20 Reacties
5 jaar geleden
Mijn kindje is 17 weken. Red het amper om 2uur lang wakker te zijn. Ook als ik rek tot 2 uur wakkertijd, erg snel inslapen zoals bij jou en ook erg snel wakker.
Vlak voor het slapen gaan voor de nacht durf ik nog wel eens hem 2 uur op te laten, omdat hij tot nu toe echt altijd na ons avondriedeltje in slaap valt en de nacht doortrekt
Ook moet ik zeggen dat hij al weken vaak maar 1 cyclus pakt met de dutjes van overdag ongeacht ik hem binnen 2 uur wakkertijd naar bed breng of 2 uur en langer..
Dat heeft volgens mij meer met weer met wat anders te maken.. al weet ik niet precies wat 🤣
5 jaar geleden
Hey! Dochter had op 4 maand een wakkertijd v 2u. Wij begonnen aan ritueel na 1u45, zodat ze zeker sliep aan de 2u. De halfuur slaapjes hebben wij ook nog een poos gehad maar ging dan vanzelf beter! 30min is niet herstellend genoeg. Niet meteen uithalen maar kans geven om opnieuw in te slapen! Wat doet ze na de 30min? Valt ze zelfstandig in slaap als je haar in bed legt?
5 jaar geleden
Reactie op CL1994
Hey! Dochter had op 4 maand een wakkertijd v 2u. Wij begonnen aan ritueel n ...
Heej, ja gister lukte het om haar weer te laten slapen, maar ze werd 10 minuten later weer wakker... Ik help dan wel een beetje met de methode van snuggle and dreams. Helemaal zelf lukt nog niet😅 maar ik moet gewoon even volhouden dus
5 jaar geleden
Onze dame van 17 weken houdt het maximaal 1,5 uur vol om wakker te zijn. Vaak is dit zelfs al aan de lange kant. Ik zou vooral ook naar je dochter kijken. Doorslapen moeten ze ook nog leren dus zou eerst proberen om haar weer in slaap te laten vallen en haar er niet meteen uit te halen omdat ze wakker lijkt.
5 jaar geleden
Onze zoon is 18 weken, maar die houdt het met gemak 3 uur vol. Of soms langer. Soms ook minder. Het varieert sterk. ‘t Lijkt met momenten een echte FOMO baby.
Als ik de wakkertijden aan zou houden die gemiddeld zijn voor zijn leeftijd, heb ik een heel verveelde en gefrustreerde baby die absoluut niet akkoord gaat dat hij ‘moet’ slapen.
Veel dutjes duren ook maar 30-45 minuten. Ik maak er eigenlijk niet zoveel van... Hij is vrijwel altijd tevreden na zijn dutje. Soms is hij sneller moe na een korte dut, maar zeker niet altijd.
5 jaar geleden
Onze jongen is 20weken die word smorgens wakker drinkt flesje op doet daarna even rustig zitten halfuurtje dan spelen daarna volgende fles (middag fles) na het flesje valt ie in slaap vrij snel dan leg ik hem op bed dan slaapt hij tot zijn volgende fles dat is zijn middag dutje in de avond probeer ik hem nooit lang te laten slapen zo dat hij gewoon weer op tijd na bedje gaat verder denk ik dat je beetje vaste tijden moet hebben en zich ook flink moe laat maken door te spelen😊
5 jaar geleden
Mijn meisje is morgen 19 weken, ze heeft echt een maximale wakkertijd van 1,5 uur. Ik ga meestal na 5 kwartier naar boven, zodat ik nog een kwartiertje de tijd heb om haar slaapklaar te maken en haar in slaap te laten vallen. Ze doet meestal dutjes van 8 tot 10 uur en van 11.30 tot 14.00 uur ongeveer. In de namiddag dan nog een powernapje van ongeveer 16 rot 16.45 uur. Maar die lukt niet altijd, de namiddag blijft het pittigst (al vanaf week 3).
