17 Reacties
3 jaar geleden
Ohh ja die opvang. Haha, ze neemt van alles mee naar huis. Rota virus was ook fijn.
Paar weken terug had ze de 6e ziekte en nu heerst de hand voet mondziekte op de groep. Ik denk dat ze die nu te pakken heeft, want ze is erg onrustig vanavond, heeft veel troost nodig.
Ik geef nog borstvoeding, dus ik vertrouw erop dat ik haar voldoende ondersteun wanneer ze dit nodig heeft.
Ze bouwen wel een sterk immuunsysteem op zo he?
3 jaar geleden
Hai hai,
Wat een vervelende situatie.. ik heb weinig tips behalve mijn eigen kijk/ervaring te delen;
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde.. vrijwel elke week een nieuwe verkoudheid enregelmatig gepaard met koorts. Ik laat echter mijn zoontje niet testen, ik ben daar persoonlijk enorm tegen. Ieder zijn eigen visie daarin natuurlijk :) en ik weet niet beter dan dat dit normaal is omdat kindjes weerstand moeten opbouwen.. ik ga daarom vrijwel nooit naar de dokter (1x omdat ik vermoeden had van oorontsteking, maar moesten we het eigenlijk gewoon uitzitten en het werd ook snel weer beter). Mn zoontje knapt ook altijd weer op en ik heb langzaam het idee dat hij er steeds beter tegen kan. Het is vermoeiend. Hier is het vaak een aantal nachten slecht slapen en huilen maar vaak lijkt hij te wennen aan de verkoudheid en knapt hij later ook weer op..
Ik denk vooral juist blootstellen aan veel buitenlucht, juist niet alles perfect schoon houden maar uiteraard wel veilig genoeg.. :)
3 jaar geleden
Mijn 2de kindje heeft juist hetzelfde probleem. Constant ziek en verkouden. Daardoor heel veel ooronstekingen. Onlangs buisjes laten steken, maar vorige week was het weeral prijs. Koorts 39,6 en weer een ooronsteking. Dus ook met buisjes. Ik word er ook moedeloos van. Sinds hij naar de onthaalmoeder gaat, heeft hij veel meer slechte nachten dan goede. En daarvoor sliep hij zo goed. :(
3 jaar geleden
Hier ook een jongetje die al 4x goed ziek geweest is de afgelopen 5 maanden. Rs virus, 3x oorontsteking. Alle keren koorts en verkoudheid klachten. Dus hier ook slapeloze nachten, heel veel zorgen voor ons kindje. Weinig tijd voor elkaar.
Wij gaan nu naar een homeopaat. Ziek zijn is natuurlijk belangrijk om weerstand op te bouwen, hoe krom dat klinkt. Maar tijdens de behandeling merkte we dat hij sneller van de klachten af is. Dus 1 dag koorts ipv 3 a 4 dagen. Nog steeds veel snot enzo hoor maar gewoon doorzichtig. We zijn nog niet heel lang bezig dus op de lange termijn weet ik niet of ik het zou adviseren.
We proberen dit omdat ik medisch gezien niet veel verder kom. We hebben echt geen fijne huisarts. (lees: waarnemers, de één is voor antibiotica de ander tegen. Er wordt naar me geluisterd maar zonder iets weer naar huis gestuurd)
Beterschapjes voor je kindje!
En wat betreft een tweede kindje: onze oudste zoon is prematuur geboren, wij hadden ons daardoor voorbereid op echt van alles qua medische molen. Hij heeft echt nooit iets ernstigs. Verkouden zijn hoort er nu eenmaal bij (toen hij klein was keek niemand er naar om, was dit normaal) nu is het met corona allemaal anders natuurlijk. Maar zo zie je maar, ieder kindje is anders.
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Mijn 2de kindje heeft juist hetzelfde probleem. Constant ziek en verkouden. ...
Ik ga wel altijd naar een kinderarts, want een huisarts reageert veel minder snel. Een kinderarts ziet meteen het is ernstig. Bij de huisarts moet je meestal nog eens 3 dagen wachten als de koorts dan niet beter is, doen ze pas onderzoeken. Zo heeft mijn eerste kindje eens een longontsteking gehad. Was al bij 2 huisartsen geweest en na 5 dagen bleek het dan een longontsteking te zijn. Veel te lang gewacht met foto's te laten nemen dus!
3 jaar geleden
Hey mamatjes. Ik had hier ook eens een topic over geopend. Hier was het ook constant van dat. Ik moet wel zeggen. Vorig jaar september, oktober, november, december waren het ergste. In December heb ik ze dan 3 weken thuis gehouden. Gelukkig was dat haalbaar. Dan ging het precies wat beter. Deze week en vorige week had ze ook terug een verkoudheid maar is de eerste keer dat ik geen koorts gemerkt heb bij een verkoudheid.
