11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een bamboe dekbed en katoenen dekbedovertrek. Hij draagt een dunne slaapzak en dan het dekbed erboven en goed in stoppen. Anders was hij veel te beweegelijk en maakte hij zichzelf heel de tijd wakker. Ik gebruik hem al enkele maanden. Daarvoor was het een lakentje met fleece dekentje. Maar dekbed is praktischer. Hij is er ook nog nooit onder gekropen. Hij stampt eerder het deken weg.

3 jaar geleden

Advies is wachten tot je kindje minimaal 2 jaar oud is ivm rebreating en warmte stuwing. Mijn dochtertje was dik 2,5 toen ze een dekbed kreeg en ze slaapt er zelfde onder

VRIEND

3 jaar geleden

Ik volg ff mee

3 jaar geleden

Onze eerste kreeg een dekbed toen hij een groot bed kreeg, toen was hij 3. Wij gebruiken slaapzakken en losse dekentjes.

3 jaar geleden

Wij zijn met het koude weer begonnen met een dekbed hij was toen 9,5 maand, hij is een rustige slaper dus durfde ik het wel aan om hem nu al een dekbed te geven. Hij slaapt nu ook beter moet ik zeggen 😄

3 jaar geleden

Advies is inderdaad vanaf 2 jaar. Onze oudste kreeg een dekbed toen ze met 2 jaar haar ledikant moest opofferen aan haar zusje en een slaapzak niet meer handig was en met alleen een pyjama te koud werd. Daarvoor lag ze alleen in een slaapzak in bed.

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Sem

Wij zijn met het koude weer begonnen met een dekbed hij was toen 9,5 maand, ...
Ja ik vind t lastige! Onze kleine heeft tijdje in t logeerbed samen met mij geslapen en dan slaapt ze ook prima onder een dekbed. Vind die lakentjes en dekentjes vaak gedoe, gaan snel los etc.

3 jaar geleden

Hier altijd gebruikt. Ze slapen ook v bij de geboorte bij ons onder ons dik dekbed.

3 jaar geleden

Reactie op kimmiepimmie

Ja ik vind t lastige! Onze kleine heeft tijdje in t logeerbed samen met mij ...
Ja klopt, je zou het ook kunnen proberen tijdens het middagslaapje. Dan zou je kunnen kijken hoe ze er onder slaapt, zo heb ik het in ieder geval gedaan. Gaat het dan goed dan kan je het ook voor de nacht doen. Maar het is zeker makkelijker met instoppen dan al die losse lakentjes enz, en die raken indd ook los dat heb je met het dekbed niet. Mijn partner is er ook heel blij mee want die vond al dat losse gedoe helemaal niks haha! 😃😃

3 jaar geleden

Voor iedereen die losse lakentjes en dekentjes lastig vindt is het ook een idee om een dekentje in de overtrek van dekbed te doen. En bij mijn ouders ligt er een groot badlaken in het bedje. Die kun je ook goed instoppen

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Sem

Wij zijn met het koude weer begonnen met een dekbed hij was toen 9,5 maand, ...
Bij mijn moeder slaapt ze ook onder een dekbed en ben er wat jaloers van hoe goed ze slaapt en ze ligt veel stiller ook zo.