8 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe overwegend alles zoutloos, maar je houd het niet helemaal tegen.

2 jaar geleden

Helemaal zout vermijden is onmogelijk (in brood zit bijv. Ook zout) maar let hier wel op. Ze mogen 3 gram per dag dus een beetje zout is niet erg. Ik kook zoutarm en kies voor beleg ook de opties met het minste zout. Mijn dochter mag echt wel een keer kaas of ham maar niet elke dag bijv. En afhankelijk van wat we bijv. S'avonds eten

2 jaar geleden

Ik kook zoutloos en geef voorlopig geen kaas. Helemaal tegenhouden gaat lastig inderdaad maar ze zullen het jodium wat toegevoegd wordt misschien ook wel nodig hebben

2 jaar geleden

Ik houd wel rekening met zout bij bijvoorbeeld aardappeltjes etc zet ik de zout op tafel en krijgt dochter zoutloos. Maar ze krijgt ook wel eens een kaasje of soms een beetje soep.

2 jaar geleden

Ik hou ook rekening met zo min mogelijk zout, eerder gebruikten we regelmatig een pakje voor saus oid, maar daar zit vaak erg veel zout in, dus nu maar zelf met de kruiden enzo aan de slag... is ook weer beter voor ons, blijkbaar krijgen volwassenen ook vaak te veel zout binnen...

2 jaar geleden

Wat geven jullie voor broodbeleg?

2 jaar geleden

Vaak philedelphia, appelstroop, ei, avocado, pindakaas, jam en tegenwoordig ook wel eens kaas, smeerkaas, kalfsleverworst, of andere vleeswaren, maar probeer met die laatste dingen wel spaarzaam te zijn.

2 jaar geleden

Zuivelspread. Stroop, fruit, jam avocado, pindakaas...