28 Reacties

5 jaar geleden
Mij werd door de verloskundige aangeraden om te blijven waar ik zit...... Dit omdat je anders voor een jaar gaat betalen aan andere zorg verzk. Wat je maar enkele maanden van gebruikt... En ze zei kijk gewoon goed wat er in jou zorgverzk.. Mogelijk is. Zodat je weet wat je kan verwachten.

5 jaar geleden
Ik zit bij zilveren kruis 2 sterren. Ik krijg 75 euro vergoed voor een kolfapparaat. Verder word mijn ziekenhuis bevalling vergoed en krijg je ook nog wat vergoed voor een cursus.

5 jaar geleden
Zilveren kruis aanvullend 2 sterren of menzis extra verzorgd 2.
Pma is een dochteronderneming van menzis, scheelt zo €10; met menzis zelf.

5 jaar geleden
Ik heb zorg en zekerheid. Nu heb ik AV Top en een maand voordat ik ga bevallen zet ik mijn verzekering om in AV Gezin (als zwangere mag je ieder moment als extra privilege hier je aanvullende verzekeringen uitbreiden). Dan betaal ik maar een aantal maanden 10 euro extra en krijg ik tot 250 euro vergoed voor de bevalling als deze niet medisch is en de kraamzorg volledig vergoed. Succes!! Groetjes Joyce 😊

5 jaar geleden
Ppff ik zit hier ook middenin, vreselijk al dat uitzoeken en uitpluizen. Ik heb tot nu toe Hema met anvullend 3 (op advies van een vriendin) bekeken en CZ met aanvullend basis en gezinnen (daar zit mn werk collectief bij). Maar het ligt er ook helemaal aan wat je wilt: of je hulpmiddelen wilt, of je naar het ziekenhuis wilt zonder medische indicatie, of je de bijdragen van je kraamzorg vergoed wilt hebben. Kijk ook goed of dat verzekeren opweegt tegen de extra kosten die je zou moeten maken als je die kosten zelf zou betalen. Als ik er uit ben wat ik ga doen, zal ik het hier neerzetten. Ben benieuwd wat jullie kiezen!

5 jaar geleden
Hey!
Er stond laatst een artikel hier over op 24Baby. Daar wordt een verzekering van United Consumers aangeraden. Maar dat is wel de enige die aangeraden wordt, dus twijfel of t sluik reclame is? 🤔
In ieder geval helpt misschien in de uiteindelijke keuze maken!
https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/zorgverzekering-zwanger/

5 jaar geleden
Ik zit bij de vgz met aanvullend pakket 'werkt beter'.
Er blij mee geweest dit jaar omdat ik veel fysio heb gebruikt. Ik heb net te horen gekregen dat ik een medische indicatie krijg om in het ziekenhuis te bevallen. Dus ik ga misschien mijn aanvullende een stap verlagen.
Ben wel enorm te spreken over vgz!

5 jaar geleden
Ik denk dat het loont om te kijken wat je kwijt zou zijn voor een zorgverzekering zonder 'zwanger' pakket + losse kosten voor hetgeen dat jij belangrijk vind (zoals bijv. het kolfapparaat) en te kijken naar een zorgverzekering waar dat wel aanvullend bij zit. Soms ben je namelijk duurder uit met het aanvullende pakket dan dat je bent als je die dingen zelf los betaald.
Ik heb zelf gekozen voor Zilveren Kruis + 2 sterren (waar bijv. de eigen bijdrage voor kraamzorg wel vergoed wordt), maar dit is meer omdat ik collectiviteit korting heb vanuit mijn werkgever en deze verzekering daarmee net zo duur is als de verzekering die ik vorig jaar had bij CZ (waar overigens geen 'zwanger' vergoedingen bij zaten). Is dus echt persoonlijk wat je belangrijk vind, waarvoor je je wilt verzekeren en welke opties zoals collectiviteit je hebt.

VRIEND
5 jaar geleden
Ik heb zelf flink zitten zoeken en vergelijken voor 2020 en zowel Menzis/PMA Extra Verzorgd 2 als VGZ Aanvullend Best bieden goede dekkingen rondom zwangerschap.

5 jaar geleden
Er zijn een aantal verzekeringen waarbij je gedurende het jaar een box erbij kan aan of uit zetten. Onder andere Ohra en CZ. Hierdoor kan je je aanvullend verzekeren maar gedurende het jaar (na de bevalling) deze zorg uit zetten. Dit kan dan wat geld schelen maar zo ben je tijdens je zwangerschap wel extra verzekerd. Er zijn er nog een aantal, ik heb even met independer gebeld en zij konden zo vertellen welke 5 het waren. Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor Ohra, aanvullend met alles erop en eraan.

5 jaar geleden
Wij hebben afgelopen weekend een hele berekening gemaakt en gaan per 1 januari over op zilveren kruis 2 sterren. Mijn (straks) 3 kinderen en ik zijn dan aanvullend met 2 sterren verzekerd. Mijn man heeft een ‘kleiner pakket’.
Ik denk het volgende te gaan gebruiken/declareren:
- borstkolf. 75 euro
- 50 euro vergoeding zwangerschap cursus
- eigen bijdrage Kraamzorg. =220 euro
- kraampakket
- huur bedklossen en ondersteek
- 12 fysiotherapie behandelingen of een deel ervan
- 100 euro bril/lenzen vergoeding voor mij
- 100 euro bril vergoeding voor mijn dochter.
Alleen al door bovengenoemde bedragen is het voor ons de verhoging van de premie waard.

5 jaar geleden
Ik heb Menzis Extra Verzorgd 2. Bij mijn zoon ook gehad. Borstkolf (lactatiekundige) werd vergoed tot €200,- als je het bij een lactatiekundige koopt, kan je het declareren bij menzis. De kraamzorg enz kon ik ook declareren. 👍

5 jaar geleden
Reactie op Sasjuh89
Mij werd door de verloskundige aangeraden om te blijven waar ik zit...... D ...
Klopt inderdaad, ben ik zelf ook achter gekomen.

5 jaar geleden
Ik had hiervoor alleen een basisverzekering en na wat rekenen bleek het voor de zwangerschap echt te lonen over te stappen naar VGZ aanvullend Best (en nu zijn ook meteen wat andere dingen verzekerd die ik voorheen altijd zelf betaalde). Doordat ik gebruik kon maken van een goede collectiviteit via mijn man viel het prijsverschil me ook nog best mee.

5 jaar geleden
Ik verander alleen mijn aanvullende verzekering (CZ). Van Jongeren naar Basis, goedkoper én veel meer vergoedingen voor de bevalling etc. Was wel verrast dat ik goedkoper uit was en meer kreeg. Jongerenverzekering is niet bepaald zwangervriendelijk blijkt 😋

5 jaar geleden
Ik heb besloten over te stappen naar zekur. 101.95 permaand voor de basisverzekering. Ik neem dat extra pakket erbij van 33.95 permaand hierin zit volledige vergoeding van kraamzorg ,fysio tot 500 per jaar en 75% tot 500 per jaar voor de tandarts kosten.

VRIEND
5 jaar geleden
Vergeet niet te controleren of het ziekenhuis waar je wilt/moet bevallen ook vergoed wordt. Er zijn pakketten met slechts een aantal ziekenhuizen in hun pakket.