Heel veel courage! Het zal beteren! Vroeg of laat! 😘😘
3 jaar geleden
Op een dagverblijf heerst zoveel waar je niet aan ontkomt. Nu zeg ik niet haal je kind er weg, want dat is wel het laatste wat je wilt. Maar onze smurf gaat naar een gastouder, is het 1e jaar niet verkouden geweest en nu eigenlijk ook nooit ziek of snotterig. Maarja met als nadeel dat hij waarschijnlijk weinig weerstand zal hebben. Dus het heeft beide voor en nadelen... maar een kind wat zelden lekker in zijn vel zit doet je moederhart geen goed. Sterkte
3 jaar geleden
Onze gaat ook naar de opvang en heeft inderdaad ook bijna altijd de dag erna weer iets nieuws. Twee keer noro gehad, alle soorten griep en verkoudheid, hoge koorts en nu weer mond en klauwzeer (maar dan de menselijke variant haha). Ze is er nog nooit voor naar de arts geweest, al heb ik tweemaal op het punt gestaan te bellen. Eigenlijk komt ze er altijd wel weer overheen en vrij sbel ook. En ze blijft vrolijk en alert, eet goed en drinkt goed. Ik snap heel goed dat jullie er gek worden, dat heb ik ook wel eens. Maar anderzijds zie ik er ook wel weer het nut van in: met elke overwinning op een virusje is haar immuunsysteem weer war sterker. Daarmee hoop ik een steeds gezonder kindje te hebben en dat houdt het uit te houden voor mij. Sterkte aan jullie allebei!!
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Mijn zoontje gaat ook naar een onthaalouder. Ze heeft max 8 kindjes. En toc ...
8 kindjes? Wauw dacht dat 6 de max was. Mijn gastouder heeft maar 2 andere kindjes naast mijn zoon op de dagen dat hij gaat. Hij is vrijwel nooit ziek, geen idee of hij meer ziek zou zijn als hij naar een kinderdagverblijf zou gaan natuurlijk🙂
3 jaar geleden
Reactie op Lindah1989
8 kindjes? Wauw dacht dat 6 de max was. Mijn gastouder heeft maar 2 andere ...
Bij ons ook max 8 maar dat is dit jaar niet het geval..voor onze dochter ging zei ze dat ze wat minder kids wilde. Dus ik denk dat onthaalouders daar wel zelf iets in te zeggen hebben.
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Mijn zoontje gaat ook naar een onthaalouder. Ze heeft max 8 kindjes. En toc ...
O dat denk ik dan ook 🙈... ach wie weet wat ons nog te wachten staat als hij naar de psz of school gaat straks. Want sommige kinder ziektes kunnen ze beter nu krijgen dan pas na hun 4e hoor. Dus daar hebben jullie misschien weer meer "geluk" mee, dat ze er al een aantal gehad hebben.
3 jaar geleden
Jep, hier ook één die steeds weer iets nieuws oploopt op de opvang. Sinds afgelopen week heeft hij iets met een nare blafhoest en inmiddels komt er ook snot bij kijken. Nu had ik daar wel op gerekend, want al eerder over gehoord van andere ouders, maar waar ik geen rekening mee had gehouden, is dat ik zelf ook steeds meedoe. Ik dacht dat ik zelf gewoon een beetje mee zou snotteren, maar ik ben dus telkens echt ziek. En dat maakt het wel zwaar, vind ik, want je kan met zo'n kleintje ook niet echt lekker uitzieken. Ik hoop dat het in de zomer allemaal wat minder wordt met de virussen 🤞
3 jaar geleden
Reactie op Loki87
Jep, hier ook één die steeds weer iets nieuws oploopt op de opvang. Sinds a ...
Ja hier ook. Niet alrijd maar al een paar keer ferm prijs gehad. Dan moet ik soms thuisbliiven van werk voor onze dochter die ziek is en dan ook nog eens voor mezelf 🙈. Voel me daar soms echt heel lastig over
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Ja hier ook. Niet alrijd maar al een paar keer ferm prijs gehad. Dan moet i ...
Oh, hier ook. Voor mijn gevoel werk ik nog nauwelijks (valt effectief wel mee, maar het voelt anders). En al mijn verlof voor dit jaar is al op aan ziektedagen voor mijn zoontje. Het is echt moeilijk, zeker nu hulp (ik ben alleenstaand) door Corona niet meer zo vanzelfsprekend is als je ziek bent. Het is echt een lastige puzzel af en toe.
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft vorige heeft vorige week een wendag gehad op de creche en heeft een flinke loopneus sindsdien 🤧. Als ik jullie verhalen lees word ik wel angstig om haar naar de creche te sturen, ze is tot nu toe nog maar 1x ziek geweest, dus waarschijnlijk ook nog niet zo veel weerstand 😕 Hopelijk valt t mee 🤞