149 Reacties

één jaar geleden

Geen tips helaas maar mijn dochter van 19mnd heeft dit al 4 weken😩 zitten ook op 1 slaapje maar krijg dus het advies van Slaapcoaches om echt nog 2 slaapjes te doen ivm oververmoeid maar weet niet hoe 🤷‍♀️ ook nog dochter van 3,5 thuis

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Geen tips helaas maar mijn dochter van 19mnd heeft dit al 4 weken😩 zitten ...
O bah wat een gedoe hè.. Bij twee slaapjes is het precies hetzelfde bij onze dochter. We hoopten juist dat het met één slaapje voorbij zou zijn. Ik hoop voor jou dat twee slaapjes welnde oplossing zijn!

één jaar geleden

Nee 2 slaapjes werkt helaas niet! Gister was ze wel moe maar ging niet slapen einde middag. Dus was vanaf 12:30’ wakker en sliep 18:30 en werd vandaag 6:20’wakker 🤷‍♀️

één jaar geleden

Hier ook de afgelopen 2 weken ineens.. voorheen was het rond 06:30/07:00 en nu ineens stipt 05:00 wakker! 😫 We waren al voor het vroege wakker worden over naar 1 slaapje en dat ging eigenlijk gewoon goed.. geen idee wat het nu ineens weer is, maar van 5 tot 12 wakker is niet leuk meer, dus deze week rond 9/9:30 een powernap van 15 minuten toegevoegd.. niet dat het al effect heeft op het vroege wakker worden, maar hij is wel minder vervelend/oververmoeid voor zijn middagdut.. ik hoop dat het vanzelf weer recht trekt op korte termijn 😬

één jaar geleden

Hier ook al enkele weken tussen 05.00 en 06.00 wakker terwijl het eerst tussen 06.30 en 07.30 was. Was niet ziek en was overdag gewoon vrolijk. Doet al lange tijd 1 dutje. Sinds dit weekend verkouden en gister bij de HA geweest en heeft een oorontsteking. Sinds dit weekend het bedje weer een beetje schuin gezet en sindsdien slaapt hij weer tot 07.00u ongeveer...... dus wellicht al langere tijd last gehad van druk op de oren/het hoofd.

één jaar geleden

Reactie op LG1993

Hier ook al enkele weken tussen 05.00 en 06.00 wakker terwijl het eerst tus ...
Werd hij dan huilend wakker of dat niet? Hier ligt er standaard een blok onder poten van bed (hoofdeind) maar miss dat iets onder t matrasje beter is? Mijn dochter ook gevoelig voor oorontsteking maar zie nog geen pus eruit lopen.. vandaag 4;50 wakker 😩 hoe ga k deze dag inplannen meg slapen🤷‍♀️😭

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt ook al 2 maanden slecht, we worden er zo moedeloos van omdat ie oververmoeid is is ie overdag ook vaak vervelend. Elke dag tussen 4.30 en 5.45 wakker en slaapt vaak tussen de middag ook maar één of max 2 uurtjes. Vaak geven wij m nog een flesje in de hoop dat ie even verder slaapt maar de laatste tijd werkt dat ook niet meer, heeft ie bv gepoept en kan ie daarom niet meer slapen. Slaap coach ingeschakeld maar helpt tot nu toe ook niet. Wie heeft de gouden tip? Ben 6 maanden zwanger en zit er echt doorheen, geniet helemaal niet zo erg van deze zwangerschap. Ben nu alleen maar aan het denken hoe ik t overleef als er straks 2 kinderen zijn die constant wakker zijn.

één jaar geleden

Hier ook nog steeds vroeg wakker. Nu ook weer verkoude en was t weer 5:15😩 ik slaap ook amper en ben gesloopt! Nog een dochter van 3,5 thuis. Heb ook adviezen gehad van slaapcoach maar niks lijkt effect te hebben. Ik laat er nu 2x uur slapen in de hoop dat ze niet heel vermoeid is want voor mijn idee word ze ook eerder wakker als ze langer dan 2u slaapt..

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier ook nog steeds vroeg wakker. Nu ook weer verkoude en was t weer 5:15😩 ...
Super frustrerend he dat je gewoon geen oplossing hebt... raak er zelf ook heel gespannen door en ben dan blij dat ie naar kdv gaat waar ik me dan ook weer schuldig over voel maar een constant moe en geprikkelt kind die daardoor dramatisch en echt vervelend wordt is echt niet te doen op dit moment mentaal en fysiek...

