Wij hebben thuis een dilemma en tevens luxe probleem.
Wij twijfelen of we onze dochter een dag in de week naar de kinderopvang zullen brengen. Waarom?
1. Ik zou eigenlijk minder willen werken (3 dagen ipv 3,5)
2. we hebben genoeg oppasmogelijkheden in de directe omgeving
3. Het kost best wat geld die dag opvang, en die halve dag die ik nu werk is precies het totale bedrag wat we maandelijks direct aan de opvang moeten overmaken. Dus ik werk dan voor de opvang terwijk ik liever zelf bij haar ben.
De twijfel komt omdat we opvang ook echt goed vinden voor haar (sociale) ontwikkeling. Ze komt verder weinig in aanraking met andere kinderen. Soms die van vrienden maar ook niet wekelijks of soms maar eens of 2x in de maand.
We zijn bang dat dit haar sociale/delen/spelen zal beinvloeden als we haar hiervan weghouden.
Het is nu echt een heel vrolijk sociaal kind. Kan overal mee naartoe, slaapt overal en bij iedereen en vindt geen volwassene eng of spannend. Kinderstemmen daarentegen..
Hoe zien jullie dat? Besprak het met mijn moeder en die zei dat wij ook pas met 3 jaar naar peuterspeelzaal gingen. Vroeger was er geen kinderopvang. Of te duur en alleen als je echt geen structurele oppas had. Dat is bij ons niet het geval.
Advies? Hoor het graag!