18 Reacties

één jaar geleden

Is hier ook echt vanzelf gegaan. Het potje staat op haar slaapkamer. Voor het naar bed gaan wil ze er ook altijd op zitten en als ze dan een plasje heeft gedaan geven we haar een applaus. Dat is voor haar echt een stimulans om het een volgende keer weer te doen. Gister heeft ze voor het eerst op het potje gepoept. Ze stond onder de douche en gaf aan dat ze moest poepen dus hup potje onder de douche en ze deed de boodschap er op. Aankomende zomer gaan we weer lekker met de blote billen de achtertuin in en als het dan nog niet lukt doen we haar een onderbroekje aan met een luier er overheen in plaats van andersom.

één jaar geleden

Reactie op mama van Ayla 💕

Is hier ook echt vanzelf gegaan. Het potje staat op haar slaapkamer. Voor h ...
Wat knap!! Ik hoor vaker dat het vanzelf gaat. Ik hoop dat dat hier ook zo gaat

één jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Wat knap!! Ik hoor vaker dat het vanzelf gaat. Ik hoop dat dat hier ook zo ...
Het enige advies wat ik hier in kan geven is er geen druk op zetten en spelenderwijs het potje introduceren. Als hij dan interesse krijgt in wat zo’n potje nou is en waar het voor dient dan ben je al bij de volgende stap. Succes! En niet teveel mee zitten want het duurt nog even voor hij naar de basisschool gaat! 😃 Die richtlijn houden we hier aan haha!

één jaar geleden

Reactie op mama van Ayla 💕

Het enige advies wat ik hier in kan geven is er geen druk op zetten en spel ...
Hij begrijpt gelukkig wel dat poep en plas in de wc moet. Hij gaat altijd met ons mee naar de wc, zit wel op het potje maar nog niet zonder kleren. Hij trekt de wc ook graag door maar hier blijft alles bij. Hahaa voor je het weet is het zo ver nog een jaar en hij mag naar de basisschool vind het zo snel gaan allemaal dus voor mij extra druk om het dit jaar te doen slagen, we willen in de zomer hem veel zonder luier laten lopen hopelijk werkt dit

één jaar geleden

Hier gewoon luier uitgelaten. En natuurlijk uitleg enzo. Sinds 2jaae en 2 maanden zindelijk. Advies van een zindelijkheid training. Luier maakt lui.

één jaar geleden

Hier een weekje erin geinvesteerd: elke 10 minuten zeggen dat ze geen luier aanheeft en of ze op het potje moet plassen. Bobbi boekje over 'op het potje' gekocht en een potje die een muziekje speelt als ze erop plast. Daarna op een enkel ongelukje hier en daar z.g.a. zindelijk. Maar inderdaad wel goed gekeken naar wanneer ZIJ er klaar voor was zodat het potje niet ging tegenstaan

één jaar geleden

Toevallig hebben wij dit twee weken geleden aangepakt. Ik heb één week vrij genomen en vier A4 tjes met vakjes uitgeprint met erboven "Joepie de poepie een plassie en een poepie" . Die week mocht hij elke plas of poep op het potje of in de wc een sticker plakken en bij één vel vol kreeg ie een cadeautje. Mooie grote jongens onderbroeken en hemden ipv luiers en rompers. Week ervoor al goed voorbereid dat de luier vanaf zaterdag af gaat en hij grote jongens onderbroeken krijgt. +Boekjes over zindelijkheid gelezen. 1e dag had hij 5 ongelukjes, 2e dag 3, 3e dag nog maar 1 en nu nog maar heel af en toe een ongelukje! Ging dus mega snel! Echt een trotse mama hier🥰

één jaar geleden

*wel luierbroekje wat we slaapbroekje noemen met middagslaapje en in de nacht. Ik geloof dat nacht zindelijkheid vanzelf komt als ze overdag een tijd al goed gaat

