20 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben de maxicosi axiss, deze kan een kwartslag draaien (naar je toe) dus erg fijn voor je rug. Kan in ligstand, dus nu kan je kindje er al in. Mijn dochter zit er al zeker twee maanden in, en minn zoon van 3,5 past er zonder jas ook nog in. Ik vind het serieus een fantastische stoel en raad hem iedereen aan. Ook tweedehands zijn ze te koop.

3 jaar geleden

Reactie op Tamara1984

Wij hebben de maxicosi axiss, deze kan een kwartslag draaien (naar je toe) ...
Dank je. Heb ik idd naar zitten kijken ! Vond hem ook mooi en was afgeprijsd 👍

3 jaar geleden

Wij hebben afgelopen week de Britax Romer Dualfix M I-Size gekocht. Superfijne stoel. Wat een genot om de stoel naar je toe te kunnen draaien 😊

3 jaar geleden

Joie i spin 360. Kwam als beste koop uit de test van het Consumentenbond. Kan heel makkelijk draaien en je kan zelf kiezen of je kindje naar voren of naar achteren kijkt. Ook makkelijk met je kind erin plaatsen en kan tot 4 jaar gebruikt worden.

3 jaar geleden

Joie I-spin 360! Wij zijn paar maanden geleden overgegaan en dit was echt een fantastische zet. Kan geloof ik tot 4jr gebruikt worden en is zowel voor- als achterwaarts te gebruiken. De stoel kan je ook draaien naar de deuropening toe, dus super makkelijk met kindje erin zetten en riempjes vastmaken. Vond de Joie zelf steviger en comfortabeler voor de kleine dan de Axissfix, maar dat verschilt misschien per kind. Als de winkels ooit weer opengaan 🥴 zou ik zeker even gaan proefzitten met haar!

3 jaar geleden

Reactie op Tamara1984

Wij hebben de maxicosi axiss, deze kan een kwartslag draaien (naar je toe) ...
Let op dat de axiss een andere stoel is dan de Axissfix..

3 jaar geleden

Reactie op Nootje2020

Joie I-spin 360! Wij zijn paar maanden geleden overgegaan en dit was echt e ...
Inderdaad een leuke stoel, maar ik vond de stof niet fijn. Erg synthetische gladde stof. Om die reden ben ik gegaan voor de Nuna Rebl. Heeft alle opties hetzelfde als Joie, alleen een veel stevigere stof van goede kwaliteit. Hopelijk gaan de winkels gauw weer open, is toch anders dan plaatjes op het internet!

3 jaar geleden

Cybex Sirona S. Hebben hem al een maand of 3 omdat de maxi cosi echt niet meer kon. Achterwaarts eerst, daarna voorwaarts en naar de deur draaien voor makkelijk in en uit stappen.

3 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi milo fix gekocht maar nog niet geïnstalleerd. Mijn zoontje gaat het vooruit kijken geloof ik heel fijn vinden

3 jaar geleden

Reactie op Demza

Cybex Sirona S. Hebben hem al een maand of 3 omdat de maxi cosi echt niet m ...
Deze hebben wij ook, erg fijn dat deze ook een kwartslag kan draaien. Bevalt ons erg goed! Handig ook dat je de riemen opzij kunt doen met een magneetje, zodat ze nooit onder je baby komen. Beetje lastig uitleggen, maar is erg prettig.

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Deze hebben wij ook, erg fijn dat deze ook een kwartslag kan draaien. Beval ...
Wij gaan ook voor deze! Vind alleen nu nog de Cloud Z handig omdat ik die uit de auto kan tillen (en op het onderstel van de kinderwagen kan zetten) als hij bijvoorbeeld nog slaapt.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Wij hebben de maxi cosi milo fix gekocht maar nog niet geïnstalleerd. Mijn ...
Volgens mij wordt er geadviseerd om kinderen tot 15 maanden achteruit te laten zitten.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Volgens mij wordt er geadviseerd om kinderen tot 15 maanden achteruit te la ...
Tot 2 jaar is achterwaarts veiliger.

