Hoi hoi,
Zijn er nog meer kindjes die lekker hun eigen willetje beginnen te ontdekken en dit soort dingen herkennen? Onze dochter eet momenteel haar ontbijt, volkoren broodje met beleg naar haar eigen keuze maar voor de helft op. Ineens spuugt ze na de helft het ook gewoon uit en zegt letterlijk: niet lekker. Vervolgens zegt ze wel: honger, eten. Probeer je van alles te geven en dan is het ook vaak het woordje: nee.
Wat we nu dan doen is, zeker als je haast hebt om naar het werk te gaan: knijpzakje met yoghurt. Het is echt heel sneu maar ik heb geen tijd om uren aan het ontbijt te zitten. Dat zal ze ook wel voelen maar ja....
Ook met avondeten, wat een drama is dat tegenwoordig zeg. Waar ze eerst van alles at en lekker vond eet ze nu nauwelijks wat tot niks. We zijn al blij dat er 4 happen ingaan. En waar je eerst dacht dat ze spinazie wel lekker vind, vindt ze de volgende week het ineens niet meer lekker en eet ze weer niks en dat frustreert ons. We maken ons gewoon zorgen dat ze te kort komt. Proberen er nu dan wat extra's te geven over de dag. Want het is dus wel zo dat ze op het kinderdagverblijf wel erg goed eet. Maar ja de situatie is daar zo anders, eten doet natuurlijk eten. Ik eet nu ook gewoon het fruit met haar mee, soort win-win want ik doe dan ook nog gezond he haha.
Ze kan echt al enorm goed praten en hele zinnen zeggen tegen ons. Ze begrijpt alles al zo goed. Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.
Liefs een bezorgde mam.