21 Reacties

5 jaar geleden

Wat raar! Ik weeg mn kindje niet thuis omdat dit bij het consultatiebureau wordt gedaan..

5 jaar geleden

Mijn dochter is met 6 weken gewogen bij het cb en weer als ze haar prikjes krijgt als ze 3 maanden is

5 jaar geleden

Oh bij mij op het CB wegen ze idd elke x, maar volgens mij kan je nu ook bellen en vragen of je mag komen om te wegen. Normaal kan binnen lopen en wegen maar vanwege corona werken ze als het goed is op afspraak

5 jaar geleden

Wij hebben een baby weegschaal gekocht, omdat ze bij CB alleen telefonische afspraken doen. We zijn met vier weken geweest en moeten over twee weken voor zijn vaccinaties. Daar zit 8 weken tussen. We wilden weten of we hem wel genoeg te eten gaven en door de onzekerheid uiteindelijk maar een gekocht!

5 jaar geleden

eerst zelf op de weegschaal staan en vervolgens met je kindje. ligt eraan hoe nauwkeurig je het wil maar met 1 decimaal achter de komma is prima dacht ik.

5 jaar geleden

Omdat mijn kindjes niet heel groot waren (Voor een tweeling op zich nog wel): 2700 en 3300 gram, wilde ik de groei graag goed in de gaten houden. Daarom heb ik een babyweegschaal gekocht. In het begin werden ze elke dag gewogen. Maar inmiddels zijn ze lekker op gewicht: met 13 weken 5900 en 5800 gram en weet ik ze nog 1 keer in de week. Wel grappig mijn zoontje was de lichtste, maar is inmiddels de zwaarste!

VRIEND

5 jaar geleden

Ons werd aangeraden een weegschaal te huren omdat hier ook door Corona niet altijd gewogen word. Wij hebben er 1 gekocht voor tot 20kg. Was geloof ik €30 via bol.com. Ik weeg mijn zoon ongeveer 1x per week/2 weken

5 jaar geleden

Ik heb een weegschaal gehuurd via mijn ziekenfonds voor 5 euro per maand. De reden was ook omdat het 4 weken zou duren om naar het CB te gaan.

5 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/my-weigh-babyweegschaal-ultra-25-kg-x-2gr-10gr/9200000073686976/?bltgh=kLWt26ghI3PHs6p-l1lMMw.1_32.37.ProductPageUrl Wij hebben deze 2 weken geleden aangekocht. Ons zoontje is nu 11 weken en gewicht is altijd al een moeilijk punt geweest. Ik woon in België maar ben ook nog maar 2 keer bij Kind en Gezin geweest en hier hebben ze hem nog maar 1 keer gewogen. Op begin kwam er een vroedvrouw aan huis en ik gebruikte voor zijn gewicht eerst een bagageweegschaal. Omdat die niet altijd even nauwkeurig woog, toch maar een goede Weegschaal aangekocht. Je kan ze ook huren bij het ziekenfonds, althans in België. Maar als je van plan bent ze lang te gebruiken ben je dat geld kwijt en heb je gene eigen Weegschaal. De weegschaal die wij hebben kan je ombouwen met een klein bovenkantje en als keukenweegschaal gebruiken.

5 jaar geleden

Wij hebben ook zelf een weegschaal gekocht en wegen onze dochter nu nog 1 keer oef week. Ze is nu 12 weken en is geboren met 2556 gram. We wilde het graag goed volgen en zijn erg blij met de weegschaal. Het geeft toch een stukje rust als je weet dat ze goed groeien.

5 jaar geleden

Reactie op Yfke8

eerst zelf op de weegschaal staan en vervolgens met je kindje. ligt eraan h ...
Dit. Onze weegschaal meet t niet zo nauwkeurig maar we doen t er maar mee :-)

5 jaar geleden

Reactie op Yfke8

eerst zelf op de weegschaal staan en vervolgens met je kindje. ligt eraan h ...
Zo doen wij het ook, maar houd er wel rekening mee dat je het gewicht van de kleding en de luier er nog af moet halen.

5 jaar geleden

Wij hadden een babyweegschaal aangeschaft voor €30,- aangezien hij door corona niet bij het cb op de weegschaal kon. Nu wegen we nog ongeveer 1 keer per week, ik vind het erg leuk om te zien hoe hard hij groeit.

5 jaar geleden

Ik heb ook een baby weegschaal gekocht via marktplaats! (Even testen met een pak suiker of hij nog accuraat is). Ik weeg mijn meisje elke week. Vooral omdat ze prematuur was vind ik het belangrijk om dat bij te houden!

5 jaar geleden

Ik weet bewust niet thuis omdat ik mezelf er mogelijk onnodig bezorgd mee zou maken (maar dat ben ik). Vooral in de eerste weken zou ik mezelf waarschijnlijk helemaal gek hebben gemaakt als ze een keer in een week wat minder zou zijn aangekomen. Zo lang ze helder en tevreden is zie ik geen aanleiding om extra te gaan wegen en hou ik het bij de weegbeurten bij het cb.

5 jaar geleden

Ik heb ook via marktplaats een babyweegschaal gekocht. Weeg mn zoontje elke dinsdagochtend. Kan dan goed in de gaten houden hoeveel hij aankomt, en pas zijn voeding daar weer op aan. (In overleg met de diëtist) mn zoontje is wel prematuur en dysmatuur.

5 jaar geleden

In het begin hebben wij een goede weegschaal gekocht en deden hem vaak dagelijks wegen en dat afgebouwd naar 1x in de zoveel tijd. Dit hebben wij gedaan, daar onze knul 10% lichaamsgewicht had verloren in 3 dagen na zijn geboorte. Hij heeft er uiteindelijk 14 dagen over gedaan om op zijn geboortegewicht terug te komen.

5 jaar geleden

Ik laat haar bij het consultatiebureau wegen. Wordt morgen pas de 2e keer helaas.. ben zo benieuwd!

5 jaar geleden

Wij wegen 1x in de week, vind ik leuk om bij te houden en in het groeiboekje te schrijven aangezien ik niet altijd precies bij de zoveel weken of maanden bij consultatiebureau kom. En ik heb het oude boekje van mij van vroeger en daar staan ook de gewichten van elke week in. Super leuk om te vergelijken vind ik.

5 jaar geleden

Kan je niet bellen om extra te wegen? In Rotterdam kan dat wel... toch fijn om te weten hoe je kleintje groeit.