25 Reacties
5 jaar geleden
Onze meid(ook 6 maanden) zit ook al gewoon in de babyset van Stokke. Gaat prima. Ze zit er alleen in met het eten. Anders eventueel handdoeken ertussen?
5 jaar geleden
Die van ons zit met eten ook gewoon in de babyset. Wij hebben wel ook meteen het riempje erbij in gebruik die had ik nog liggen van mijn dochter die eruit probeerde te klimmen.
5 jaar geleden
Voor langere tijd zitten is pas verstandig als ze zelfstandig kunnen gaan zitten. Maar wanneer je het beperkt tot alleen de eetmomenten kun je ze prima in een eetstoel zetten als ze met ondersteuning redelijk kunnen zitten.
5 jaar geleden
Matthias zit ook nog niet zelfstandig, maar even voor zijn hapjes gaat prima. Hij zit in het tuigje en ik stut hem met een grote hydrofiele doek. Hij vindt het fantastisch!

5 jaar geleden
Ik doe het niet. Ik gebruik bij de tripptrapp stoel nog de baby zit, en ik wacht inderdaad tot het ruggetje voldoende ontwikkeld is en ze zelf kan zitten, ik heb er ook geen haast mee overigens. Ze eet prima vanuit de baby zit!
5 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Voor langere tijd zitten is pas verstandig als ze zelfstandig kunnen gaan z ...
Ja dit doe ik ook. Alleen voor z’n hapje. Dus hij zit er hooguit 10 minuutjes in. En het zijn nog oefenhapjes. Ik heb een heel leuk kussentje besteld bij Heidi’s Tovernaaldje. Helemaal gepersonaliseerd 🥰

VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Ik doe het niet. Ik gebruik bij de tripptrapp stoel nog de baby zit, en ik ...
Wij doen het precies zo! :-)
5 jaar geleden
Reactie op Mel9009
Bedoel je dan de newborn set? Ik gebruik die namelijk nog wel voor mijn zoo ...
Ja, deze! 😁

5 jaar geleden
Vast voedsel geven in de newborn wordt ten sterkste afgeraden. Baby’s kunnen bv. daarin geen juiste houding aannemen als ze kokhalzen of verslikken. Een zo recht mogelijke rug wordt ook aangeraden van zodra je met vaste voeding start, wat je in een newborn niet hebt.
Ik las hier onlangs pas dat sommigen blijkbaar zeggen dat een baby zelfstandig tot zit moet kunnen komen alvorens je ze in een eetstoel kan plaatsen, maar dat leek me te gek voor woorden. Sommige baby’s kunnen dat pas vanaf 9 maanden. Dan kan je lang gaan wachten. Met steun kunnen zitten is voldoende, maar dan niet te lang. Dus enkel als ze eten.
5 jaar geleden
Vast voedsel geven in de newborn wordt ten sterkste afgeraden. Baby’s kunne ...
Wat een bangmakerij weer dit. Vervelend.
Iedereen doet t op zijn/haar manier. Al die adviezen/aanraders en afraders. Newborn zitje is echt niet op de markt als t levensgevaarlijk in. En je zit er met je neus bovenop. Je kan ze zo ‘rechtop’ zetten als ze zich verslikken
5 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Wat een bangmakerij weer dit. Vervelend.
Iedereen doet t op zijn/haar manie ...
Niet bedoeld als bangmakerij, maar het draagt bij aan de juiste houding eethouding. Zo is rechtop kunnen zitten bv. één van de signalen waaraan je kan merken of je baby klaar is voor vaste voeding. Om die reden geven heel wat mensen een baby hapjes op schoot, zodat ze wat rechter zitten.
Ik zeg dus zeker niet dat je iets levensgevaarlijk doet als je je baby in de newborn zet voor vaste voeding, MAAR puur objectief bekeken is rechtop zitten het beste omdat ze dan meteen automatisch een goede houding kunnen aannemen tijdens het kokhalzen of verslikken (zonder belemmering).
5 jaar geleden
Ik snap je berichtje hoor, heb het ook wel eens zien staan. Maar in alle eerlijkheid? Ik doe het al een paar weken zo (3 keer per dag!) en ze heeft zich nog nooit verslikt. Daarnaast ben je er gewoon bij als ze eet dus ik zie de problemen niet. Een zo recht mogelijke rug hebben met eten zou top zijn, maar als je vanaf 6 maanden al met vast voeding begint heeft 95% van de baby’s nog geen rechte rug hoor.. 😄 (Dit niet ten nadele van jouw berichtje hoor, ik heb het ook wel gelezen maar sta er niet achter haha)
5 jaar geleden
Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe eten wordt aangeboden hoe geschikt een bepaalde zithouding is. Wij zijn met 4 maanden met oefenhapjes begonnen en geven nog alle hapjes in de wipstoel (morgen is ze 6 maanden). Wij pureren tot op heden alles en daardoor is het ook goed te doen in een wat liggende positie. Als wij straks overstappen op stukjes brood of echt stukjes eten heb ik mijn dochter ook liever zittend om verslikken door een liggende houding te voorkomen. Als je met 6 maanden start met de rapley methode dan lijkt het me daarom ook beter om de hapjes zittend te doen omdat bij die methode de kans op verslikken groter is omdat je dan niet klakkeloos door kan slikken wat in je mond terecht komt.
5 jaar geleden
Mijn tweeling is nu 7 maanden. Ze worden nu echt wel steeds sterker en mijn zoontje gaat nu al tijgerend door de hele kamer. Maar zelfstandig zitten kunnen ze nog niet. Bij mij zitten ze met eten (en soms met drinken) in een beaba wipper. Ideaal vind ik deze. Kan een eind richting zit maar dan nog net niet helemaal en lekker op hoogte. Ik geloof persoonlijk erin dat je kindjes pas rechtop in een stoel moet zetten als ze het zelf kunnen, maar dat is ieder voor zich.

5 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Ik snap je berichtje hoor, heb het ook wel eens zien staan. Maar in alle ee ...
Wat ik bedoel met een zo recht mogelijke rug is eigenlijk in een stoel zitten die die houding zo goed mogelijk kan geven. Want inderdaad: heel veel baby’s kunnen logischerwijs op 6 maanden nog niet met rechte rug zitten. Da’s dan het verschil tussen een gewone stoel en ene kuipje.
En tuurlijk is in een newborn kuip eten geven geen grotere kans op verslikken! Het is enkel dat de houding beter is in een gewone stoel, in case of.
Was niet mijn bedoeling dus om mensen bang te maken. Ik heb daar gewoon eens een lang gesprek over gehad met een kinderfysio! Vind het vooral interessant. :)