Hoi lieve ouders,
Onze kleine meid is alweer 17 weken oud. Ik lees veel berichtjes van kinderen die al rollen. Onze kleine meid wil het heel graag maar het lukt haar niet om over haar schouder heen te rollen. Speeltje buiten bereik leggen werkt niet hahha. Ze is te snel afgeleid en gaat dan gewoon wat anders doen hahaha
Iemand nog leuke tips ?
Hier ook bijna 17 weken en rolt nog helemaal niet. 2x per ongeluk om gevallen toen hij op z’n buik lag en voor de rest alleen als ik ‘m om rol, haha.
Geeft niets, ik wacht gewoon rustig af. Komt vanzelf!
Elk kind is anders. Nog helemaal niet erg als ze dat nu nog niet kan. Om te oefenen is het miss leuk om baby.skills te volgen op instagram. Heb ook hun kalender aangeschaft met super leuke tips wat je met je baby aan oefeningen kunt doen
Zou me er niet druk om maken, sommige babys gaan helemaal niet rollen. Ons kereltje bijna 4 maanden en doet nog geen eens een poging. Uiteindelijk als ze 2 zijn kunnen ze allemaal hetzelfde haha
Bij ons ook 17 weken en er wordt nog niet gerold. Hij geraakt tot op zijn zij en that's it. Hij vindt het wel geweldig om naar zijn pak pampers te graaien, hilarisch gewoon 😂
Hoeft nog niet hoor 😊!
Als ze voor 9 maanden nog niet rollen dan kijkt het consultatiebureau wat te doen.
Verder gewoon beetje blijven stimuleren maar ze gaan het toch pas doen als ze het zelf willen 😄!
Lekker rustig aan doen! M’n dochter is vandaag precies 5 maand en kan sinds vorige week omrollen. We hebben haar op het begin wel een beetje geholpen en toen begon ze het door te krijgen en op gegeven moment kon ze het zelf!
Hier ook niet hoor, mijn zoontje is 18 weken. Hij begint nu net z'n been omhoog te zetten en z'n heup te kantelen, maar verder nog niets.
Komt vanzelf 😘
Hij kan nu ook 'pas' z'n hoofd stabiel ophouden als hij op z'n buik ligt. Paar keer op m'n kop gehad van het bureautje dat hij dat nog niet kon..
Blijven stimuleren, kleed op de grond met het speelgoedje erbij, daar hebben ze meer ruimte om te rollen.
Ik rol hem soms 2 keer zelf heen en weer om hem dat gevoel van rollen te geven, geen idee of dat helpt 😅
Komt vanzelf. Die van ons is 18 weken en doet het ook niet. Heeft er ook totaal geen interesse in. Verder doet hij het super en is hij sterk, dus ik maak me echt geen zorgen ;)
Hier rolt ze al 3 weken van rug naar buik. Ze is van 9 april. Gaat veel te snel allemaal🤪 vind slapen op d'r buik ook heerlijk, alleen mama vind het helemaal niks