15 Reacties
2 jaar geleden
Bij zulke dingen altijd even bellen. Zij kunnen je verder helpen en adviesen geven. Uitdroging is idd snel aan de orde. Dat wil je voor zijn!
Sterkte
2 jaar geleden
Ik zou wel bellen. Liever overbezorgd dan te laat zeg ik altijd. Vooral dat ze steeds overgeeft en nog niet plast
2 jaar geleden
Bellen! Bij twijfel altijd doen hoor. De assistente kan meestal wel inschatten of het goed is om langs te komen.
Kwam deze info tegen op thuisarts.nl:
Drinken is heel belangrijk. Geef uw kind vaak kleine slokjes om uitdroging te voorkomen.
Geef uw kind ORS te drinken bij tekenen van uitdroging.
Plast uw kind niet of weinig? Of drinkt het minder dan de helft? Bel dan de huisarts.
Bel direct de huisarts als uw kind suf of niet wakker te krijgen is.
2 jaar geleden
Je kan je kindje eventueel lepeltjes water geven, in badje stoppen en dat je kindje dan wat mee drinkt van het badwater. Een ijsje geven? Op internet staat ook veel tips om vocht binnen te krijgen
2 jaar geleden
Tuurlijk bellen. Je twijfelt of t goed gaat met je meisje. Daar zijn ze voor hoor. Liever een keer te veel bellen en dan misschien voor niks langs komen.
Beterschap, super sneu
Misschien wil ze een ijsje ?
2 jaar geleden
Reactie op Shmije
Dankjewel allemaal! Ik ga bellen :)
Haha oeps..iets te laat met reactie 🤣🙈
Hoe was het bij de huisarts?
2 jaar geleden
In eerste instantie wilde de assistente me niet laten komen maar heb toch aangedrongen dat ik graag wilde dat de dokter haar zag. Ook daar bleef ze aan de gang met spugen. Ze had nog geen uitdrogings verschijnselen maar kreeg evengoed een anti misselijkheidsdrankje en ors. Eenmaal thuis haar dat gegeven en nu al 2,5 uur niet meer overgeven en een hele fles met ors binnen. Inmiddels hang ik boven de wc en zal het virus ook wel hebben nu. Voel me wel 100x beter nu ik weet dat het met haar de goede kant uit gaat :)