15 Reacties
5 jaar geleden
Kan het niet zo zijn dat ie oorpijn heeft? Wanneer dat het geval is dan is er een enorme druk op de oren wanneer babys liggen..misschien even langs de dokter om dit te laten nakijken?
Anders misschien tandjes? Of gewoon inderdaad een sprongetje
. Maar dat verklaart niet het feit dat ie gaat krijsen wanneer je hem laat liggen..
5 jaar geleden
Wel herkenbaar, wij dachten misschien dat er tandjes aan het groeien zijn ook al zien we nog niks. Onze baby slaapt wel bij mij aan de borst, in de draagzak of snachts bij ons in bed maar inderdaad zodra we hem weg leggen is het een ramp. Verder ook korte dutjes en zeer onrustig.
Hij heeft ook exceem maar heeft tot nu toe nog niet eerder zo gedaan dus we hebben jeuk eigenlijk al uitgesloten..
Heb je verhoging uitgesloten?
5 jaar geleden
In de oogjes wrijven en aan de oren zitten is vaak een vermoeidheidssignaal. Maar aangezien hij ook heel veel huilt bij plat liggen zou ik oorpijn inderdaad even laten uitsluiten bij de huisarts. Ook wanneer hij verder geen verhoging heeft. Iets als oorontsteking kun je beter vroeg bij zijn!
5 jaar geleden
Reactie op Sarahb
Is zijn voeding gewijzigd? Andere melk? Papjes gestart? Lijkt me allergie. ...
We zijn inderdaad van voeding gewijzigd omdat ik dacht aan een koemelkallergie. We zijn gegaan van Nutrilon Prosyneo (HA) naar Nutrilon Pepti. Nog geen week bezig met de Pepti. Volgens de kinderarts reageren ze op een allergie veel sterker, zoals bijvoorbeeld ook diarree en koorts, wat hij niet heeft. Aan wat is jouw kindje allergisch?
5 jaar geleden
We zijn ondertussen naar de dokter gegaan vandaag en er is geen oorontsteking. Oortjes waren volledig in orde. Ook geen koorts.
Ik weet het niet. Misschien is het gewoon een fase (of sprongetje) waardoor hij ook heel onrustig is. Soms begint hij zomaar te wenen, zonder reden. Mijn buikgevoel zegt dat hij last heeft van iets, maar zowel pediater als huisdokter zeggen dat er niets is. Het zal aan mijn onzekerheid liggen waarschijnlijk..
5 jaar geleden
Ons zoontje is ongeveer even oud (23/4), en grijpt (en wrijft) ook naar zijn oortjes af en toe. Ik had ook schrik voor oorontsteking, want zijn zusje en ik zijn goed verkouden, maar is al iets langer dan een week bezig en bij oorontsteking zou het toch net anders zijn (bv veel last bij neerleggen en 's nachts in zo'n geval). Ik denk dat het met moeheid kan te maken hebben bij hem, maar zeker ben ik niet. Hij drinkt ook onrustig aan de borst sinds ongeveer even lang, soms huilen bij de start, maar ook soms tussendoor of naar het einde toe. Ik denk mss idd een sprongetje, en mogelijk gecombineerd met de "4 maanden dip" ivm borstvoeding: dat houdt o.a. in dat de melk pas komt wanneer de baby drinkt ipv dat die verzameld wordt gedurende de voorbije uren. Mss vindt hij het niet snel genoeg gaan, hoop alleen dat hij voldoende binnenkrijgt... want hij raakt daarbij ook nog eens makkelijk afgeleid nu :-)
5 jaar geleden
Reactie op MelissaMelissa
Ons zoontje is ongeveer even oud (23/4), en grijpt (en wrijft) ook naar zij ...
Hier hetzelfde hoor. Ik ben sinds 2 weken gestopt met borstvoeding en hij drinkt nu ook redelijk onrustig zijn flesje leeg. Ik vermoed dan toch eerder een fase aangezien jouw zoontje ongeveer dezelfde leeftijd heeft.
5 jaar geleden
Mijn dochtertje, morgen 20weken doet dit ook en bij haar zijn zit echt duidelijk vermoeidheid signalen. Zodra ik haar dan in bedje leg slaapt ze. Huilt ook wel eens uit het niets bij verschonen, maar he het is nog steeds een van de communicatie signalen die zij enkel nog kunnen geven.
5 jaar geleden
Krijgt hij misschien tandjes?
Daar kunnen ze ook last van hebben. Onrustig, slecht eten, wrijven over wangetje/oortje (ogen dan weer niet, maar miss vd moeheid?)
5 jaar geleden
Huilt hij ook als hij in je armen ligt? Wij hadden ook opeens dat hij weer huilde op het verschoonkussen of ineens uit het niets (terwijl hij alleen maar moppert/huilt als hij niet snel genoeg z’n fles krijgt of naar bed moet). Bij mij lijkt het een fase te zijn. Misschien weer geborgenheid? Ze maken natuurlijk weer een ontwikkeling mee wat eng is, er komt veel op ze af, ze zien de wereld opeens anders (letterlijk, want ze kunnen nu meestal omrollen). Ben je bij een osteopaat geweest? Goede ervaring mee. Zij kijken ook verder