één jaar geleden

Dat heb ik dus ook, nu ze zo verkoude is weet k dat ze meer slaap wilt/ nodig heb maar ben dan weer bang dat k morgen half5 de klos ben. Ze is dan ook echt wakker en kan dr haast niet laten liggen want roept dr zus dan wakker. Dagen worden zooo lang nu

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier ook nog steeds vroeg wakker. Nu ook weer verkoude en was t weer 5:15😩 ...
Niet de beste tip maar misschien met een filmpje nog even in bed laten liggen? Kan je zelf nog even wat slaap pakken ;) hier laat ik hem vaak in ons bed nog even een filmpjen kijken en lig ik ernaast met oordoppen in. Zo kan ik nog even snoozen. M’n man slaapt boven dan nog een uurtje en de volgende dat draaien we het om

één jaar geleden

Misschien hadden we vanochtend puur geluk, maar wij zijn afgelopen week gestart volgens een van de methodes van de early birds gids van slaaptipsvoorbabys. We hebben gekozen voor de minder huilen methode, want ik zou hem dus echt niet 2uur lang kunnen laten huilen.. Vanochtend tot 06:30 geslapen en om 7u er uit gehaald, wat een verademing! 😅 Geen powernap meer in de ochtend en wat strikter zijn in de lengte van het middagdutje en in de avond een half uurtje eerder gestart met het naar bed brengen.. Misschien was vandaag wel geluk, maar ik heb de goede hoop dat het dus wel gewoon kan en we dus hopelijk ook weer die goede kant op gaan. 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Misschien hadden we vanochtend puur geluk, maar wij zijn afgelopen week ges ...
Hier huilt ze niet als ze wakker word maar is echt aan t roepen en kletsen! Jij doet dus gewoon 1 slaapje? Hoelang slaapt hij dan?

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier huilt ze niet als ze wakker word maar is echt aan t roepen en kletsen! ...
Ja 1 slaapje tussen 45 min en 2 uur, geen peil op te trekken?

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier huilt ze niet als ze wakker word maar is echt aan t roepen en kletsen! ...
Nee, hier is het vaak ook babbelen, daarna mama roepen of meer zeuren/jengelen, echt huilen is het ook niet, tenzij we het dus wel 2 uur zouden laten duren 😅 Voor vandaag was het dus 06:30 wakker, 07u er uit, en de middagdut van 12:15 tot 14:30, ik heb hem wel wakker moeten maken vanmiddag. Vanavond tussen 18:30 en 19u naar bed. We willen werken naar 7u wakker/opstaan, 13-15u middagdut en dan om 19u weer naar bed. Gister was hij om 05u wakker en 05:15 er uit, toen om 11:30 begonnen met de middagdut, dit was even een uitdaging om te redden, maar even boodschapjes doen, lekker spelen en boekjes lezen heeft geholpen om het toch te halen..😬

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Nee, hier is het vaak ook babbelen, daarna mama roepen of meer zeuren/jenge ...
En hoelang laat je hem dan slapen als hij 5u wakker is?

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

En hoelang laat je hem dan slapen als hij 5u wakker is?
In de middag? Max 2,5uur (gister 2,5uur aangehouden, vandaag 2u15m en als het ritme goed is, houden we 2u aan) Als we dat langer zouden doen, dan blijf je denk ik in de korte nachten. (Maar ik ben ook geen expert 😅) Als hij 5u wakker is, gaan we nu proberen hem steeds een stukje later uit bed te halen.. dan maar even jammeren en misschien huilen, maar in de hoop dat hij zelf weer even in slaap valt. Of het echt werkt weet ik natuurlijk nog niet, misschien was alleen vandaag een geluk, maar dat het nu 1 ochtend weer goed is gegaan geeft wel weer hoop en moed om verder te gaan.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Ons zoontje slaapt ook al 2 maanden slecht, we worden er zo moedeloos van o ...
Klinkt uit mijn ervaring beetje als slaap tekort, misschien iets aanpassen in de structuur? Hier heeft toen met maar 1 slaapje een half uur vroeger naar bed bij middag slaap en avond slaap het verschil gemaakt. Daardoor werd er langer doorgeslapen in de nacht en het inslapen ging een stuk sneller en makkelijker, koste wel een week volhouden en geduld overigens

één jaar geleden

Reactie op BIEBERDIEBIEBAB

Klinkt uit mijn ervaring beetje als slaap tekort, misschien iets aanpassen ...
Dacht ik bij mijn dochter ook, nu bijna week terug op 2 slaapjes en word ze eerder wakker in ochtend 😵‍💫 of k er wakker maak of er zelf laat slapen t maakt geen verschil.. wat zijn jou tijden van wakker worden en slapen?

één jaar geleden

En als je 1 dutje weer doet, maar die bijv eerder start? Hier was het zoals verwacht eenmalig 🙈 maar ik heb wel wat om mee te werken. Ik ga hem vandaag weer dezelfde tijden als zondag op bed leggen en kijken of dat het verschil maakt. En soms heeft het ook tijd nodig.. Meestal zijn het maar kleine veranderingen die nodig zijn, alleen moeten we wel weten welke..!