19 Reacties

3 jaar geleden

Yups maar vraag niet hoe ;)

3 jaar geleden

Nou hier ook niet echt. Ze wil het wel graag zelf doen, vaak doen we het samen. Wij prikken het op de vork en zij pakt de vork aan en stopt het in haar mond. Ze is van 6 april. Opzich kan ze het een beetje zelf, ook met een lepel, maar dan ligt er meer naast dan in haar mond

3 jaar geleden

Dochter wil hier ook alleen maar zelf eten, al vanaf 1 jaar. Gaat opzich ook vrij goed.

3 jaar geleden

Mijn dochter (ook 16,5 maand) doet het zelf, wil ook alles zelf doen. Vooral veel laten experimenteren en oefenen.. In het begin ging er meer naast, dan in haar mond..Nu gaat t langzaam beter, maar ik ben nog steeds heel blij met de slab met het 'opvangbakje' 😅

3 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Nou hier ook niet echt. Ze wil het wel graag zelf doen, vaak doen we het sa ...
Inderdaad samen doen doe ik ook! Dankjewel voor je reactie

3 jaar geleden

Reactie op Aman85

Mijn dochter (ook 16,5 maand) doet het zelf, wil ook alles zelf doen. Voora ...
Ja inderdaad.. ga het maar baken aanbieden dan bij hem!

3 jaar geleden

Reactie op Elize408

Ja inderdaad.. ga het maar baken aanbieden dan bij hem!
Gaat helemaal goed komen! Ze doen het allemaal op hun eigen tempo, maar uiteindelijk komen ze er allemaal! 🥰

VRIEND

3 jaar geleden

Wij doen het ook samen met onze dochter, qwark en puree laat ik haar zelf doen, soep doen we samen. Boterham doet ze zelf afhappen. Het gaat steeds beter maar af en toe moet ik toch wegkijken🤣

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 17 maanden maar eet liever met z'n handen. Pakt de vork wel aan en eet het er wel vanaf maar dan pakt hij snel met z'n andere hand alvast een nieuw stukje van het bord 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Mijn zoontje is 17 maanden maar eet liever met z'n handen. Pakt de vork wel ...
Hier ook zo!

3 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Hier ook, soms even een hapje met een lepel, maar vooral lekker met de handjes. Ik leg wel altijd een lepel neer, mocht ze willen oefenen dan kan dat. De pap in de ochtend voer ik gewoon nog, anders te veel zooi.

3 jaar geleden

Ik heb trouwens deze lepeltjes besteld via Amazon. Ze zijn van siliconen en er zit een uitsparing in, daarin blijft dan een beetje yoghurt of kwark zitten. Het maakt dan niet zoveel uit hoe ze de lepel houdt, zelfs op zijn kant is geen probleem. Bij een gewone lepel viel dr yoghurt er dan steeds af wat zd frustrerend vond. Deze nu 1 keer gebruikt (moest nog beetje helpen met in de yoghurt dopen), maar ze vond het leuk om te doen!

3 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Hier net hetzelfde, ook bijna 17 maanden! 😀

3 jaar geleden

Mijn zoon vertikt het vaak om zelf te eten, of met zijn handen of ik moet hem voeren 😬

3 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Hier ook precies hetzelfde ! Mijn zoon is ook 17 maanden !

3 jaar geleden

Reactie op Zoe-Ann

Hier ook precies hetzelfde ! Mijn zoon is ook 17 maanden !
Hier ook hoor! Vork ligt er voor de sier 🙈 maar pap gaat wel best goed zelf met de lepel!

3 jaar geleden

Hier ook niet met een lepel hoor, sjonge waarom moet ie dat al kunnen Laat je niet gek maken. Ik vind het eigenlijk best schokkend dat een baby van 16 maanden dit al.zou moeten kunnen. Pff ze kunnen nog de rest van hun leven groot zijn en zelf eten. Jemig..worden ze bij kinderopvang ook al gedrild ?

3 jaar geleden

Ik zou je niet te druk maken. Hier kan onze zoon met een lepel eten, maar ja... Wat is kunnen? Soms lanceert hij eten richting de muur. Na het rijst eten kan hij ook in de douche, omdat het zelfs in zijn oren zit. Maar op zich, gewoon proberen zou ik zeggen. Hier pakt hij met zijn handen en met de lepel. Het maakt het avondeten ook gewoon leuk daardoor.