één jaar geleden

Spelenderwijs waren we eerst in de zomer begonnen, maar dat vond hij 1 dag leuk en daarna niet meer. In de winter weer gestart met vooral consequent in de ochtend en voor het slapen gaan even naar de wc/potje. Eerste paar keren deed hij geen plasje en toen in eens wel en ook iedere keer. Dit hebben we een aantal weken volgehouden. Paar weken terug zonder luier geprobeerd, maar hij kreeg in eens uitslag en toen wilde hij perse een luier aan. Nu is dat inmiddels weg en zijn we afgelopen weekend weer gestart. Vrijdag was ik met hem even thuis en toen zei ik dat alle luiers in eens op waren 🙈. Hij wilde ze gaan zoeken, dus hebben we dat gedaan en ze waren echt op zag hij. Dus liep hij de hele dag zonder luier en had die dag maar 1 ongelukje gehad. We vroegen toen wel ieder uur moet je plassen en de ene keer zei hij ja en de andere keer nee. Sindsdien gaat het redelijk goed. Afgelopen dagen echt nog wel een paar ongelukjes gehad. Oh ja poepen dat vond hij eerst moeilijk op het potje, maar dat gaat nu ook goed. Wat hier geholpen heeft is vooral met zijn behoeftes meegaan, goed zijn signalen in de gaten houden en aangeven dat er geen luiers meer zijn. Daarnaast een heel weekend nergens heen gaan en consequent aan hem vragen of hij moet plassen of niet. Op de opvang lijkt het ook redelijk goed te gaan. De nacht komt hier vanzelf wel.

één jaar geleden

Hier is ze sinds november zindelijk, was in drie dagen gepiept. Wij hebben het a.d.h.v. een online cursus gedaan van Big Little Feelings. Gaat uit van leren luisteren naar je buik. Zonder er druk op te leggen en bij successen ook niet overdreven prijzen, want dat kan de boodschap geven dat jij het heeeel groots en belangrijk vindt, waardoor dit stress geeft bij je kleintje: lukt me het wel nog een keer? Het is een zeer complete cursus, gaat in op voorbereiding, start en zelfs speciale modules over 'verzettende peuters' en driftbuien, over poepen, ondergoed, openbare toiletten, de eerste uitstapjes en nog meer. Het is een Engelstalige cursus, maar de 2 dames vertellen alles in het Engels in filmpjes. Dus weinig tot geen leeswerk. En allemaal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek naar wat echt werkt. Wij waren heel tevreden, misschien hebben jullie er ook wat aan... succes!

één jaar geleden

Ik ben ook aan het kijken hoe ik het kan aanpakken.Zijn jullie een paar dagen thuis gebleven tot het goed ging? Dat moet je dan wel zo plannen. En hoe doen jullie dat als er op het potje gepoept is met legen? Daar zie ik nml tegenop😅 Nog tips?

één jaar geleden

Beetje late reactie maar hier is peuter zindelijk! Wij hebben gewacht tot hij zelf aangaf geen luier meer aan te willen. Toen ook uitgelaten behalve bij weggaan. Oma’s en opvang geïnstrueerd ook en die hebben ook geholpen. Potje neergezet, dat ging mee door t hele huis en de tuin. Telkens bij thuiskomen, voor weggaan en na eten op het potje gezet. Stickers gegeven waarmee hij iets kon verdienen. Eerst bij 3 stickers, toen 5, toen 7 enz. Gestopt toen we zagen dat t echt goed ging. We zijn er niet voor thuisgebleven maar wel eerst echt thuis geprobeerd en bij weggaan nog een luier. Toen dat goed genoeg ging luier afgelaten en gewoon continue bij weggaan en ergens aankomen naar de wc gegaan. Dat ging vaak goed, soms nog een ongelukje gehad. Dus vooral hydrofiel mee, klein flesje water mee om schoon te maken en veeeeel reserve kleding mee als je weggaat. Na twee weken was hij echt zindelijk overdag. Ideaal en zo best makkelijk.

één jaar geleden

Nou wij zijn sinds afgelopen vrijdag bezig. Althans hebben het echt al meerdere malen geprobeerd maar toen was onze dochter er echt niet klaar voor. Nu merk ik in haar blote billen in de tuin dat ze steeds vaker het potje opzoekt. Vreemd genoeg zodra ze een onderbroek aan heeft laat ze meteen alles lopen en vergeet ze het potje weer. Ik ben erg zoekende naar de balans om niet te erg te pushen zodat het tegen gaat staan maar wil nu ook wel doorpakken omdat er een kleine opening lijkt te zijn. Ze is trouwens 3 jaar en bijna 3 maanden.

