64 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

In principe houden ze 9 maanden aan. Maar ik zou inderdaad wachten tot ze e ...
Ik wacht liever iets te lang dan iets te kort inderdaad! Zitten in de eetstoel gaat bijvoorbeeld weer fantastisch, het is meer als er teveel ruimte om haar heen zit dat het af en toe een beetje schommelen is. Wat grappig om te horen dat jouw kindje er wat langer over deed met zelf zitten! Alles op z’n tijd denk ik dan maar! 😄

3 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Wanneer beginnen jullie met de zitjes op de fiets? M’n meisje zit wel recht ...
Nee ze mogen pas op de fiets als ze zelfstandig kunnen zitten. Dus ook echt zelf van liggen naar zitten. En als ze het 5 minuten kunnen volhouden, dan ook maar 5 minuten fietsen. Het is heel intensief. Dus liever maar wachten. Want t kan echt gevaarlijk zijn

3 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Wanneer beginnen jullie met de zitjes op de fiets? M’n meisje zit wel recht ...
We zijn begonnen met ritjes van 5 tot 10 minuten. Ze zat zelf al een half uur los achter elkaar maar ging nog niet zelf zitten. Maar deed niets liever dan zitten. Daarom wilden we haar niet langer mee nemen dan 5 tot 10 minuten. Ze was 8,5 maand. Twee weekjes later ging ze zelf zitten. Dus nu mag het wat langer 😊

3 jaar geleden

Wat bij ons een goede hint was dat het kon is dat ze zelf haar romp en hoofd heel goed stabiel en stevig kon houden tijdens spelletjes zoals damespaard en hobbelweg. Het is echt belangrijk dat romp en nek sterk genoeg zijn.

3 jaar geleden

Reactie op ThirzaMamma

Hier vermaakt ze zichzelf met haar speelgoed, kruipen, zitten en naar buite ...
Hoe doe je dat met het verven? En koekjes bakken?

3 jaar geleden

Ik heb deze fiets gekocht. Wordt als t goed is vrijdag geleverd.(stella fiore) En ik twijfel nog tussen deze stoeltjes. (bobike of urban iki) Deze zijn beide geschikt voor elektrische fiets. Dochtertje zit al een poos prima, dus dan mag ze ook op de fiets, maar ga het wel langzaam opbouwen. Tis nu ook wel erg koud, dus de lange ritten bewaar ik voor het voorjaar. Maar ik koop een skipakje hoor en idd een scherm, dus ze zal comfortabel zitten 🤎

3 jaar geleden

Ik vind het soms ook een hele uitdaging. Vooral nu hij niet naar de opvang kan en ik hem de hele dag moet vermaken. Zodra ik maar iets anders ga doen gaat hij piepen en aan mijn benen hangen, gek word ik ervan 😩

3 jaar geleden

Ik heb deze fiets gekocht. Wordt als t goed is vrijdag geleverd.(stella fio ...
Wij hebben de urban iki. Ik vind hem ideaal. Even wat ongevraagd advies 🙈

3 jaar geleden

Net weer even een ritje gemaakt met de yepp mini

3 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Wij hebben de urban iki. Ik vind hem ideaal. Even wat ongevraagd advies 🙈
Deze heb ik gekocht idd ! Al een paar keer lekker gefietst

3 jaar geleden

Hebben jullie kindjes het niet te koud op de fiets? Ik wil steeds een stoeltje kopen en lekker fietsen maar ik twijfel of het te koud is. Of fietsen jullie dan kleine stukjes?

3 jaar geleden

Reactie op Holamama

Hebben jullie kindjes het niet te koud op de fiets? Ik wil steeds een stoel ...
Het ligt er ook echt aan wat voor kleding je kindje aan heeft en of er zo’n scherm voor zit. Een scherm vangt wind op, waardoor het al veel minder koud is. Je hebt ook van die bivakmutsen, die zijn erg prettig. Verder is het aan te raden dikke kleding aan te doen, eventueel in laagjes. Een berenpakje kan heel handig zijn ivm dat er voeten aan zitten. Enkels kunnen namelijk met broeken ed ontbloot raken. Wel even erop letten dat ie van goede kwaliteit is, hij moet geen wind doorlaten.

3 jaar geleden

Reactie op Holamama

Sowieso kleine stukjes om te wennen en onder andere om te ontdekken of ze het niet te koud krijgt. Maar elke keer komt ze heerlijk warm thuis. (Wel koud gezichtje, maar dat mag hoor) wel moet ik nog even een skipakje regelen, als t dan echt koud is, kan t ook nog gewoon Gisteren gingen we even naar de visboer, maar toen stond er eigenlijk een te harde wind. Je hoorde haar echt soms naar adem snakken. Daar ga ik dus wat beter op letten. Je moet toch eerst doen om te ervaren hoe dingen gaan.

3 jaar geleden

Reactie op Holamama

Ik heb een skibroek met bretels, ideaal! Die doe ik over z'n gewone broek heen. Z'n dikste winterjas, sjaal en muts op. En ik heb laarsjes met voering die eigenlijk iets te groot zijn, maar omdat z'n voetjes toch vastzitten is het prima. Ik doe kleine rondjes (heb soms wel het idee langer bezig te zijn met aankleden enz dan het rondje fietsen zelf😅)

3 jaar geleden

Ik wil zooo graag een nieuwe fiets kopen, maarja Lock down..... Zo balen

3 jaar geleden

Gewoon even na zwakenberg tweewielers bellen in wijhe plaatsje in Overijssel, weet niet waar je vandaan komt? Weet zeker dat zei je wel kunnen helpen

3 jaar geleden

Ik ben hier ook mee bezig! Maar ik kijk ook op Marktplaats

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ik ben hier ook mee bezig! Maar ik kijk ook op Marktplaats
Ja ik wil graag een nieuwe van fietsplan, via mijn werk.

3 jaar geleden

Reactie op Holamama

Nee niet echt. Onder de 5 graden gaan we niet meer fietsen. En als het rond 5 graden is dan heeft ze een romper lange mouwen, en dikke trui, een malliot, een broek, sokken over de malliot en dan nog een skipak aan met wanten en mutsje en warme laarsjes. Hoezo ben ik een overprotective mom 🙄

3 jaar geleden

En wat de fietsen betreft, we hebben het zitje gewoon op mijn eigen fiets gemonteerd. Die fietst zo fijn...