18 Reacties

2 jaar geleden

Hier slaapt ze ook nog steeds niet door geen enkele nacht, en ook niet in haar eigen bed in slaap te kijgen wanneer ze wakker is. Mijn relatie is afgelopen maand geëindigd en ze ligt nu dus snachts maar naast mij in bed bij gebrek aan ideeën. Campingbedje bij mij op de kamer heeft hier even geholpen maar inmiddels niet meer. Toen ik 5 maanden zwanger was van haar was mijn zoontje 22 maanden en kon ook niet zelfstandig in slaap komen, alleen sliep hij dan wel de meeste nachten door. Bij hem hebben we toen gedaan dat we hem gecontroleerd lieten huilen maar uiteindelijk kwam het grootste deel op.mijn toenmalige vriend neer omdat ik het lichamelijk niet kon. Ik moet zeggen dar het continue gebroken nachten me echt sloopt, en zeker tijdens je zwangerschap is dit heel zwaar. Ik hoop dat je hier de gouden tip kan vinden 🤞🏻

2 jaar geleden

Misschien kun je een slaapcoach om advies vragen. Die weten precies te vertellen wat wel en niet zou kunnen werken.

2 jaar geleden

Zaterdag 18 maanden en hier nog geen enkele nacht doorgeslapen, ze slaapt wel bij ons maar wordt nog meerdere keren wakker voor bv. Nu krijg ik vast allemaal reacties als dit is aangeleerd en heeft ze niet meer nodig etc. Klopt dit weet ik maar ik vind het momenteel wel prima om hier aan toe te geven. Of ik geef haar bv en ze slaapt verder of ik ben uren bezig om haar in slaap te krijgen zonder. ;)

2 jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Zaterdag 18 maanden en hier nog geen enkele nacht doorgeslapen, ze slaapt w ...
Kreeg ik ook al als tw horen ze weet dat ze bij jou mag liggen is aangeleerd maar met 8 mnd zwanger kies ik voor rust en slaap teminste als ze slaapt want ook bij mij in bed wil dit niet altijd

2 jaar geleden

Reactie op Happyme1989

Misschien kun je een slaapcoach om advies vragen. Die weten precies te vert ...
Hebben we inderdaad naar gekeken maar die zijn best prijzig nu aan het kijken of er iets is wat goedkoper is

2 jaar geleden

Ja hier ook, alleen bij ons komt het door haar neusamandelen. Ze ademt namelijk nooit door haar neus en wordt dus 3x per nacht wakker met een droge mond, dan geven we een flesje drinken en slapen weer door.. eind november worden ze verwijderd en hoop dat het daarna beter gaat.. Misschien heeft iemand er wat aan.

2 jaar geleden

Ik zou je www.liefdevaneenmoeder.nl willen aanraden. Haar cursus betreft slaap van jonge kindjes heeft hier veel geholpen. Maar ze deelt ook veel gratis informatie (podcasts, blogs, maar ook op insta). Haar adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek maar heel concreet vertaald :)

2 jaar geleden

Op insta kun je veel slaapcoaches volgen onder andere slaaptips voor baby’s en snuggles and dreams. Ik haal daar altijd veel info uit!

2 jaar geleden

Herkenbaar

2 jaar geleden

Same! Nog nooit doorgeslapen en sinds kort slaapt hij ook vanaf 2 uur vaak in ons bed. En hij wordt helaas ook vroeg (rond 5 uur) wakker :(

2 jaar geleden

Hier ook een dochter van 18m die zeker nog 3x wakker wordt s nachts. Slaapt naast ons zodat ik ze kan aanleggen en ze kan verder slapen. Naar mijn gevoel is het ook hekemaalnzoals het hoort. Er heerst hierbin het Westen een race om zo rap als mogelijk zelfstandig te zijn, terwijl onze kinderen verbinding nodig hebben om te groeien. Rond de 18m krijgt de verlatingsangst een piek dus te begrijpen dat jou kindje dan graag nog eens kijkt of jij wel in de buurt bent. Een slaapcoach kan helpen, maar dan leer je je kind aan dat mama niet ingaat op zijn behoeftes tijdens de nacht fus dat signaleren geen zin heeft. Zelf ben ik leer fan van slaapexperts die rekeninghouden met de noden en behoeftes van je kindje zoals the nuturing kind, the gentle kid (beide te vinden Instagram) Veel succes mama! Die eerste jaren kunnen heel zwaar zijn, maar je doet het goed en ik ben er zeker van da je je weg wel zult vinden hier in!

2 jaar geleden

Reactie op xMarjoo

Hier ook een dochter van 18m die zeker nog 3x wakker wordt s nachts. Slaapt ...
Mijn mening maar dan iets uitgebreider dan mijn bericht 🙈

2 jaar geleden

Reactie op xMarjoo

Hier ook een dochter van 18m die zeker nog 3x wakker wordt s nachts. Slaapt ...
De site/insta die ik tipte, www.liefdevaneenmoeder.nl sluit hier ook helemaal bij aan :)

2 jaar geleden

Bijna 18m en ook geen een nacht doorgeslapen! Wij hebben met een slaapcoach gewerkt ivm aan de borst slapen. Volgens haar moest ik de nachtvoedingen loslaten en dan zou die doorslapen. Not🥹. Ik denk dat het per kind gewoon enorm wisselt. Die van mij heeft gewoon behoefte aan mama ‘s nachts, en dat min 3x nog. En dat is NORMAAL!!! 🥰

2 jaar geleden

Ik geef me zoontje nog borst snachts en als ik thuis kom vn werk/studie. Nog nooit doorgeslapen. 17 maanden is hij nu. Wordt nog 2 keer per nacht wakker, maar me lichaam is aan gewend geraakt. Ik ben ook alleenstaande dus ja het is wel zwaar maar ik ben de enige die hem "alles" kan geven dus die 2 keer wakker worden vind ik niet meer erg. Ik bekijk het met hele andere perspectief.

2 jaar geleden

Hier ook al 18 maanden gemiddeld nog 3 tot 5 x wakker snachts. De 1e 9 maanden was het rond de 10 keer, dus in ieder geval verbetering 🤣

2 jaar geleden

Geen gouden tips helaas... Onze zoon is 18 maanden, heeft ook nog nooit doorgeslapen. Van alles geprobeerd... Hier is samen slapen de oplossing, zo kom ik zelf ook aan meer slaap. Ik geef borstvoeding en heb vaak geen idee hoe vaak hij precies gedronken heeft, hou het niet meer bij. 3 keer is redelijk maar bij moeilijke dagen door wat dan ook is het makkelijk 6 keer of vaker.

2 jaar geleden

Hier ook 17 maanden en nog makkelijk 3/4 keer per nacht wakker. Nog nooit langer dan 5 uur achter elkaar geslapen. Eerst gaf ik elke keer borstvoeding maar nu nog maar 1x per nacht. Ze wordt nog steeds even vaak wakker:-) We slapen in een familiebed zodat we zoveel mogelijk slaap pakken. M’n vriend en ik liggen om en om naast haar. T gaat een x goedkomen, we moeten allen nog iets meer geduld hebben😬