Hi allemaal,
Ik had vandaag m’n eerste vroege echo. Volgens de standaard berekening zou ik vandaag 7+5 zijn.
Helaas kon de echoscopiste m’n baarmoeder niet goed vinden.
Eerst uitwendig met volle blaas geprobeerd, toen is m’n baarmoeder denk ik 2 seconde in beeld geweest na heel moeilijk doen. Ze bleef ook maar herhalen dat ze de baarmoeder gewoon niet goed kan vinden. Je zag alleen m’n volle blaas en m’n darmen (die heel onrustig zijn).
Toen naar de toilet geweest en een inwendige echo gehad. Daar kon ze m’n baarmoeder helemaal niet vinden. Ze zag alleen maar m’n darmen. Zo vreemd.
Vervolgens nogmaals uitwendig met lege blaas geprobeerd maar wederom was m’n baarmoeder niet te vinden.
Heeft iemand van jullie ooit zoiets gehoord? Ik kan er op internet weinig tot niets over vinden. Ik was al onzeker, maar nu helemaal...
De echoscopiste gaf aan dat ze wel een vruchtje dacht te zien, die 2 seconde dat m’n baarmoeder in beeld was. Maar dat ze nu nog geen uitsluitsel kan geven. Dit houdt in:
- of ik ben minder lang zwanger dan gedacht (wat zou kunnen, want langere cyclus dan gemiddeld, onregelmatig en latere eisprong dan gemiddeld)
- of het is toch helaas niet goed
Ze kon nu nog geen uitsluitsel geven.
Ik hoefde niet te betalen (super netjes, vond ik dat) en mag donderdag terugkomen. Ik mag dan bij d’r collega die ook de 20-weken echo’s doet en meer ervaren is. In de hoop dat zij wel wat kan zien.
Daarnaast moet ik vezelzakjes drinken om m’n darmen rustig te krijgen.
Herkent iemand zich in mijn verhaal? Vind het zo spannend...
Kan me gewoon bijna niet voorstellen dat er 2 dagen later ineens wel wat te zien is?