5 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb zelf in een 6 jarig traject gezeten, maar heb nu wel een prachtig dochter.
Het besten wat je kunt doen is hun keuzen om het zo te doen respecteren.
Iedereen gaat er anders mee om.
Ik weet dat vrienden het bij ons ook moeilijk vinden om te vertellen als ze zwanger waren.
Maar mijn gedachten was iedereen die een kinderwens heeft gun in het.
Waarom zou ik dan niet voor hun blij kunnen zijn.
(Was toch niet altijd makkelijk maar die gedachten makten het vaak wel makkelijk)
Dus vooral hun keuzen respecteren
3 jaar geleden
Goede vraag... Mijn man en ik hebben zelf in een traject gezeten om zwanger te raken. Bekendmakingen van zwangerschappen waren altijd extra verdrietig voor ons.
Wij vonden het altijd erg prettig als vrienden die bekend maakte dat ze een kindje verwachtte even met ons belde om het te vertellen.
Dan is het toch op persoonlijke manier maar ook met afstand.. Maar iedereen kan er weer anders over denken. Dus als zij zeggen "app het ons" dan is dat misschien wel het beste om te doen... Een kaartje kan namelijk ook "hard" aankomen omdat een kaartje vaak toch geassocieerd wordt met iets positiefs.
Succes!!
Geniet van je zwangerschap en hopelijk kan je beste vriendin ook snel een kindje in haar armen sluiten!
3 jaar geleden
Als ze zeggen appen, dan zou ik dat op die manier doen... helaas is het voor hun geen makkelijke boodschap en via een kaartje oid word dat ook niet beter (ook al is het natuurlijk goed bedoeld). Je kunt vanuit jou kant aleen zoveel mogelijk begrip hebben voor hun situatie, en proberen rekening te houden met hun wensen, maar zo te lezen doe je dat ook... Maar daarnaast vergeet zelf niet te genieten van je zwangerschap, van harte gefeliciteerd!
3 jaar geleden
Wij hebben in dezelfde situatie gezeten, en zijn schoonzus haar keuze gerespecteerd door het idd ook via een appje te doen. Wij hadden gepeild wanneer ze samen thuis waren zodat we niet iets zouden verpesten en hun de tijd hadden om dit bericht samen te ontvangen. In het appje ook vermeld dat wij hun verdriet voelen en ze steunen. Wij hebben ook rekening gehouden met het verder naar buiten brengen zodat hun er klaar voor waren om de felicitaties ‘fijn dat jullie weer oom en tante mogen worden’ te kunnen ontvangen. Mijn schoonzus heeft telkens wanneer ik haar zag in het begin continu een huilbui gehad, dat is gelukkig over gegaan ❤️
3 jaar geleden
Ik heb zelf ook 5 jaar in traject gezeten.. de aankondigingen werden steeds lastiger. Mijn broertje heeft mij een persoonlijk kaartje in de hand gegeven en dit voelde voor mij heel fijn. Toch persoonlijk maar ook rekening gehouden met ons gevoel.. als zij vragen te appen zou ik hun wens respecteren.