48 Reacties
4 jaar geleden
Mijn kindje verslikt zich in water maar heeft wel dorst geloof ik.. meer water toevoegen aan fles doe ik wel maar dan laat hij die 20 ml ook staan. Lastig..
4 jaar geleden
Ik heb het vanmiddag gevraagd aan de arts in het zkh. Je mag max 30 ml geven tussendoor maar beter is om gewoon tussendoor 30 plus schepje voedjng aan te bieden voor extra vocht. De reden daarvan is dat als je water geeft t honger geviek wordt gestild en t kindje daardoor de voeding erna kan laten staan. Dus als je dan gewoon beetje melk aanbies hebben ze extra vocht en als ze dan minder fles drinken daarna weet je dat ze toch de voeding wel binnen hebben.
4 jaar geleden
Ja ik geef ook gewoon water hoor.. want voeding is toch het zelfde water ook uit de kraan
4 jaar geleden
Reactie op Mamaloontjuh
Ja ik geef ook gewoon water hoor.. want voeding is toch het zelfde water oo ...
Dat is het ook gewoon dus dat t niet mag ivm bacteriën klopt idd niet.
4 jaar geleden
Kan water drinken kwaad bij jonge baby’s?
Baby’s jonger dan zes maanden halen al het vocht dat ze nodig hebben uit hun melkvoedingen. Water geven aan jonge baby’s is dus niet nodig. Sterker nog: het wordt afgeraden. De maag van een jonge baby is erg klein. Als je je kind water geeft, zit zijn maag al d eels vol, waardoor hij minder eetlust kan krijgen. Het gevolg is dat je baby minder melk drinkt, waardoor hij minder voedingsstoffen binnenkrijgt, terwijl hij die voedingsstoffen wel hard nodig heeft.
Daarnaast zou het zelfs gevaarlijk kunnen zijn om je baby al voor de zesde maand water te laten drinken, zo stellen onderzoekers van het Amerikaanse Johns Hopkins Children’s Center in Baltimore. De nieren van je kind zijn nog niet helemaal goed ontwikkeld. Als je baby te veel water zou drinken, kan er te veel natrium worden afgevoerd door z’n lichaam. Het mogelijke gevolg: een natriumtekort. Dit kan gevaarlijk zijn. Er kan dan een zogenoemde ‘watervergiftiging’ optreden. De eerste symptomen hiervan zijn: slaperigheid, prikkelbaarheid en een verminderde hersenactiviteit. Andere symptomen zijn een lagere lichaamstemperatuur, een opgezwollen gezicht en epileptische aanvallen.
4 jaar geleden
Helemaal niet nodig ! Zolang ze regelmatig aan de borst goed drinken en de flessen die ze moeten krijgen netjes leegdrinken hoeft het echt niet. Drinken ze minder dan normaal, dan kan je beter tussendoor proberen een extra flesje te geven of een keer extra aanleggen.
4 jaar geleden
Dat is het ook gewoon dus dat t niet mag ivm bacteriën klopt idd niet.
Wij koken het water vooraf en bewaren het in een glazen fles
4 jaar geleden
Had toevallig de GGD gebeld voor de zekerheid om een beetje voorbereid de warme dagen in te gaan (voor zover dat kan natuurlijk haha) maar ik zou onze kleine wel een beetje water tussendoor mogen geven zo’n 5 a 10 ml maar ik probeer dit echt alleen te doen als het echt niet te houden is. Tot op heden nog niet nodig geweest.
4 jaar geleden
Wij koken het water vooraf en bewaren het in een glazen fles
Dit hoeft in principe alleen maar als je loden leidingen hebt en dat hebben de meeste huizen niet 😉
4 jaar geleden
Vandaag bij kinderarts geweest. Mag zeker extra water geven zei ze! Zuiver water dus niet de melk aanlengen.
4 jaar geleden
Die van mij die drinkt bij keren gewoon 50 cc extra water. Soms 2x per dag.
Maaaaaaar dit mag alleen als je baby knap gewicht heeft. Dat heeft de mijne, en hij drinkt zn voedingen ook gewoon compleet leeg dus zit wel snor xd