14 Reacties

5 jaar geleden

0.0 procent mag wel, alcohol vrij mag niet (waardus geen 0.0 op staat)

5 jaar geleden

Hoi, 0.0% is 0.0%. Maar in het buitenland wordt ook wel eens 0% verkocht, dit bevat echter meestal wel alcohol en kan dus schadelijk zijn voor de foetus.. ja in NL krijg je in een zwangerschapsbox vaak een ratler of bier 0.0%.

5 jaar geleden

Dat mag wel gewoon... zou alleen geen liters whisky saus eten bijvoorbeeld🤣

5 jaar geleden

Klopt ik kreeg bij mijn box jils 0.0

5 jaar geleden

In de Warsteiner alcohol vrij zat tot mijn schrik toch 0,5%. Niet echt alcohol vrij dus... 😑

5 jaar geleden

Jeetje wat goed dat je dit zegt!!! Hier was ik echt nooit op gekomen. Heb afgelopen weekend 1,5 flesje Liefmans rosébier gehad waar alcoholvrij op stond. Nu zie ik dus idd dat er 0,5% alcohol in zit! Pfff misleidend!

5 jaar geleden

Dat is wel even goed om te weten ide, erg misleidend...

5 jaar geleden

Reactie op JoJo1991

Jeetje wat goed dat je dit zegt!!! Hier was ik echt nooit op gekomen. Heb a ...
Ja klopt inderdaad dat het heel erg misleidend is.. ik weet het toevallig omdat familie bij een brouwerij werkt 🙈🤦‍♀️

5 jaar geleden

Mag deze wel anders drink ik het nu op

5 jaar geleden

Reactie op Nikita Welvaart

Mag deze wel anders drink ik het nu op
Ja deze mag je, er staat 0.0 procent op. Dit geldt overigens alleen voor de Nederlandse biertjes

5 jaar geleden

Ik hen net op de radler van grolsch gekeken en daar zit echt niets in van alcohol

5 jaar geleden

Dit is het precies inderdaad! Bij Nederlandse biertjes staat er duidelijk 0.0% op. Met name de Duitse biertjes hebben de titel ‘alcoholfrei’ maar hebben vaak <0,5%. Met een 0.0 zit je eigenlijk altijd safe! Maar zelf ook (voordat ik zwanger was gelukkig), de mist mee in gegaan

5 jaar geleden

Reactie op Mama-Lies

Dit is het precies inderdaad! Bij Nederlandse biertjes staat er duidelijk 0 ...
Juist goed gezegd en wat duidelijker dan ik had opgeschreven haha 😊in NL is dus "alcoholvrij" ook niet helemaal alcoholvrij, zoals de liefmans. Die mogen we dus helaas niet. Bavaria fruity rose 0.0 weer wel 😁

5 jaar geleden

Wat goed dat je dit aankaart, dit had ik anders nooooooit kunnen bedenken. Bedankt👍