54 Reacties
6 jaar geleden
Niet verzekeren wat je kunt betalen! Bij de meeste verkeringen betaal je gedurende een jaar voor aanvullende zorg meer dan je zult gebruiken. Dus alleen kiezen als je weet dat je meer kosten zult maken dan de extra premie.
6 jaar geleden
Jaa, toevallig net alles op een rijtje gezet! Als je in het ziekenhuis wil bevallen, poliklinisch, dan is het het meest voordeling via VGZ Ruime Keuze + Aanvullend ZorgZeker 2. Ik heb dit met andere zorgverleners vergeleken, en dus niet alleen omdat het toevallig ook op 24baby wordt aangeraden. Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes.
6 jaar geleden
Reactie op Kei
Jaa, toevallig net alles op een rijtje gezet! Als je in het ziekenhuis wil ...
Top dankjewel ik ga er even naar kijken😊
6 jaar geleden
Ik zit bij Univé en wil voor het aankomende jaar wel een goede aanvullende verzekering nemen. Ik heb uitgerekend dat de kosten voor een aanvullende verzekering voor een jaar minder zijn dan de kosten die ik van plan ben te maken (zonder ziekenhuisbevalling, ik wil graag thuis bevallen). Ik heb het dan vooral over de eigen bijdragen kraamzorg, een vergoeding zwangerschapscursus, vergoeding borstkolf, meer behandelingen fysio, menzendieck en vergoeding alternatieve zorg (bijvoorbeeld voetreflex). Indien nodig wordt een lactatiecursus en een poliklinische bevalling ook nog vergoed maar hoop dit niet nodig te hebben en heb dit niet meegenomen in de berekening.
Dus dat lijkt mij wel voordelig allemaal. Ik heb alleen geen andere verzekeraars bekeken omdat dit allemaal erg verwarrend vond en verder wel tevreden ben met Univé. Zijn jullie van plan volledig over te stappen of om ook aanvullend te nemen bij de huidige verzekeraar? Zijn er tips die jullie hebben?
6 jaar geleden
Vandaag overgestapt naar zekur. Voor mij kwam deze het beste en goedkoopste eruit.
6 jaar geleden
Menzis verzorgd2 , aanvullende waarbij kraamzorg volledig wordt vergoed!
6 jaar geleden
Reactie op Kringeltje
Niet verzekeren wat je kunt betalen! Bij de meeste verkeringen betaal je ge ...
Dat is zeker waar! Heel veel kosten vallen onder de basisdekking. Ik heb geen medische redenen voor een ziekenhuis bevalling, maar als dat wel zo wordt gedurende de zwangerschap, dan wordt alles vergoed omdat het medisch is. Eigen risico betaal je sowieso, wel of geen aanvullend pakket. Wij hadden uitgerekend dat je goedkoper uit bent zonder aanvullend pakket. In mijn geval. Heb wel Extra tandarts en fysio, maar dat heb ik altijd gehad.
6 jaar geleden
Reactie op Melaniejoannamarina
Vandaag overgestapt naar zekur. Voor mij kwam deze het beste en goedkoopste ...
Let wel op bij zekur dat je beperkte keuze in ziekenhuizen hebt! Heb gister toevallig naar die polis zitten kijken alleen waren aantal ziekenhuizen in de buurt helaas niet bij hen aangesloten.
6 jaar geleden
Menzis verzorgd2 , aanvullende waarbij kraamzorg volledig wordt vergoed!
Ik ben nu net ook overgestapt naar Menzis basis, verzorgend 2 via PMA! 👍
6 jaar geleden
Reactie op Mar1234
Let wel op bij zekur dat je beperkte keuze in ziekenhuizen hebt! Heb gister ...
Heb ik gedaan Alle ziekenhuizen in mijn buurt hebben contract!
6 jaar geleden
Reactie op Laurakooistra
Dat is zeker waar! Heel veel kosten vallen onder de basisdekking. Ik heb ge ...
Het stuk over je eigen risico wat jij zegt klopt niet.
Heb vandaag contact gehad over hun aanvullend pakket.
Vanuit ExtraVerzorgd 2 vergoeden we inderdaad de eigen bijdrage van een niet medische bevalling en de eigen bijdrage van kraamzorg. De borstkolf vergoeden we voor € 200 als dit onder begeleiding is, van een erkende lactatiekundige. Dit moet op de nota vermeld zijn. Er is geen eigen risico van toepassing op de bevalling en kraamzorg. Doordat de vergoeding van de borstkolf/lactatiekundige een onderdeel is van de ExtraVerzorgd 2 verzekering, is hierop ook geen eigen risico van toepassing.
6 jaar geleden
Reactie op Marleeeenie
Het stuk over je eigen risico wat jij zegt klopt niet.
Heb vandaag contact ...
Eigen risico en eigen bijdrage is iets anders 🙂
Eigen risico heeft inderdaad iedereen, of je nu wel of niet aanvullend verzekerd bent.
Eigen bijdrage wordt vaak vergoed in aanvullende pakketten.
Het is allemaal best ingewikkeld
6 jaar geleden
Reactie op SWSB
Eigen risico en eigen bijdrage is iets anders 🙂
Eigen risico heeft inderda ...
Ik weet dat je eigen risico anders is als je eigen bijdrage 😉
Echter buiten het feit dat je je eigen bijdrage hebt voor kraamzorg en niet medische bevalling ziekenhuis, is het niet zo dat dit ook nog je verplicht eigen risico kost.
6 jaar geleden
Ook ik ben erg aan het twijfelen of ik mijn zorgverzekering moet veranderen.. ik zit momenteel bij zilveren kruis en ben aanvullend verzekerd voor tandarts maar meer niet.. nu ik een kleintje krijg vroeg ik me dus af of het handig is om me aanvullend te verzekeren. Heeft iemand dit gedaan en was dit voordeliger? Ik zag dat veel dingen gewoon vergoed worden vanuit de basisverzekering, maar de kraamhulp eigen bijdrage, en ziekenhuis kosten eigen bijdrage en het kraampakket niet. Als ik me aanvullend zou verzekeren dan hoef ik die eigen bijdrages niet te betalen. Ben ik dan dat jaar voordeliger uit met mijn hogere verzekering dan dit allemaal gewoon eenmalig te betalen????? Help!!
6 jaar geleden
Ik ben er uit ik blijf gewoon bij anderzorg.
180 moet ik dan betalen voor de kraamhulp.
En ik hou er rekening mee dat het wel weer
Mediche word. Anders iets van 300 nog wat zelf betalen.
Ben dan goedkoper uit dan als ik extra verzekeringen afsluit.