14 Reacties

2 jaar geleden

Och meis dat komt helemaal goed !! Geen zorgen, gewoon lekker genieten

2 jaar geleden

Ooh en gefeliciteerd!!!

2 jaar geleden

Schrikken he, onverwachts zwanger? Ik heb hetzelfde meegemaakt met ons eerste dochtertje en zou nu heel graag een tweede gepland kindje willen (maar de papa is er nog niet klaar voor). Het doet wel wat met je hoor, ongepland zwanger zijn. Neem even de tijd om daar aan te wennen en dat te verwerken. Die angst verdwijnt wel van zodra jij en je omgeving zich er voor openstellen...

2 jaar geleden

Ah! Precies hoe ik dat ook voel. Hoe kan je ooit van twee kinderen zoveel houden als van de eerste?? En wat als ik mijn eerste te kort doe door de komst van de tweede.... Mij is verteld dat telkens als je een nieuw kind krijgt, je alsware een nieuwe doos liefde erbij ontvangt. Dus je gaat niet minder houden van de een dan van de ander. Ik zie bij anderen die meerdere kinderen hebben dat het fijn is voor de kids dat ze samen spelen. En dat geeft de moeder dan weer meer tijd en ruimte om iets anders te doen en dus ook weer meer aandacht voor beide, omdat het bijvoorbeeld al opgeruimd is.. Ik ben dus niet ervaren en voel je helemaal! Echter, ik heb nooit van iemand gehoord 'oh was ik maar nooit aan de tweede begonnen..' Komt goed. Gefeliciteerd!

2 jaar geleden

Herkenbaar, ook ik heb een dochter van ruim 1,5 en ben zwanger van de tweede. Wel gepland, maar bij de eerste die het 10 maanden en nu was ik 2 werken nadat we besloten ervoor te gaan zwanger, dus ook wel even schakelen. Ik hoor van iedereen dat het helemaal goed komt dus daar ga ik ook maar vanuit 😊 maar wel spannend inderdaad twee van die kleintjes in huis straks!

2 jaar geleden

Ik heb juist de angst dat de 2e er nooit zal komen, ben namelijk al 35. Zo zie je maar, gedachten en gevoelens kunnen je heel onzeker maken. Probeer te genieten en te geloven dat het goed komt! Je had ook niet verwacht dat zoveel liefde in je had bij de eerste toch? Je zult straks vast net zo verbaasd zijn over de liefde die je hebt voor de tweede! Gefeliciteerd! 😘

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Ik heb juist de angst dat de 2e er nooit zal komen, ben namelijk al 35. Zo ...
Ook dat snap ik! Blijft spannend..Ik ben 36 en bij ons ging het veel sneller dan bij de eerste 2 jaar geleden. Leeftijd zegt niet alles!

2 jaar geleden

Geef jezelf even de tijd en ruimte om het te beseffen en het te accepteren. Gaande weg groei je echt in alles, het komt echt goed!

2 jaar geleden

Ik denk dat mijn angst niet nodig is. Ik heb vandaag getest, simpelweg omdat ik het leuk vond om te vergelijken. De test is ineens veel lichter. Wat ik begreep van meiden hier op het forum is dat het dan vaak een voorbode van een miskraam is

2 jaar geleden

Ik denk dat mijn angst niet nodig is. Ik heb vandaag getest, simpelweg omda ...
Overigens klinkt dit alsof ik blij ben, maar ik ben heel erg geschrokken en bang dat ik het kindje verlies.

2 jaar geleden

Overigens klinkt dit alsof ik blij ben, maar ik ben heel erg geschrokken en ...
Had je wel met ochtendurine nog getest? Hoe is het nu?

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Had je wel met ochtendurine nog getest? Hoe is het nu?
Oeh dat weet ik niet meer, maar het is goed gekomen. De volgende dag testte ik weer en die liep wel weer op. Ik heb vandaag mijn 2e vroege echo, tot nu toe zit alles goed ☺️

2 jaar geleden

Oeh dat weet ik niet meer, maar het is goed gekomen. De volgende dag testte ...
Oh heel fijn! Gefeliciteerd! Ik verwacht ook mijn tweede kindje en snap wat je bedoeld, ik bedoel hoe is het nou mogelijk om net zoveel van iemand te houden als van je kindje die je al hebt?! Maar hoor van vriendinnen om me heen die al meerdere kindjes hebben dat dit echt goed komt en je extra liefde krijgt om te geven, dus we hoeven ons geen zorgen te maken, komt vast goed! Tuurlijk zal het eerste jaar pittig zijn met een peuter en een baby, maar als we daar doorheen zijn hebben ze zoveel aan elkaar, lekker samen spelen en alles♥️🥰

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Oh heel fijn! Gefeliciteerd! Ik verwacht ook mijn tweede kindje en snap wat ...
Precies, ze groeien de rest van hun leven samen op. Hoe pittig ook, dat is het helemaal waard! Ik heb vanochtend het hartje heel kort zien kloppen, dus ik ben in de wolken. Een vriendin van mij noemde vandaag liefde een ballon. Bij elk kindje blaas je hem verder op, dat vond ik een heel mooi voorbeeld