één jaar geleden

Reactie op Anouk123456×

Nou wij zijn sinds afgelopen vrijdag bezig. Althans hebben het echt al meer ...
Is ze gevoelig voor beloningen? Hier werkte dat als een trein. Ik maakte stickerkaarten met een aantal vakjes en een getekende beloning. Dat kon een ijsje zijn, een bezoekje aan de speeltuin, een cadeau kopen, een taartje, een tosti eten, verzin t maar. Ik begon met 3 vakjes, dat bouwde langzaam op naar 10. Het werd echt een spel op enig moment, hij bleef maar plassen op t potje 😂 maar daarmee ging t wel steeds beter. Toen hij t doorkreeg gestopt met beloningen en vooral verteld hoe enorm knap we het vinden.

één jaar geleden

Reactie op Coco88

Is ze gevoelig voor beloningen? Hier werkte dat als een trein. Ik maakte st ...
Ja maar na zo'n beloning vindt ze het vervolgens wel weer welletjes en dan laat ze alles weer lopen. Het stickers plakken vindt ze erg leuk dus dat doen we er ook bij. Maar doordat het al zo'n tijd proberen geweest is missen die dingen nu z'n doel. Af en toe een sticker, het geeft geen prikkel om het vaker achter elkaar te doen.

één jaar geleden

Onze zoon was enorm preuts, wilde niet eens naakt zijn. Namen hem altijd mee naar de wc om te zien hoe wij deden plassen en poepen en bij mn vriendin hoe haar kindje dat deed die was al zindelijk. Maar zelf moest hij er niks van weten. Ben begonnen met boekjes voor kinderen over zindelijk worden te gaan lezen met hem. Ik ben 3 mei bevallen van ons 2e zoonfje dus dacht ik hou het even bij de boekjes en ga de strijd later wel aan als de baby wat ouder is, maar ineens wilde hij op het potje en zn eerste boodschap was meteen een poep op het potje! Vanaf die dag heeft hij nog maar 2x een ongelukje gehad en is vanaf toen gewoon zowel dag als nacht zindelijk. Heeft 2x snachts geplast maar verder niet. Hij vond het blijkbaar ineens tijd of het de boekjes waren of dat hij grote broer is geworden en grote jongens niet meer een luier hebben geen idee! Maar ik was super bezorgd dat het hier nooit zou gebeuren maar zo zie je, als ze er klaar voor zijn komt het vanzelf. Zou wel potje in huis gewoon hebben staan zodat het wel geïntroduceerd is.

één jaar geleden

Hai, ik weet niet hoe het ondertussen bij je gaat maar zag je topic nu net voorbij komen. Mijn oudste wilde ook nooit op d'r wc of op het potje. Verder kon hij alles goed aangeven wanneer hij iets wel/niet wilde dus ik heb niet gepusht oid. Uiteindelijk gaf hij het zelf aan toen hij 3jr en 10mnd was en was ook direct volledig zindelijk. Mijn jongste is nu 3jr en 4mnd en is sinds 2mnd zindelijk. Hij ging al een tijdje mee met mij, z'n broer, zelfs met opa en oma naar de wc🙈 wilde niet op het potje en ook geen wc bril verkleiner maar meteen net als wij op de wc. Hij heeft een paar ongelukjes gehad maar op 1 hand te tellen. Wilde wel nog een luier aan om te poepen of deed dit sochtends zodra hij wakker werd (had snachts nog wel een luier aan) tot hij 'per ongeluk' op de wc poepte en z'n broer en ik stonden te juichen voor hem. Vanaf dat moment zindelijk. Zijn nu ook bezig met de nachten (wil hij zelf zonder luier, maar dat is nog iets lastiger) Sorry heel verhaal geworden maar mijn tip is wel; probeer het een beetje los te laten, nog geen 3 is echt nog wel jong en bij de meeste kindjes komt dit vanzelf goed.