Goedemorgen,
Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik weet nog niet precies hoe en wat, ik heb een test gedaan omdat ik mijn spiraal niet meer kon voelen. Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts. Nu ben ik ergens heel blij, weer een klein wondertje in mijn buik. Maar ook heel bang. Ik heb een dochter van 1,5 en zij heeft nog veel aandacht nodig. Ik ben zo bang dat ik haar niet genoeg aandacht ga kunnen geven, dat ze het helemaal niet leuk zal vinden met een baby in huis (hoewel het echt een poppenmeisje is en geobsedeerd met baby’s die we in de winkel tegenkomen, ook op de opvang speelt ze heel graag met alle leeftijden). Ook ben ik bang dat ik niet genoeg liefde heb. Ik kan gewoon moeilijk geloven dat ik ooit nog zoveel van iemand ga houden als van haar. Die liefde is echt groter dan ik me überhaupt had kunnen voorstellen en ik snap niet dat ik dat nog een keer aan iemand kan geven.
Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik me moet voelen, aan de ene kant zou ik zo blij zijn met nog een kindje, mama van 2 zijn maakt het voor mij helemaal af. Maar die angsten… hoe dealen mensen daar mee? Ook het feit dat het onverwachts is zorgt dat ik me moeilijk kan voorbereiden….