4 Reacties

9 maanden geleden

Hoi! Misschien doe je het al, maar misschien helpt het om op een rustig moment in gesprek te gaan met haar. Bijvoorbeeld vragen waarom ze in haar broek plast, omdat ze al zo'n grote meid is en ze heel goed op de wc kan plassen en dat een ongelukje natuurlijk kan gebeuren en dat het niet erg is, maar dat ze beter op de wc kan plassen.. nouja dat idee..meer de focus leggen op het goede wat ze doet.. bij ons heeft het (denk ik) wel gewerkt. Succes in ieder geval en het komt wel goed!

9 maanden geleden

Zelf ook de vieze was etc. laten opruimen. Verantwoordelijk maken voor haar ongelukje. Was mee in de wasmachine doen. Niet om leuk te maken, maar dit hoort er ook bij. Meer zo'n manier. Vertrouwen geven dat ze het zelf kan en mag aangeven? Ik moest de natte onderbroeken eerst ook voor lief nemen. Oke je hoeft niet, zeg jij dan wanneer je wel moet plassen? Je kan het! Succes!

9 maanden geleden

Oh zo herkenbaar dit, ons zoontje heeft precies het zelfde. De ene dag beter dan de andere. Ik volg ook voor eventuele tips

8 maanden geleden

Mijn zindelijke zoontje had ook een beetje een gekke terugval en plaste op de gekste momenten. Wat wij toegepast hebben: - wel herinneren aan wc en uitleggen dat we een natte broek willen voorkomen. Niet dwingen want ik wil ook dat hij zelf de signalen van plassen en poepen goed gaat herkennen. We plassen wel voor we weggaan van huis om nattigheid onderweg te voorkomen. - feitelijk benaderen, we hebben het hier dus niet over ongelukjes of vervelend of wat dan ook maar benoemen het gevolg en blijven neutraal. We willen niet dat hij het vervelend vind of het juist zou kunnen doen omdat wij het vervelend vinden (aandacht vragen). “oh, je broek is nat van de plas. Kom we gaan even iets droogs aan doen en maken de grond even droog.“ - benadrukken dat hij een grote jongen is (haalt hij trots uit) en overleggen of hij het fijn vind weer even een luier te dragen om natte broeken te voorkomen (wil hij absoluut niet). Dan klikt t ineens weer heel toevallig want die luier wil hij echt niet aan 😂 dit doen we wel op heel neutrale toon want wil niet dat hij bang word voor ongelukjes - oorzaak bepalen. Hier komt de terugval mogelijk doordat er een broertje aankomt. Dat vind hij maar wat spannend. We proberen sommige momenten wat meer ruimte te geven voor hem, z’n emoties enzovoorts. Dat zou indirect moeten helpen maar dat is wel wat minder zichtbaar haha