35 Reacties
3 jaar geleden
Ons kleine meisje van 10 maand nog niet ziek geweest gelukkig, nu alleen beetje snotterig, maar heeft ze gelukkig geen last van. Tot 7 maanden borstvoeding gegeven.
3 jaar geleden
Reactie op GL88
Hier met kunstvoeding in 11 maanden 1 keer licht verkouden geweest dus (gel ...
Neen tuurlijk niet en omgekeerd kan zeker ook, maar in moedermelk zitten antistoffen en mss dat donormelk een verbetering kan zijn. Het was niet om af te geven op kv alvast ;-) ik en mijn 7 broers en zussen ook amper ziek en grootgebracht met formule.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Ja ik ben niet alleenstaand maar ik blijf liefst bij haar als ze ziek is om ...
Wauw, dat je meteen een opmerking kreeg! Da's wel naar zeg. Bij mij is het gelukkig iets relaxter, maar het blijft wel een probleem. Maar als mijn zoontje ziek is, wil ik ook echt niet een ander op laten passen. Gewoon lekker vertrouwd op mama hangen de hele dag 馃槄
3 jaar geleden
Hier baby 10 maanden. Al meerdere malen verkouden geweest. Op 5 maanden een ooronsteking, op 7 maanden een ooronsteking en op 9 maanden een keelontsteking met nadien terug oorontsteking. Broer van 3,5jaar gaat naar school en is ook nog steeds veel ziek. Hij heeft constant last van verkoudheden, waardoor dit doorzet op bovenste luchtwegen en constant moet hoesten. Dus hier met ouder worden is het nog niet veel beter. Ze hebben beiden 3 maanden borstvoeding gekregen.
3 jaar geleden
Mijn dochtertje is 10 maanden en nog maar 1x verkouden geweest ondanks de kinderopvang. (Toch een plek waar het vaak vandaan komt) Ze drinkt gewoon kunstvoeding vanaf dag 1.
Sommige kindjes zijn vatbaarder dan de ander en van horen zeggen hoe vaker ze nu ziek zijn hoe meer weerstand ze opbouwen!
3 jaar geleden
Mijm dochter is 10 maanden en gaat 2 dagen per week naar de opvang. Ze krijgt al 10 maanden alleen borstvoeding en heeft periodes dat ze een permanente snotneus heeft. Toen de opvang twee maanden dicht was had ze nergens last van, maae nu dus weer wel. Verder is ze 2x echt ziek met flinke koorts geweest, maar dat lijkt bij haar steeds met tandjes te maken te hebben want ze is verder symptoomloos. Op de vaccinaties reageert ze heel goed. Niet eens verhoging van. Geen pijl op te trekken dus en het lijkt mij ook voornamelijk een aanleg kwestie.
3 jaar geleden
Verschilt denk ik per kindje. Mijn zoontje van 10 maanden is nu flink verkouden, maar blijft bij hoesten en snotteren. Heeft 1 keer koorts gehad van een vaccinatie en 1 x toen hij zijn 2 ondertandjes tegelijk door kreeg. Hij gaat 2 keer per week naar de opvang en stopt zoals alle baby鈥檚 alles in zijn mond dus had ook wel verwacht dat hij vaker ziek zou zijn.
3 jaar geleden
Oooooh ik herken dit zo. Ik heb 3 kids. En naarmate ze ouder worden word het ziek zijn steeds "gemakkelijker" voor je kindje en voor jou. Als ze 3 zijn gaan ze gewoon op de bank ziek liggen te zijn en ben je mischien wel 2 nachten in de weer maar is alles makkelijker te overzien.
Babys die ziek zijn is een ramp. De derde hier krijgt de snotneus zo aangereikt van de 2 oudste. Inmiddels kan ik er beter mee om gaan en ben ik er rustig onder. Het blijft irritant. Ze pikken hoe ouder ze worden steeds beetje minder op.
3 jaar geleden
Reactie op Lampje
Oooooh ik herken dit zo. Ik heb 3 kids. En naarmate ze ouder worden word he ...
Hmpf ze heeft net weer 3 dagen koorts achter de rug. Ik vraag me soms af of ik iets verkeerd doe. :(
3 jaar geleden
Reactie op mars1012
Je bent een top mama!! Je doet niets verkeerd, het is gewoon stomme pech, s ...
Zo lief. Dank je 馃槝馃槝!
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Hmpf ze heeft net weer 3 dagen koorts achter de rug. Ik vraag me soms af of ...
Nee hoor je doet niets verkeerd! Ze pikken gewoon snel alles op. En de 1 sneller dan de ander en weer een ander reageert er heftiger op.
Als je het idee hebt dat ze erg veel heftig ziek ik zou ik niet te lang wachten met de huisarts inschakelen. Met 1 jaar verwijderen ze neus amandelen en na de 2e verjaardag keel amandelen. Duurt nog lang. Maar hier is de middelste pas opgeknapt na 2 jaar tobben en het verwijderen vd amandelen en plaatsen van buisjes.
3 jaar geleden
Reactie op Lampje
Nee hoor je doet niets verkeerd! Ze pikken gewoon snel alles op. En de 1 sn ...
Haar adem stinkt ook wel.. Da zijn ook vaak de amandelen zeker?