18 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op jljljl
🙋♀️ 2 meters... we hebben beide een zus en willen maar 1 kindje... persoo ...
Ik heb wel een broer maar zou voor ons eerste kindje mijn mama meter maken, mijn man heeft geen broers maar wel zussen en daardoor 2 meters, vroeg me af als dit wel meer werd gedaan 😁
4 jaar geleden
Ik zelf heb 2 peters haha. Voor mn kind word het een meter en een peter 😊
4 jaar geleden
Mijn man is zelf peter geworden van zijn nichtje, samen met een andere man. Kan prima!
Wij gaan zelf wel voor een peter en een meter, maar waarschijnlijk wel van twee verschillende stellen.
4 jaar geleden
Wij hebben er tot nu toe 1 in onze hoofd waar het kind heen gaat mocht er wat met ons gebeuren. 2de vinden we heel lastig. De broer en zus van mijn vriend is geen optie vinden wij. En mijn broers en zussen hebben we er 1 van gekozen en de rest is een heeel stuk ouder dan ons waardoor ik ze ook minder graag kies. Dus ja wie kies je dan als 2de of is 1 voogd niet voldoende?
4 jaar geleden
Owja en wij kiezen alleen tot nu toe mijn zus dus niet haar vriend. Ze kunnen ook tenslotte scheiden dus dan wil ik dat mijn kind bij mijn zus blijft. Maar mocht bijv. Mijn zus al 10 jaar samen met jaar man voor mijn kind zorgen en mijn zus overlijd ook ja dan mag het bij de man blijven van me zus als hij haar of hem ook als eigen kind opvoed
4 jaar geleden
Reactie op FirstBaby1
Wij hebben er tot nu toe 1 in onze hoofd waar het kind heen gaat mocht er w ...
Iemand voor meter of peter vragen is juridisch gezien niet voldoende om automatisch te zeggen dat wordt de voogd. Dit is iets dat je toch echt apart moet vastleggen. Je kan toch 2 meters/peters kiezen en 1 voogd? Of waarom zou dat niet gaan volgens jou?
4 jaar geleden
Iemand voor meter of peter vragen is juridisch gezien niet voldoende om aut ...
Klopt, juridisch gezien betekent het niks. Een voogd moet je apart vastleggen. Dat kan de zelfde persoon zijn of iemand anders.
4 jaar geleden
Ik vind dat zoiets aparts.. en naar mijn idee iets wat bij het katholieke geloof past. Schoonouders geven meer geld aan hun petekind etc. Maar ik wil niemand uit mijn familie belangrijker maken. Maar snap dat je er anders over denkt als het in jouw familie iets normaals/traditioneels is. Voogd hebben wij wel, maar zoiets benoem je niet op het geboortekaartje ofzo.