3 jaar geleden

Wij hebben ook de maxi cosi axiss. Vanwege de ruimte achterin kan ons kindje helaas niet achterwaarts vervoerd worden...

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Oké, dat wist ik niet. Op het autostoeltje zelf staat dat ze vanaf 9kg vooruit mogen. Zal me er nog eens in verdiepen

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Klopt. Het is een advies maar geen verplichting. Advies is volgens mij zo omdat de voorwaartse impact groter is bij een eventueel ongeval. Als je je baby achterwaarts vervoert dan is de voorwaartse kracht bij een ongeval zo dat hij of zij in de stoel gedrukt wordt dus wordt het veiliger geacht. Helaas is achterwaarts in onze auto ook bijna niet te doen, of ik kan er zelf niet meer bij in 😂

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Klopt. Het is een advies maar geen verplichting. Advies is volgens mij zo o ...
Nouja achterwaarts past opzich nog wel. Hij schreeuwt alleen alles bij elkaar. Dacht dat als hij vooruit zou zitten hij tevredener zou zijn.

3 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi axissfix. Pluspunten: + 360 graden draaibaar, dus je kunt hem naar je toe draaien wat wij erg fijn vinden voor onze rug. + Je maakt hem vast met isofix en een topether, dus geen steunpoot die ruimte in beslag neemt. + Ziet er heel stevig en comfortabel uit en mijn dochter zit er (volgens mij 😋) lekker in. + Regelmatig in de aanbieding, wij hebben hem geloof ik voor €100,- minder gekocht dan de adviesprijs. + Kwam goed uit de ANWB test dus qua veiligheid zit het ook goed. + Er zitten haakjes aan de zijkant waar je de gordeltjes achter kunt haken wanneer je je kindje in of uit de stoel haalt dus je loopt niet te hannesen met gordeltjes die in de weg liggen. + Hij is niet enorm lomp, in mijn auto (volkswagen up) past hij prima achterin, alleen bij achterwaarts vervoeren moet ik de bijrijdersstoel naar voren zetten, maar de gewone maxi cosi paste überhaupt niet achterin dus dit is een hele vooruitgang 😂 Minpunten: - Hij is vrij zwaar en het vastzetten in de auto ging vrij lastig dus ik zou hem er niet zomaar uithalen of verplaatsen, dat kan wel onhandig zijn wanneer je iets groots wilt vervoeren en je achterbank even plat moet. - Er zit een ligstand op, maar ik zou dat geen ligstand noemen. Het is meer dat hij ietsje naar achteren gekanteld staat maar nog steeds vrij recht op. Tot nu toe valt het hoofdje van mijn dochter niet voorover wanneer ze in slaap valt, maar dat zou wel heel goed kunnen. - Bij achterwaarts vervoeren vind ik de beenruimte tussen de stoel en de achterplaat (het deel wat tegen de rugleuning van de achterbank aankomt) vrij beperkt, ik ben dan ook benieuwd of de benen van mijn dochter er goed tussen blijven passen totdat ze oud genoeg is om voorwaarts te vervoeren.

3 jaar geleden

Wij hebben de Joie 360. Deze kwam goed uit de bus bij Consumentenbond en is qua prijs/kwaliteit erg goed. Soms wel wat struggle met de 5punt gordel maar verder nix negatiefs :)

3 jaar geleden

Ik heb gisteren de maxi cosi axis’s besteld. Ik wou wachten tot de winkels weer open gaan maar ze wordt echt te groot en zwaar ;) voor de draagbare. Ik lees dat deze ook achterwaarts kan? Ik wou graag een 360 graden stoel maar helaas heb ik geen isofix dus dan zijn die er niet of zitten niet stevig.. Ben benieuwd dat draaibare lijkt me erg fijn!