18 Reacties
2 jaar geleden
Ergens op internet gelezen dat ze pas vanaf 3 jaar aanraden, omdat ze dan pas goed beseffen of ze er wel of niet uit horen te komen.
Als je last hebt met tillen/bukken zou je kunnen overwegen om een hoog bedje met hekje te nemen als die ze bij de kinderopvang hebben. Zijn nieuw wel duur, maar regelmatig tegen redelijke prijs op marktplaats te vinden :
https://link.marktplaats.nl/m1794339030?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
2 jaar geleden
Wij hebben onze zoon met 19 maanden in een 1 persoonbed gelegd met een bedrek/valbescherming die je onder de matras kunt schuiven. Dit ivm mijn huidige zwangerschap zodat hij rustig kan wennen aan een groot bed, want het andere kind krijgt zijn ledikant.
Hij is 1x uit bed geklommen (in de 1e week). Hem daarop aangesproken en hij heeft het daarna niet meer gedaan.
Hij heeft wel een slaapzak aan en we gebruiken een dekbed (bed laag opmaken) waardoor hij redelijk vast/strak in bed ligt. Hierdoor wordt er uit komen ook wat moeilijker.
Overigens... Hij is ook 1x uit zijn ledikant geklommen. Als hij weg wil doet ie het toch wel ;-).
2 jaar geleden
Wij hebben onze zoon op 19 maanden een vloerbed gegeven. Ook omwille van rugklachten in mn tweede zwangerschap. Hij doet wel nog steeds zijn slaapzak aan en heeft geen dekbed. De eerste dagen kwam hij elke avond verschillende keren uit bed, maar we hebben hem er telkens weer rustig en consequent helpen in kruipen en sindsdien blijft hij in bed liggen tot het tijd is om s morgens op te staan. :-)
2 jaar geleden
Wij hebben met 18 maanden een peuterbedje aangeschaft! Eerste 2-3 avonden op avontuur gegaan, daarna lief blijven liggen. Soms is eruit klimmen gewoon gevaarlijker
.. Als de rest van de kamer goed beveiligd is, en je zelf de eerste paar avonden in de buurt blijft, kan er niet zoveel misgaan hoor! Lijkt me een goed plan.
2 jaar geleden
Nou, ladies. We hebben het dan nu toch maar geprobeerd. De zijkant eruit gehaald. Floris is nu 22 maanden.
We waren bang dat hij zowel 's avonds als 's ochtends direct uit bed zou komen. Maar geen enkele keer! En hij vindt het volgens mij ook gezelliger zo (of dat hoop ik gewoon alleen haaahaha).
2 jaar geleden
Thanks voor jullie reacties. Dat heeft me zeker moed gegeven om het gewoon te proberen.
2 jaar geleden
Allebei. Slaapzak zodat hij niet uit bed klimt en een dekentje omdat hij daar zo mega lekker onder slaapt. Het is nu net een puber, ik krijg hem soms met geen mogelijkheid uit bed als hij al wakker is. Dan gaat ie steeds weer liggen en trekt z'n deken over zich heen 😂
2 jaar geleden
Reactie op Sunshineafterrain
Allebei. Slaapzak zodat hij niet uit bed klimt en een dekentje omdat hij da ...
Aaaah wat heerlijk hahaha!! Hier vannacht helaas 1 x uit bedje gevallen.. 🙈 gelijk matras eronder gelegd. Rest van de nacht ging het goed, wel vroeger wakker dan anders.
2 jaar geleden
Reactie op Paige
Jaa had een deken/dekbedovertrekken besteld deze komt vandaag binnen!😊 Hop ...
Ahh, ja we hebben er zo'n rekje op zitten van de Ikea. Dus hij zou er wel uit kunnen klimmen, maar niet uit rollen.
2 jaar geleden
Hier slaapt onze dochter vanaf 21 maanden in een groot bed. Ben de eerste dag bij het middagdutje met de babyfoon op de gang gaan staan en als ze eruit wilde meteen de deur open en zeggen dat dat niet mocht. Nu 3 maanden later denkt ze geloof ik nog steeds dat ik altijd op de gang sta 😂 ze komt er nooit uit zonder dat ik het zeg.