7 Reacties

2 jaar geleden

Wanneer een baby aan de borst drinkt, of wanneer er melk gekolfd wordt, wordt het hormoon prolactine aangemaakt in de voorkwab van de hypofyse (een gedeelte in de hersenen). Hoe meer melk er uit de borst wordt gedronken, hoe meer prolactine er wordt aangemaakt, hoe meer de melkaanmaak wordt gestimuleerd, enzovoort. De aanwezigheid van prolactine in het bloed onderdrukt het ontstaan van een eisprong, hierdoor is de kans op een nieuwe zwangerschap erg klein.maaaaaaaaarrrrr toch nog wel 2% kans

2 jaar geleden

Ik geef nog steeds borstvoeding (zoontje inmiddels 20 mnd) bij mij duurde het ong 11 maanden voor ik voor het eerst weer ongesteld werd. Maar mijn schoonzusje was met 2 mnd ong alweer ongesteld terwijl zij ook borstvoeding gaf. Je kunt dus zeker niet volledig op borstvoeding vertrouwen als je (nog) niet zwanger zou willen raken 😉 Ik zou ook niet volledig vertrouwen op feit dat je nu met hulp zwanger bent geraakt.. andere schoonzusje hebben bij de eerste 2 ook hulp (meende ook Clomid) gehad, en toch is daar inmiddels een nummer 3 doordat dat haar eerste ‘eigen’ eisprong weer was.. en sinds nummer 3 er is heeft ze elke maand gwn een eisprong 😅

2 jaar geleden

Owja en nog gefeliciteerd met je dochtertje!

2 jaar geleden

Ik was 6w na de bevalling ongesteld. Onze dochter is 4m na de bevalling verwekt met borstvoeding en ik was doodziek. De kans op het winnen van de lotto was misschien groter hahaha. Ondertussen is ze bijna 8 maand 😃. Ik heb ondanks borstvoeding 2x heel snel dus regelmatige cyclus gehad.

2 jaar geleden

Ik werd na 10 maanden ongesteld en ben gelijk zwanger geraakt. Nog borstvoeding gegeven tot 18 maanden.

2 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje van 20 maanden tot en met 18 maanden borstvoeding gegeven. Paar maanden geleden een miskraam gehad, ben nu alweer 22 weken zwanger. Twee keer binnen drie maanden zwanger geworden met borstvoeding

2 jaar geleden

Reactie op dm💙

Ik heb mijn zoontje van 20 maanden tot en met 18 maanden borstvoeding gegev ...
Sorry voor je verlies :( ik ken de pijn :( en gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap! Geef je nu nog steeds borstvoeding? En hoeveel voedingen zijn dit dan?