Hoi mama’s,
Onze zoon van bijna 16 maanden presteert het om ‘savonds niet eerder dan 21:00/21.30 uur te willen gaan slapen. Als we hem vroeger op bed leggen is het standaard binnen een half uur krijsen in bed.
Hij is al een paar weken bezig met tanden en kiezen en de laatste 4 beginnen nu door te komen. Wellicht heeft het daarmee te maken, maar ik vind het wel erg laat. Hij slaapt nu in totaal zo’n 12-14 uur per 24 uur
De ene keer doet hij 1 dutje overdag en dan gelijk van 2,5-3 uur, de andere keer dat hij er twee van een uur. Bij twee slaapjes snap ik dat hij niet eerder naar bed wil, maar met 1 slaapje snap ik dat niet. Dan is hij van 14:30-15:00 tot 21:00 wakker.
Hem laten huilen heeft geen nut want dan gaat hij na een half uur liggen hoofdbonken in bed en dan heeft hij daar weer pijn van.
Verder slaapt hij overdag super snel en diep, dus dat gaat super. Hij is ook vaak vrolijk. Je merkt dat hij soms veel pijn in zijn mond heeft, ook zijn oren doen dan zeer. Super sneu, maar zou dat echt de reden zijn dat hij pas zo laat wil gaan slapen?
Zijn er nog meer moeders die dit meemaken?