Ze slaapt in een donkere kamer, ook overdag maar dan wel met White noise. Meestal wordt ze elke 45 minuten even wakker en dan laat ik haar 2 minuutjes mopperen (kort huilen dus) en dan ga ik naar binnen (deur achter me dicht) en probeer te voorkomen dat ze me ziet (want dan komt er een big smile 😊en is ze meteen super alert). Dan geef ik haar haar speentje. Indien herhaal ik het (mopperen en speentje geven). Mocht het na 3 pogingen niet lukken, dan haal ik haar er meestal uit. Meestal hoor ik dan ook aan haar dat ze meer wakker klinkt ofzo, klinkt vaag hè? Als ze nog moe is klinkt het als beetje klaaglijk zachter gemopper zeg maar. En als ze echt wakker is, haalt ze haar speentje ook steeds zelf uit haar mondje met haar handen, of ze tuft 'm er met een sierlijk boogje uit. 😂 Dan weet ik ook genoeg.
5 jaar geleden
4mnd hier, wakkertijd is ongeveer 1,5 a 2uur. Daarna vaak een dutje van een drie kwartier tot 1,5u. En soms twee van die korte dutjes met wat kortere wakkertijd tussendoor. Wij hielden eerst erg vast aan wakkertijd en nu proberen we signalen goed te zien en als we ze niet zien of missen dan grijpen we terug op de wakkertijd. In de praktijk gaat dat in de ochtend goed maar in de middag minder, dan is hij te moe of te actief met als gevolg dat hij gewoon geen dutje meer wil doen of dat pas probeert om 17.30 als het al bijna bedtijd is. Dan houden we m maar wakker 😂
5 jaar geleden
Hier ook wisselend. Probeer globaal de regels van snuggles en dreams te volgen, maar ook te kijken naar hoe zij het doet.
Sochtends tussen 7 en half 8 wakker.
Eerste dutje:
rond 9 uur die duurt meestal 45 min tot een uur. Maakt haar na een uur meestal wel wakker.
Tweede dutje (soms in 2 delen):
rond 12 uur. Dan wordt ze vaak na een 3 kwartier uurtje wakker. Dan probeer ik d'r speen paar keer terug te doen en slaapt ze soms nog een ronde (45 min) verder. Soms ook niet en dan valt ze ergens voor de fles van 15.00 nog wel even in slaap.
Derde dutje;
Ergens na de fles van 15.00. meestal 30-40 mins. Probeer Dr niet later dan 17.00 te laten slapen.
Klaarmaken voor bedtijd:
Rond kwart over 6 wordt ze meestal moe. Dan gaan we het in bad en naar bed ritueel starten. Ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer. Meestal ligt ze er tussen 7 en half 8 in en slaapt ze tussen 8 en half 9. Dan krijgt ze nog 2300 laatste voeding (half slapend) en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend (meestal dan 🙈🙈🙈)
5 jaar geleden
Hier dochter 4 maanden. Smorgens rond 07.30 wakker en dan blijft ze beneden tot de fles van 11.00 daarna gaat ze naar bed tot 13.30 want dan moeten we de andere 2 kids uit school halen. In de box of wandelwagen slaapt ze tussen door wel eens. Daarna blijft ze gezellig bij ons tot 19.30 dan een flesje en lekker naar bed tot de volgende ochtend.. ik vind t belangrijk dat ze 1 lange slaap maakt en de rest dut ze wanneer ze wilt. Ik ben van mening dat je je niet teveel moet vastpinnen op voorschriften. Ik zorg dus altijd dat ik om 1100 uur haar thuis op bed kan leggen voor de regelmaat. Soms kan je ze ook teveel in stilte laten slapen waardoor ze als je weg bent bijv alleen maar jengelen omdat t rumoerig is.
5 jaar geleden
Ik vind het wel lastig om elke dag hetzelfde aan te houden, dit lukt ook praktisch niet omdat ik weer werk en ze meestal 2 of 3 dagen in de week weg is bij opvang of de oma’s. Hoe is dat bij jullie?
We volgen haar en leggen haar bij slaapsignalen in bed. Meestal heeft ze hulp nodig bij het inslapen maar soms lukt het ook zelf.
