8 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon van die vlindertjes, je moet er toch bij blijven....

2 jaar geleden

Wij hier een smalle dochter van 11 kg, deze heeft gewoon een Puddle Jumper. Op de kleinste maat past deze wel, vonden wij veiliger dan alleen armbandjes. Gebruikt ze al sinds ze 19 maanden is. Misschien gewoon even passen? Je moet er inderdaad toch bijblijven

2 jaar geleden

Na t lezen van onderstaand verhaal heb ik zelf afgezien van een puddle jumper, t is misschien een andere situatie dan we hier hebben, maar toch... daarom alleen vlindertjes, heb trouwens wel ook een swimtrainer liggen, maar die wil die van mij niet aan... https://www.parentspreventingchildhooddrowning.com/post/puddle-jumpers-more-harm-than-good-how-floatation-devices-can-be-dangerous-for-your-child

2 jaar geleden

Thanks! Gewoon even passen is een goede tip! En uiteraard gaat hij alleen ‘zwemmen’ onder toezicht ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Na t lezen van onderstaand verhaal heb ik zelf afgezien van een puddle jump ...
Wij houden haar als ouders vast, dus ze is nooit los zoals op de foto's in dit artikel, behalve in het peuterbad waar ze gewoon kan staan en wij ernaast zitten. Het is ook maar waar je je als ouder beter bij voelt😉

2 jaar geleden

Mijn dochter van 86 cm en 11,5 kg draagt de puddle jumper en zit prima

2 jaar geleden

Welke zouden jullie omdoen in de zee/zwembad op vakantie in het buitenland? Onze dochter is dan 2 en weegt 16kg ongeveer

2 jaar geleden

Reactie op MusicalDutchie

Wij houden haar als ouders vast, dus ze is nooit los zoals op de foto's in ...
De foto was als voorbeeld voor de slechte zwemhouding. Het gaat het om het feit dat zowel vlindertjes/puddle jumpers etc. een valse gevoel van veiligheid geven waardoor kindjes (niet tijdens het samenzwemmen/onder toezicht) kunnen verdrinken maar juist als ze even wegglippen. De moeder in kwestie heeft haar zoontje verloren toen ze niet aan het zwemmen waren. Maar dit was is Texas waar iedereen wel een zwembad heeft in de achtertuin. Hier in Nederland is dat wel minder.