naar beneden) of zegt “open” slaapzak open.. dus playtime! Heel frustrerend…. We hebben tegenwoordig geen avonden meer voor ons zelf.. we zijn nu wel consequenter door haar boven te laten en niet meer mee naar beneden te nemen. Soms blijven we op de kamer en blijven we bij haar na kort getroost te hebben maar het is wel pittig zeg! Vooral het weer aan staan om 06.00 maakt het pittig!!!

2 jaar geleden

Pfffff, de avonden gaan terug redelijk. Maar het is nog steeds elke dag om 5u ochtend. Soms 5u15, soms 4u45. Wij weten het niet meer hoor 😪

2 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Pfffff, de avonden gaan terug redelijk. Maar het is nog steeds elke dag om ...
Wat heftig! En overdag het slapen? Dat lukt wel?

2 jaar geleden

Reactie op Irene94

Wat heftig! En overdag het slapen? Dat lukt wel?
Ja overdag slaapt hij anderhalf tot soms (uitzonderlijk) 3u. Bijna standaard is 1,5-2u (van 12u tot 14u of 12u30-14u30).

VRIEND

2 jaar geleden

Hoe is het nu? Gaat het al beter?

2 jaar geleden

Reactie op Essssther

Hoe is het nu? Gaat het al beter?
Ja! Gelukkig 😀 Hij gaat nu weer 's middags en 's avonds zonder morren naar bed. En we durven het bijna niet zeggen, maar de laatste dagen wordt hij vaak pas tussen 6 en 6.30 wakker 🥳🥳🥳