Wakkertijd is gemiddeld 2u soms langer soms korter. Meestal doet ze nu 2/3 slaapjes op een dag. Zeer wisselend door mijn ritme nu vanwege werk... herkenbaar werkende moeders?? (Dochter nu 17 weken)
5 jaar geleden
Worden jullie baby’s altijd tevreden wakker na een dutje? Hier merk ik dat hij na een lang dutje (1 of 2 uur achter elkaar) tevreden wakker wordt. Maar na 45 min (een slaapcyclus) is het vaak huilen. Dan heeft hij ook nog niet goed geslapen en heeft hij ons nodig om weer verder te slapen.
Hij kon eerst in bed in slaap vallen, maar sinds hij kan omrollen, moeten we eerst met hem rondlopen en dan pas in bed leggen. En met een heel ritueeltje: slaapzakje aan, samen gordijnen dichtdoen, rondlopen en neuriën met z’n knuffeltje erbij
5 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Worden jullie baby’s altijd tevreden wakker na een dutje? Hier merk ik dat ...
Mijn kleintje is nu 19 weken, doet eigenlijk al sinds hij een aantal weekjes is slaapjes van 1 cyclus en dan weer even wakker en dan weer een slaapje. Slaapjes variëren tussen de 40 en 50 minuten. Een enkele keer 1,5 uur. In het verleden deed hij nog wel eens slaapjes van 2,5 uur, maar deze doet hij al niet meer sinds hij naar de opvang gaat. Maar hij is eigenlijk altijd blij na één slaapje, een enkele keer niet, dan probeer ik hem te helpen weer even te slapen. In sommige gevallen lukt het en soms ook niet, dan kijk ik of er iets anders dwars zit en anders even mee naar beneden en dan nog een keer proberen. Maar het belangrijkste voor mij is dat hij tevreden is en zijn gemiddelde slaap krijgt en dat is dus het geval.
Zijn wakker tijden zijn dan ook niet zo heel lang. In de ochtend red hij de 1,5 uur wel, als hij een goeie nacht heeft gehad. Naarmate de middag aanbreekt is dit meer 1 uur en 15 min en soms 1 uur en vlak voor het slapen gaan dus de nacht in gaan is dat nog geen eens 1 uur, hij is dan al binnen 40 min moe en binnen 1 minuut vertrokken.
Wat ik vaak ook doe is hem niet gelijk uit bed halen, zoals velen hier dat aangeven. Ik wacht meestal 15 minuten als hij gewoon aan het rond kijken is in bed, bij huilen dan ga ik hem wel troosten, maar haal ik hem ook niet gelijk uit bed. In de hoop dat hij ooit zelf cyclussen overdag gaat koppelen.
5 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Oh ik heb hier ook een ritueeltje voor het slapen, eigenlijk al vanaf het begin. Is vergelijkbaar aan die van jou. Slaapzak aan, even rondlopen in zijn semi donkere kamer en even liedje zingen en dan rustig in bed neerleggen en weglopen, soms ook nog een speentje geven.
5 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Bij ons exact hetzelfde, eigenlijk vanaf het begin al. ‘S morgens knoopt hij de slaapjes aan elkaar, hoe later het wordt hoe moeilijker hij t vindt. Heel soms brabbelt hij maar is hij duidelijk moe, vaker huilt hij en lukt het hem niet. Speentje werkt, aaitje ook maar de laatste tijd moeten we hem echt helpen in slaap te vallen. Hand op de borst, lichtjes wiegen..
Nu zit hij volop in sprong 4 en is het nog lastiger, standaard na 5,10,20 of 45 minuten wakker, huilen. Troosten werkt maar slapen ho maar. Behalve in onze armen.
Gelukkig gaat de nacht goed, dan koppelt hij het wel aan elkaar! Af en toe wordt hij wel huilend wakker nu ‘s nachts maar dat is sinds we diagnose sprongetje gesteld hebben😂
5 jaar geleden
Hier een kleine boef die niet wil slapen. Doet 1-3 dutjes per dag van ongeveer een half uur. Slaapt wel snachts klokje rond.