35 Reacties
3 jaar geleden
Het verschilt enorm per kind. Ik was als kind bijna nooit ziek terwijl mijn zusje minstens 2x per jaar een week ziek was en dat geldt ook voor onze kids. Maar als je kind vatbaar is voor virusjes dan kan het nog best even duren. Kinderdagverblijven maar ook kleuterklassen zijn een bron van bacillen, snotneuzen etc.
3 jaar geleden
Mijn beide dochters van 10 maanden en 4 jaar zijn nooit ziek geweest voor hun 1e verjaardag. Denk dat het per kindje verschilt en ook afhankelijk is van hoe schoon je huis is. Hoe schoner hoe minder weerstand ze opbouwen. En ik denk dat bv ook wel helpt.
VRIEND
3 jaar geleden
Oh, hier ook constant. Hij krijgt bv maar gaat ook naar kinderdagverblijf. Krijg er ook stress van omdat ik alleenstaand ben, zelf ook vaak verkouden ben als mijn zoontje verkouden is en door Corona dan dus niets meer kan en mag. Werk effectief nog maar de helft van de tijd die ik zou moeten werken. De andere helft van de tijd is ziekenboeg. Hoop ook dat het snel beter zal gaan.
3 jaar geleden
Reactie op Sarahb
Geef je kunstvoeding of moedermelk? Het kan zijn dat je kindje minder vaak ...
Ik heb de 1ste 3 maand bv gegeven. Is toch beter dan niets zeker..
3 jaar geleden
Reactie op Saki
Gaat ze naar het kinderdagverblijf?.....
Ja hoor, ze neemt het ook telkens mee maar soms is ze ziek en als ik dan vraag of er nog kindjes zijn is het 'neen' 馃槄. Veel dragers die niet ziek worden zeker..
3 jaar geleden
Reactie op Karyokinese
Mijn beide dochters van 10 maanden en 4 jaar zijn nooit ziek geweest voor h ...
Hihi we zitten hier met een beer van een hond dus heel proper is het hier niet, max 3 u na elkaar 馃槀
3 jaar geleden
Reactie op Iris_28
Oh, hier ook constant. Hij krijgt bv maar gaat ook naar kinderdagverblijf. ...
Ja ik ben niet alleenstaand maar ik blijf liefst bij haar als ze ziek is omdat ik niet veel vertrouwen heb in andere mensen die momenten. Ik heb het gevoel dat ze vooral mij nodig heeft als ze ziek is en mijn gevoel is al meestal juist geweest.. en idd. Ik ben ook al eens moeten thuis blijven, ook zware sinusitis met koorts, dan weet je wel dat je geen corona hebt, (moest me sowieso laten testen) maar ben je toch te ziek om te gaan werken he. Nu blijf ik niet altijd meer thuis als ik verkouden ben. Dat is misschien niet oke maar heb in mijn evaluatie er een opmerking over gekregen (1 x thuis geweest ziek sinds ik terug werk) dus heb ik zo iets van ah oke geen probleem, dan kom ik wel werken. Kom niet klagen als je corona hebt door mij.
3 jaar geleden
Sinds de cr猫che gaat het hier ook van snotneus naar snotneus. Denk dat onze zoon intussen al 2-3 keer een paar dagen ziek was met koorts. En tussendoor vaak licht verkouden, maar hij had dan niet echt last. Maar telkens wanneer hij verkouden is, zie ik in de cr猫che ook de ene na de andere met bengelende snottepieten en hoor ik het gehoest al in de gang. 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Sinds de cr猫che gaat het hier ook van snotneus naar snotneus. Denk dat onze ...
Vraag je je nooit af hoe die kids daar eigenlijk aan komen?馃く Van mama en papa kunnen ze het toch niet krijgen? Wij zijn sinds corona nooit meer uit onszelf verkoude麓 of ziek geweest want we hebben geen contact met andere mensen!
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Vraag je je nooit af hoe die kids daar eigenlijk aan komen?馃く Van mama en p ...
Eigenlijk niet. Al die andere virussen dwarrelen ook nog steeds rond, al begint het nu weer duidelijk te minderen. Ik ben bv. elk jaar opnieuw wekenlang verkouden, en dat was vorig jaar niet anders. Voor corona had ik ook niet veel contacten. Toch niet frequent.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Eigenlijk niet. Al die andere virussen dwarrelen ook nog steeds rond, al be ...
Ik heb voor mijn werk heel erg veel contact met mensen. Werk in telecomsector. En de mensen zouden liefst van al op je schoot kruipen 馃槀. Die plexischermen mogen voor mijn part voor altijd blijven staan.
3 jaar geleden
Hier vanaf dag 1 kunstvoeding gegeven en Matthias gaat 3 dagen per week naar het kdv en hij heeft nog nooit koorts gehad. Is wel met regelmaat verkouden, maar heeft daar zelf weinig tot geen last van. Hangt dus meer van je kindje af dan van de rand omstandigheden denk ik ik.
3 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Hier vanaf dag 1 kunstvoeding gegeven en Matthias gaat 3 dagen per week naa ...
Wauw nog nooit koorts! Zo goed! En aangenaam 馃槈! Mja allez laat ons hopen dat ze nu dan veel weerstand opbouwt voor later 馃榿
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Wauw nog nooit koorts! Zo goed! En aangenaam 馃槈! Mja allez laat ons hopen d ...
Eerlijk is eerlijk; na zijn vaccinaties heeft hij wel verhoging gehad. Maar dat is dan ook te verklaren. Hopelijk wordt het bij jouw kindje ook snel beter!
3 jaar geleden
Mijn oudste 2waren zo vaak ziek. Vaak de bovenste luchtwegen. Beide meerdere keren kroep gehad.
Mn zoontje was zowat chronisch verkouden en had regelmatig een keel of oorontsteking en kreeg antibiotica. Ze groeien er overheen zei de dokter met een jaar of 4.
Nou dat klopte idd... sindsdien zijn ze gezond (heus wel eens ziek natuurlijk)
Mn jongste meisje, 10,5maand. Is echt 1x ziek geweest en 2 keer licht verkouden....thats it...ik weet niet wat ik meemaak馃檲
We wonen in een beter huis (andere was oud /vochtig /koud en ik geef nog steeds borstvoeding. Bij die andere 2 was ik bij 2/3 maanden gestopt.
Ik gok dat dat er mee te maken heeft.